Ga naar inhoud

vaste tijden voeden?


ricksem

Aanbevolen berichten

is het beter om op vaste tijden voer te geven ? want ik gaf gister avond rond 11 uur eten maar normaal half 10 en vanmorgen lag er wel 2 bdks en hij had vanacht ook geen hooi gegeten wel wilg van de wilgenmand maar heb net direct nieuw hooi in gedaan en at weer hoor :he: maar ik las dit:Houd zoveel mogelijk vaste tijden aan om te voeren. Of je nou 1x per dag, 2x per dag of 3x per dag voert, probeer het op ongeveer dezelfde tijd te doen. Regelmaat is erg belangrijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo precies hoor. Hier krijgen ze 's morgens groente, en 's morgens is soms om half 8 en soms om elf uur. Tegen het avondeten krijgen ze biks, dat is ergens tussen 17 en 19 u en 's avonds weer groente voordat we gaan slapen, ergens tussen 22 en 1 uur. Ik ga in het weekend echt niet vroeg opstaan om mijn konijnen dan superregelmatig hun groentjes te kunnen geven, ik ga als ik bij vrienden ben ook niet eerder naar huis zodat de konijnen hun biksjes wel precies op tijd krijgen, dat gaat me echt veel te ver. Ik heb er overigens ook nog nooit problemen van ondervonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eten hier in delen dus t maakt niet zoveel uit. Toen k vandaan kwam zat er nog voer op de bodem van t bakje. Dan eten ze eerst dat maar op voor ze weer wat krijgen.

Dan ga ik niet omdat het etenstijd is maar weer bijvullen. En ik sta ook niet iedere dag even vroeg op dus het wisselt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha als ik het zo lees ben ik dus de enige gek die speciaal even opstaat voor je konijnen, ook al is het weekend :whistle2:

Als ik moet werken krijgen ze namelijk om 6 uur al eten omdat ze dan de hele kiet aan het afbreken zijn omdat ze eten willen dus dan sta ik op, maja als ik dan vrij ben doen ze dat ook, dus dan sta ik effe op om hun eten te geven en dan kruip ik weer terug. En in het weekend is het hetzelfde, om 6 uur ga ik hun eten geven :$

Nu is dat opzich geen probleem want meestal kom ik dan pas terug van het uitgaan dus kunnen hun eten en ik in alle rust na bed :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier verschilt het ook erg.

Smorgens biks

Avondeten bak met groentes

Voor het slapen biks.

Smorgens tijdens werk is het tussen 8 en 9

En in het weekeind tussen 11 en 1

(Heb zelf iets waar ik weinig energie door heb dus zolanguitslapen is een must voor mij, anders ben ik een paar dagen later nergens )

Wel let ik er altijd op dat er ongeveer tussen de 4 tot 7 uur tussen de voedingen zit.

In het weekeind krijgen ze hun laatste portie van me vriend rond een uur of 11 a 12.

En door de week van mij rond half 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bakken zijn hier gewoon altijd gevuld, SS, gedroogde kruiden en bloemenmix, ruiven zijn gevuld met kruidenhooi en er ligt vers groen, soms fruit. Niemand bedelt of breekt de tent af, hebben ze trek, nemen ze een hapje. Tussendoor een rozijntje of gedroogd fruit

of zelfgebakken konijnen koekjes, Jasmijntje is dol op kleine gedroogde kokosblokjes. Mocht er eens iets op zijn mept Jasmijn de bak in het rond, zo van vullen nuuuuuu!!! Tja dan vul ik het bij, nijnsel blij, dus wij ook!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze 's ochtends vrijwel altijd tussen half 8 en half 9 brokken

'S avonds tegen 20.00 uur krijgen ze groente

En voordat ik ga slapen, vaak rond een uur of elf, krijgen ze weer brokken.

Ze weten hier precies wanneer ze eten krijgen.

Als we een hele dag weg zijn, krijgen ze hun groenvoer wat later maar als ik thuis ben hou ik zoveel mogelijk vaste tijden aan.

Als het bijna etenstijd is, worden ze hier al zo ongeduldig als wat, dus ik kom er dan ook haast niet onderuit om ze dan eten te geven. Geef ik ze ineens op afwijkende tijden eten, dan lopen ze hier de hele dagen te schooien om lekkere dingen en word er vrijwel geen hooi meer gegeten. Dat ze hier precies weten waar ze aan toe zijn, lijkt dus goed te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin zo rond 7 uur met vers hooi. Er ligt altijd nog zat, maar dat verse hooi is veeeel lekkerder als je ziet hoe ze erop af vliegen. Dan geef ik ze 's morgens rond 8 uur groente, en om ongeveer 10 uur biks. Dan 's avonds rond 1900 uur groente en rond 2200 uur biks. Hooi vul ik tussendoor ook steeds aan. Ritme is eigenlijk altijd wel een beetje hetzelfde omdat ik er toch uit moet voor de kinderen en de hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .