Ga naar inhoud

Hoeveel kans op baarmoederkanker?


Syrabi

Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik twee voedstertjes en een rammetje. Vroeger heb ik ook twee voedstertjes gehad en deze zijn uiteindelijk overleden aan de gevolgen van een operatie en de ander aan geen-idee-waaraan.

Hier en daar wordt je gewaarschuwd over baarmoederkanker bij konijnen. Ik heb rondgevraagd bij verschillende personen hoe groot de kans hierop is. De een zegt dat 80% van de voedsters hier uiteindelijk aan overlijdt, terwijl een fokker zegt dat het misschien 1% is. Een ander fokker vertelde mij dat dit ongeveer 10% is. Op internet lees je natuurlijk ook de gekste dingen.

Aangezien het enorm uiteenloopt, weet ik niet wat ik in de toekomst moet doen. Bij 80% kans zal ik niet gaan twijfelen, maar de voedsters op termijn laten steriliseren. Echter, als de kans slechts 1% is, dan zou ik het niet gaan doen. De kans is groter dat ze aan wat anders overlijden. Plus dat steriliseren nou ook weer niet bepaald de lichtste ingreep is en konijnen bijzonder veel kwaaltjes en ziektes krijgen.

Wie van jullie heeft een voedster die gecastreerd is?

Wie van jullie heeft een voedster die baarmoederkanker heeft gehad?

Hoeveel % van de voedsters krijgt nu baarmoederkanker?

Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster is gecastreerd niet zo zeer tegen baarmoederkanker, meer dat haar gedrag onmogelijk was:mdr:

Mijn andere voedsters heb ik niet gecastreerd die zijn overleden aan ouderdom en Dimpler de laatste aan tumoren in haar buik en longen (niet de baarmoeder)

Ik vind het ook lastig om te beslissen wat nou goed is, maar voorlopig zit ik wel goed mijn voedster is nu gecastreerd en hoop nog jaren plezier te hebben van mijn koppel:love:

Advies heb ik dus niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .