Ga naar inhoud

Echinacea in gedroogde of in pellet vorm en Zilverwater!


Eefje91

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Guus heeft snot en aangezien de dierenarts antibiotica op dit moment geen optie vindt, probeer ik met kruiden e.d. zijn weerstand te verhogen.

Echinacea staat erom bekend dat het weerstandverhogend werkt, dus dit wil ik hem sowieso gaan aanbieden.

Ik wil het bestellen via de bunnybunch webwinkel en heb gezien dat het in gedroogde vorm en in pellet vorm te verkrijgen is.

Mijn voorkeur gaat uit naar de gedroogde vorm, omdat ik dat 'natuurlijker' vind, omdat het nog herkenbaar is als plant.

Misschien een beetje maffe reden :mdr:

Nu vraag ik mij af of jullie denken of weten of er verschil zou zijn in de werking tussen deze vormen?

Gedroogd is dan misschien natuurlijker, maar de concentratie in de pellets is misschien hoger waardoor je er minder van hoeft te geven en het dus wat werkzamer is?

En hebben jullie ervaring ermee of jullie konijnen dit lekker vinden? Misschien dat ze de gedroogde vorm wat sneller zullen eten dan de pellets?

En dan nog een vraagje, hebben jullie nog suggesties voor andere kruiden die goed zijn voor de weerstand?

Ik heb het een en ander gelezen over zilverwater. Had hier nog nooit eerder van gehoord en ook geen ervaring mee.

Als je hier iets over weet of ervaring ermee hebt, alle info is welkom!

Dankjulliewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je voor de verhoging van de weerstand met name de wortels moet geven, zou ik gaan voor echinaceatabletjes of druppeltjes. Daar heb ik erg goede ervaring mee.

De pellets vinden ze niet zo lekker is mijn ervaring. Gedroogd gaat er wel goed in, maar is minder effectief dan tabletjes of tinctuur als het op de weerstand aan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de gedroogde vorm en laatst zelfs een kilo besteld.

Sinds ik dit gebruik niest Leyla niet meer terwijl dat voorheen toch soms wel 10x op een dag gebeurde.

Natte neus is ook verdwenen dus ik ga er lekker mee door. Ze heeft er echt baat bij.

Alleen had ze geen snot, dus ik weet niet hoe een konijntje met snot er op reageert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijntje met beginnende snot dat nou een antibiotica kuur krijgt. Verder geef ik haar gedroogde echinacea om haar weerstand te verhogen. Het schijnt dat tabletjes en druppels effectiever zijn maar zelf durf ik dat niet te geven omdat dit voor mensen bedoelt is en niet voor dieren. Ik neem dus liever het zekere voor het onzekere.

In het verleden heb ik vaker konijnen gedroogde echinacea gegeven omdat zij erg aan het niezen waren. Het leek toen aan te slaan.

Vandaar dat ik nou ook weer geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor de reacties!

Ik heb Echinacea besteld in de droge vorm, naar aanleiding van jullie reacties.

Durf idd ook niet zo goed tabletjes of druppeltjes te geven aangezien deze voor mensen bedoeld zijn.

Zal eens kijken bij de drogist wat de toegevoegde ingrediënten zijn daarbij en dan kan ik dat altijd nog aanschaffen:)

Eerst eens kijken of dit wat doet voor mijn konijntje(s)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef nu ook echinaforce tegen de snot! Dat is de druppelvorm voor mensen.

Ik geef het op een stukje brood omdat mijn konijn het anders echt niet eet.

Vervelend dat het nog niet beter gaat met Guus!!

Ik moet maandag weer contact opnemen met de DA voor Veer, ik denk dat het ook nog steeds niet goed is, want haar neusje is nog steeds nat.

Beterschap!

De ingrediënten van de voor mensen bedoelde echinaforce zijn; 95% echinacea purperea herba en 5% echinacea purpera radix volgens de bijsluiter.

Er staat hier wel duidelijk bij dat je het niet langer als 14 dagen achter elkaar mag gebruiken! Ik las hier op BB ook dat als je het langer aan een stuk door geeft het niet meer werkt.

Verder staan er geen bijwerkingen in de bijsluiter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is misschien een idee voor als de druppels op zijn. Wanneer geef jij het?

Ik had voorheen gewoon soms een zak kruidenhooi met echinacea erin, maar omdat mijn FH'tje nu ziek is dacht ik haar op deze manier extra weerstand te kunnen geven.

Na 14 dagen stop ik er voor een tijdje mee.

Waar koop je die gedroogde vorm dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier soms een paar dagen geen kruiden, dan weer aardbeiblad, dan weer berkenblad of rozenblaadjes, weegbree etc.

Of ik maak een mixje van een paar bij elkaar en daar zit Echinacea dus ook tussen. Ik hoef het ook niet iedere dag te geven, het houdt wel een paar dagen.

Als ik het een week niet gegeven heb merk ik dat ze weer meer gaat niezen en een nattig neusje krijgt. Maar ik wil het inderdaad niet continu geven.

Ze zien het hier als snoep geloof ik, als een bakje kruiden neer zet weten ze niet hoe snel ze buiten moeten komen haha :mdr:

Die komen dan aan stuiven en proppen meteen de snoetjes in t bakje

Ik bestel alles gewoon hier op de webshop van bunnybunch ;)

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen het hier niet iedere dag, maar waarom neem je ook niet de gedroogde vorm?

Nu moet je zitten prutsen met brood terwijl ze de kruiden zelf hartstikke lekker vinden

Omdat die minder effectief zijn..? ;) Zou ik het puur geven voor de weerstand dan zou ik voor druppels of tabletjes kiezen persoonlijk. Hier krijgen ze het gedroogd omdat zeh et lekker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat die minder effectief zijn..? ;) Zou ik het puur geven voor de weerstand dan zou ik voor druppels of tabletjes kiezen persoonlijk. Hier krijgen ze het gedroogd omdat zeh et lekker vinden.

Ik merk er niks van dat het niet effectief zou zijn

Leyla heeft er heel veel baat bij, werkt hier perfect, als ik er mee stop merk ik meteen dat ze weer meer gaat niezen enzo.

En als het niet hoeft ga ik mn konijnen geen rommel geven dat voor mensen bedoeld is ;)

Maar dat moet iedereen zelf weten, het was alleen een tip omdat t konijntje het niet wil nemen

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bram hier heeft ook snot. Ik doe een aantal druppels echinaforce in hun drinkwater en daarnaast geef ik hem wat druppels zilverwater en bisolvon op een klein stukje gedroogd brood (ik moet voor dat brood nog een alternatief bedenken, maar weet nog niet wat, het trekt er zo makkelijk in). De snot zal er niet mee verdwijnen, maar het geeft wat verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten natuurlijk geen liters alcohol in, bij dergelijke dingen gaat dat om zo'n klein percentage. Vitamine C is op de lange termijn wel schadelijk maar als tijdelijke oplossing in de behandeling van snot wel een mogelijkheid.

Ik merk er niks van dat het niet effectief zou zijn

Leyla heeft er heel veel baat bij, werkt hier perfect, als ik er mee stop merk ik meteen dat ze weer meer gaat niezen enzo.

En als het niet hoeft ga ik mn konijnen geen rommel geven dat voor mensen bedoeld is ;)

Maar dat moet iedereen zelf weten, het was alleen een tip omdat t konijntje het niet wil nemen

Minder is niet hetzelfde als niet. Gaf verder alleen antwoord op de vraag die jij in je berichtje stelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin inmiddels te twijfelen of ik toch niet beter druppels of tabletjes kan proberen.

Inplaats van beter, gaat het inmiddels namelijk weer de verkeerde kant op met Lizzy haar snot, dat ondanks de antibiotica en gedroogde echinacea. Misschien dat druppels of tabletjes toch effectiever zijn? Ik kan het natuurlijk altijd proberen.

Waarschijnlijk is het niet verstandig om de druppels in combinatie met antibiotica te geven of wel?

Als ik tabletjes wil proberen, welke kan ik dan het beste kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je het wel prima in combinatie met antibiotica geven hoor! Je moet alleen opletten dat je niet te lang achter elkaar echinacea geeft. Ik dacht max. een maand aan een stuk.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met zilverwater? Zag op een website waar ze dat verkopen goede verhalen erover. Maar het zijn allemaal maar korte stukjes (recensies) dus daar is niet echt uit te halen hoe of wat zeg maar. Ik bedoel, waarvoor ze het gebruikt hebben, hoeveel, of het schadelijk kan zijn, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .