Ga naar inhoud

Witte waas op het oog


marloes

Aanbevolen berichten

Gister ontdekte ik bij Iejoor dat haar rechteroog helemaal dichtzat met witte prut. Het was ook opgedroogd enzo, dus voorzichtig schoongemaakt met afgekoeld gekookt water.

Vandaag is mijn vriend met haar naar de DA geweest. Volgens de DA heeft ze ws een beschadiging aan haar oog. Ze heeft geprobeerd het schoon te maken maar alleen de prut erom heen kan je weghalen, verder zit het echt op/in het oog.

Ze heeft een prikje gehad en nu moeten we haar 4 keer daags ogen druppelen met Gentapol en ze krijg Baytril (geloof ik) door haar drinkwater heen.

Volgende week moeten we weer heen.

Mijn vriend zei de DA had gezegd dat als het niet zou werken, dat het oog misschien dan wel zou verschrompelen???

Volgens mij ziet ze er zowat niks mee en de vraag is natuurlijk of dat nog wat beter wordt. Ze lijkt er geen pijn aan te hebben en ze is verder wel gewoon in haar doen en laten.

Ik heb haar vanavond voor het eerst gedruppeld maar weet niet of ik dat helemaal goed deed. Ik heb het gewoon op het oogje zelf gedruppeld.

Iemand ervaring mee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet bij konijnen maar wel bij een een hondje van ons. Hij had iets te ruw gespeeld met een kat en die had in zijn oog gekrabt.

Hij kreeg toen ook zalf voor in zijn oog ik denk terracortril. Het duurde wel lang maar het is volledig genezen en hij zag er na een tijdje terug door.

Wie het niet wist kon het later niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er zelf niet bij, dus ik weet het niet precies.

Baytril is anti biotica zag ik op internet. Het ziet er wel heftig uit vind ik hoor.

En hoe komt het... geen flauw idee. Ze woont samen met Stoffel, misschien heeft ze zich gekrabt, of Stoffel haar of Robbie, de hond die nog wel eens voor het hok springt en er aan krabt (maar dat lijkt me stug). Een strootje of iets. Maar dat heeft ze altijd al.

Dus ik heb werkelijk geen flauw idee.

Ik vind het wel ontzettend sneu voor haar. Want volgens mij ziet ze er dus echt niks mee.

Maar druppelen doe ik zo wel goed? Gewoon op het oogbolletje zeg maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk druppel je goed .

Baytril wordt normaal gegeven bij konijnen die niezen enz.

Baytril is een erg breedwerkende antibiotica ,dus dat ze dat krijgt verwonderd me niet. Nena kreeg het voor haar baarmoederontsteking dus... niet alleen vr snot hoor, er zijn gewoon te weinig veilige antibiotica vr konijnen bekend, de meeste DA'en vallen dus steeds op dezelfde terug. Wat mij wel verwonderd is idd...in het drinkwater? Moet toch juist gedoseerd worden... zeker dat daar geen misverstand is, nl dat je het moet oplossen in water en dan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Vlekje had ook een oogbeschadiging, veel verschillende zalfjes geprobeerd en echt weken mee bezig geweest.

Uiteindelijk bleef er een vlek op haar oog zitten (lidtekenweefsel), en door dat oog zag ze dus ook niet zo goed meer, maar verder kwam het wel allemaal in orde.

Eens kijken of ik het topic nog kan vinden van toen :)

Geloof dat deze het is, kan zijn dat er ook nog een andere is: http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/59-vlekjes-oogje.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat batryl verhaal is de zelfde als vloeibaar oraal maar dan in drinkwater.Word meestal voor kippen gebruikt.In de door drinkwater heen vorm dan.Vandaar dat ik er niet mee bekent was.Batryl word inderdaad als goed werkend antibioticum gebruik voor div dingen bij konijnen.reden het tast de darmen minder aan dus gebruiks vriendelijker dan ander antib.Aangezien een konijn heel gevoelig is op de darmen.Zo had ik weer wat geleerd haha.Maar plaats eens een foto van haar oog dan weten waar we over praten.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen tijd gehad voor een foto. Ik heb het idee dat er wel iets minder prut in/om het oogje zit.

We hadden nog een extra hok dus ik heb haar even apart neergezet, dat hok staat nu boven op die van Stoffel. Zo kan ze ook geen last hebben van de hond.

En zo drinkt Stoffel ook niet van het water met Baytril. Volgens de DA kon dat geen kwaad, maar zo lijkt het me toch beter.

Ze heeft iig rust...

Link naar reactie
Delen op andere sites

houd er wel rekening mee dat als je ze uit mekaar haalt het nog wel een sniet zo eenvoudig zou kunnn zijn ze weer bijmekaar terug te krijgen! je zult ze dan opnieuw moeten koppelen denk ik.....

Hoe lang kunnen ze uit elkaar zonder dat dat problemen oplevert dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze nu expres even apart gehouden zodat Stoffel niet haar drinken opdrinkt. Daar zit immers die Baytril in. Verder heeft ze dan wat meer rust, omdat Stoffel nog wel eens lomp is omdat hij altijd aan eten denkt.

Maar we hebben nu dan eindelijk een foto!!

IMG_1903.jpg

Dit is van net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

Ik denk dat ze blind aan het worden is.. mijn vorige hamster had dat ook~!

het zou heel goed kunnen dat het andere oog er over een tijdje ook zo uitziet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iejoor heeft dit zo als sinds afeglopen woensdag. Dus bijna een week. Moeten ook weer naar de DA hoor. Ze had toen al gezegd, na een week weer komen en dan kijken we verder.

Ze lijkt het oogje nu wel verder open te hebben. En ze is verder ook niet anders in haar doen en laten. Ze wordt nog steeds gedruppeld. AB in drinken zijn we nu mee gestopt, dat moest 5 dagen.

Donderdag ga ik naar de DA. Ik heb wel het idee dat de hoeveelheid prut minder is nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er wel akelig uit. Dus het is een beschadiging aan het oog zei de DA, maar als er prut uitkomt is het dan ook niet aan het ontsteken? Als er met medicijnen geen verbetering komt zou ik toch terug gaan naar de DA.

Ik zou toch ook proberen de konijnen zoveel mogelijk samen te laten. Ik heb het vorige week ondervonden met een ziek konijn. In een vertrouwde omgeving met een vriendje voelen ze zich toch beter en knappen ze vaak ook sneller op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AB door het drinkwater is gestopt, dus dan kan ik ze vandaag wel weer bij elkaar zetten. Op zich denk ik dat Iejoor het ook wel even lekker vind, even rust. Ze ziet met dat ene oogje volgens mij ook niks. En de laatste tijd waren ze wel druk aan het racen door het hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .