Ga naar inhoud

Hoeveel voer voor Franse hangoor 4 maanden oud


HJW

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik een Franse hangoor van 4 maanden oud. Hij weegt nu 2,5 kilo en kreeg bij de fokker elke dag een volle bak van het merk Havens (mij onbekend). Ik ben dit nu aan het mengen met mijn eigen voer HFST zodat hij daaraan gewend raakt. Ik heb diverse topics gelezen over de hoeveelheid voer voor jonge konijnen en t/m welke leeftijd maar daar staan ook hele uiteenlopende adviezen in. Ik geef hem op dit moment 100 gram per dag.

Dus nu mijn vragen:

-Hoeveel gram heeft hij per dag nodig aan biks?

-Wanneer heeft hij zijn volwassen leeftijd bereikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej wat leuk!! Dat vraagt om een foto!!

Er gaan dubbele verhalen te ronde, de een zegt blijf onbeperkt voeren tot 8 a 9 maanden ( dan zijn ze een eind uitgegroeid) en de ander zegt doe het onbeperkt tot 5 maanden net als bij een "gewoon" konijn. Jip van ons is nu 5 maanden en 3,7 kilo zwaar, hij zit mooi op gewicht voor zijn leeftijd.. hij krijgt samen met Hazel van 7 kilo 300 gram brokjes per dag. Dat zou moeten zijn 175 gram voor Hazel en 125 voor Jip.. Maarja of ze dat zelf zo eerlijk verdelen ... ;) ik voer Jip dus nog iets te veel omdat ik denk dat dat beter is tot hij uitgegroeid is.

aangepast door Cupcake82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar dagen heb ik een Franse hangoor van 4 maanden oud. Hij weegt nu 2,5 kilo en kreeg bij de fokker elke dag een volle bak van het merk Havens (mij onbekend). Ik ben dit nu aan het mengen met mijn eigen voer HFST zodat hij daaraan gewend raakt. Ik heb diverse topics gelezen over de hoeveelheid voer voor jonge konijnen en t/m welke leeftijd maar daar staan ook hele uiteenlopende adviezen in. Ik geef hem op dit moment 100 gram per dag.

Dus nu mijn vragen:

-Hoeveel gram heeft hij per dag nodig aan biks?

-Wanneer heeft hij zijn volwassen leeftijd bereikt?

heb jij een foto van die konijntje gemaakt ik wil hem zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar moet ik mijn reactie hierboven uitleggen. Mij wordt gevraagd wat ik bedoel met een franse hangoor is ook een konijn.

Wat ik bedoel: alle adviezen die te lezen zijn, gelden voor alle rassen. Dus als we normaal zeggen 25 gram biks per kg of wat het ook is), dan geldt dat ook voor een FH. En ook wat betreft zindelijkheid, training, koppelen, etc. Wat op gaat voor elk ander konijn, geldt ook voor een franse hangoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar moet ik mijn reactie hierboven uitleggen. Mij wordt gevraagd wat ik bedoel met een franse hangoor is ook een konijn.

Wat ik bedoel: alle adviezen die te lezen zijn, gelden voor alle rassen. Dus als we normaal zeggen 25 gram biks per kg of wat het ook is), dan geldt dat ook voor een FH. En ook wat betreft zindelijkheid, training, koppelen, etc. Wat op gaat voor elk ander konijn, geldt ook voor een franse hangoor.

Alleen is een gewoon konijn met ca 5 maanden uitgegroeid, en duurt dan bij een FH 8 tot 9 maanden. Ds daar moet je met voeren wel rekening mee houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen is een gewoon konijn met ca 5 maanden uitgegroeid, en duurt dan bij een FH 8 tot 9 maanden. Ds daar moet je met voeren wel rekening mee houden!

Met vijf maanden uitgegroeid? Da's wel heel vroeg hoor.... Een kleiner konijn is juist met acht tot tien maanden uitgegroeid vaak en een Frans groeit nog wat langer door. En daar hoef je met voeren inderdaad geen rekening mee te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn franse dame krijgt s'ochtends 60 gram kasper sportbrok en 40 gram SS en dat krijgt ze savonds ook.

Ze krijgt dus 200 gram brokken per dag,daarnaast ook groente en hooi :)

Ze is 5 maanden oud en ze kan het gewoon hebben hoor :)

Ik voer meestal op het oog en kijk ook naar wat er op gaat en of er geen blindedarm keutels liggen.

Sinds 3 dagen heb ik er een duitse hangoor bij en die krijgt in totaal 150 gram per dag maar hij eet de SS niet op omdat hij het niet kent,komt wel. De kasper eet hij wel op en dus is dat 100 gram per dag,meer eet hij niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf ook twee keer daags een half bakje, maar mag niet volgens de dierenarts. Moet meer hooi en half bakje biks per dag. Maar Barney is een beetje allergisch en niest van hooi... Dus dan maar meer biks hoor.

En verse groenten en gras.

Misschien moet je ander hooi proberen? Hooi wat minder stoffig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed leest eet hij 100 gram biks per dag ;)

De 50 gram SS eet hij niet op en de 100 gram Kasper sport eet hij wel op :)

De sportbrok kreeg hij bij de fokker ook en de SS niet dus hij kent het niet,voor nu vind hij er nog niks aan dus laat hij het liggen.

Bovendien is hij 4 maanden oud en nog volop in de groei dus ik vind dat hij mag eten wat hij kan :)

Hij eet ook gewoon hooi en het groenvoer ben ik ook aan het opbouwen,kreeg hij bij de fokker niet, en kruiden ben ik ook aan het opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed leest eet hij 100 gram biks per dag ;)

De 50 gram SS eet hij niet op en de 100 gram Kasper sport eet hij wel op :)

De sportbrok kreeg hij bij de fokker ook en de SS niet dus hij kent het niet,voor nu vind hij er nog niks aan dus laat hij het liggen.

Bovendien is hij 4 maanden oud en nog volop in de groei dus ik vind dat hij mag eten wat hij kan :)

Hij eet ook gewoon hooi en het groenvoer ben ik ook aan het opbouwen,kreeg hij bij de fokker niet, en kruiden ben ik ook aan het opbouwen.

Ja, maar je geeft die 50 gram SS toch wel met de bedoeling dat hij het op eet? Dus dan geef je toch 150 gram per dag? Ik vind persoonlijk 50 gram SS al ruim voldoende voor een DH, ook in de groei. Konijnen in de groei worden hier gewoon naar volwassen gewicht gevoerd.

100 gram gewone biks voer ik vier kg konijn van, 50 gram SS ook ongeveer, da's dus voor acht kg i.p.v. 3,5...

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch fijn dat iedereen zelf mag weten hoeveel en wat voor voer je voert aan je konijnen :)

Die richtlijnen om 25 gram per kilo volwassen gewicht te voeren is er niet om je strikt aan te houden,het is een richtlijn.

Ik voer op het oog en mijn FH dame is echt in goede conditie :)

Bij de duitser ben ik nog aan het kijken hoe of wat,die heb ik ook nog maar sinds dinsdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .