Ga naar inhoud

Nee he....weer zichzelf onder plassen!


Miesaas

Aanbevolen berichten

Het is nu weken goed gedaan met Lizzie na heel wat behandelingen met antibiotica en panacur etc.

Er lag af en toe nog wel hier en daar een klein plasje, maarja, daar kan ik mee leven.

Wie weet is van alle ellende haar blaas niet helemaal meer zoals het hoort,

maar af en toe een plasje opvegen vind ik niet erg.

Het probleem is dat we nu nog geen 2 dagen weer thuis zijn

(van een heerlijke vakantie, ook voor de konijntjes)

en ik nu dus zie dat ze weer een natte onderkant heeft.

Zou het kunnen dat dit komt door de ondergrond?

Op vakantie liepen ze op tegels en gras, nu op zeil.

Haar achterpootjes en haar staartje zijn nat.

Is er altijd een onderliggend probleem als een konijn zichzelf onderplast?

Of kan het nu ook gewoon zijn dat ze een "slappe" (ofzoiets) blaas heeft van alle problemen?

Ik trek het echt niet als ik WEER dat hele traject van behandelingen in moet! Laat staan Lizzie!

Qua geld kan ik altijd iets lenen, maar de stress...

Ik zit nu echt even te twijfelen wat ik moet doen.

Ik heb het idee dat het gewoon steeds terug blijft komen!

Moedeloos word ik ervan...:s

Zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst urine onderzoek, daar kwam een blaasontsteking uit.

Dus antibiotica gehad. Daarna weer een blaasontsteking,

dus is er wat urine op kweek gezet om te kijken om welke bacterie het nou precies ging. Bleken 3 verschillende bacterien te zijn. Dus daarna 2x verschillende antibiotica gehad, en ook panacur meegekregen voor de zekerheid. Daarna is het lange tijd goed gegaan. En nu dus weer mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Dollie zegt, en misschien is het handig om het zeil er even uit te halen en iets neer te leggen dat goed absorbeert.

Bij Cas was het hier ook de vraag of zijn af en toe vieze achterkant door EC kwam, of doordat hij in zijn vuil bleef zitten.

Hij heeft ook panacur gekregen dus ik kan het niet helemaal met zekerheid zeggen of het nu is opgelost door de panacur of door een andere ondergrond, maar ik denk vooral het laatste. De plasjes bleven er eerst echt op liggen, en dan hobbelde hij er gewoon doorheen. Nu hobbelt hij er ook wel doorheen, maar is het meeste al opgezogen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een foto gemaakt, maar er was niets raars of vreemds te zien.

Alles ziet eruit zoals het eruit hoort te zien.

De Da denkt dat de panacur niet lang genoeg gegeven is,

(Ik vond hetzelf ook best kort eerlijk gezegt) en dat dat in combinatie met een stresssituatie voor niet veel goeds heeft gezorgd.

(Er was plotseling een grote en niet zo lieve loslopende hond en die moest uitgerekent bij mijn konijnen op de ren springen. Lizzie was doodsbang, chibi was half in shock en ik was woedend.)

Dus ik heb opnieuw panacur meegekregen,

dit keer voor 28 dagen.

Ook vond de da het verstandig om Lizzie nog even te wassen om urinebrand te voorkomen.

Nu is ze alleen nat, maar heeft verder nog geen rode huid of uitvallende haren. (Oke ze heeft momenteel ook niet zoveel haar meer daar beneden natuurlijk haha.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .