Ga naar inhoud

Eten na een baarmoeder operatie


Diana1970

Aanbevolen berichten

Gisteren hebben ze bij ons konijn de baarmoeder met daarin een tumor verwijdert. We mochten haar om 17.00 weer ophalen, ze had toen zelfstandig een wortelhapje gegeten, dat kregen we ook mee. Wij zijn nu 1 dag verder, en ze eet wel wat paardebloemblad, en hooi maar van het papje en haar biks blijft ze af, ik kan tenminste niet zien dat ze er wat van gehad heeft.

Ze is wel alert, loopt een beetje ( ze zit in een hondenbench met een klein rennetje er voor). Heeft iemand ervaring of dit normaal is??

Groet een ( te snel) ongerust baas,

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Mijn konijn heeft afgelopen vrijdag precies dezelfde operatie gehad, maar dan een ontstoken baarmoeder. Ze heeft pas sinds maandag weer wat hard voer gegeten, vrijdag en het weekend alleen hooi en paardestekken. Daar is ze altijd al dol op geweest, en dat was echt een uitkomst. Sinds vandaag eet ze eigenlijk alles weer, goed mn oude konijntje weer te zien :yes: Maar pas op de 4e dag weer hard voer, zolang je konijntje ontlasting heeft zou ik me niet te druk maken. Al is dat makkelijk te zeggen, want ik heb me ook aardig druk lopen maken de afgelopen dagen.

Beterschap voor je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Mijn konijn heeft afgelopen vrijdag precies dezelfde operatie gehad, maar dan een ontstoken baarmoeder. Ze heeft pas sinds maandag weer wat hard voer gegeten, vrijdag en het weekend alleen hooi en paardestekken. Daar is ze altijd al dol op geweest, en dat was echt een uitkomst. Sinds vandaag eet ze eigenlijk alles weer, goed mn oude konijntje weer te zien :yes: Maar pas op de 4e dag weer hard voer, zolang je konijntje ontlasting heeft zou ik me niet te druk maken. Al is dat makkelijk te zeggen, want ik heb me ook aardig druk lopen maken de afgelopen dagen.

Beterschap voor je konijn!

Dank je jij ook, nog even een ander vraagje, heeft jouw konijntje ook een vriendje, onze wel en die zit nu zielig alleen. Ik heb vanmiddag even onze dame ( met bench en al) in de ren bij hem gezet zodat hij weet dat ze er nog is maar ik zie erg tegen de koppeling aan. Als hij er gelijk weer opduikt...kan ze dat aan?? Door het hekwerk snuffelden ze vanmiddag aan elkaar erg lief....hoop op goede tips.

Heb wel al wat gekregen maar hoop ook op goede verhalen van anderen..

Allemaal bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze rustig zijn kunnen ze bij elkaar. Een beetje rijden zal ze wel aan kunnen, maar houd het wel in de gaten. Ik heb ze hier helaas een week uit elkaar moeten houden, omdat mijn ram een beetje ging jagen en mijn voedster voor hem weg ging rennen. Dat is natuurlijk niet goed voor de wond, want die heeft wel een week nodig om goed te herstellen. Gewoon proberen en kijken hoe het gaat, zijn ze te druk en maakt ze te heftige bewegingen, dan moeten ze helaas nog even uit elkaar. Zijn ze rustig en lief samen, dan is het een steun voor haar en zal ze zich beter voelen met hem erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten hier ook een week van elkaar blijven ( advies DA) en ook omdat het rammetje veel groter is lijkt me dat ook beter voor haar. Daarom vooralsnog maar gekozen voor dagelijkse bezoekjes vanuit de bench. Dan kan hij niet op haar rijden maar ze kunnen elkaar wel weer besnuffelen door de spijltjes. Zo hoop ik dat het volgende week als de DA weer groen licht geeft het goed gaat met het terugkoppelen. Heftig weekje maar de oude dame doet het goed en daar gaat het om!

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .