Ga naar inhoud

Baloe veroorzaakt overlast


Domino

Aanbevolen berichten

Ik heb een hangoor, Baloe genaamd. Op zich een schat van een beest maar ze heeft 1 hobby, zeker als ik net het hok heb gedaan vind het ze het geweldig om in een hoekje te gaan zitten graven.

Ik heb er zelf geen tot weinig last van, maar mijn buren dus wel. En die begonnen er dus net ook over dat ze vannacht nogal in de weer was.

Nu woont ze in zo'n hok:

Konijnenhok%20Genderen%20grote%20foto.JPG

Met nog een ren eraan vast. Maar in het midden, boven dat bruin gevlekte konijn, zit een lade, die is van plastic. Ontzettend handig, maar dat is nogal gehorig en net DAAR gaat mevrouw spitten. En dan ook rustig om 3 uur in de nacht. Er liggen beukensnippers en houten kattenbakkorrels in omdat haar vriend niet tegen stro kan.

Maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen om haar dat in ieder geval 's nachts niet meer te laten doen. Ze krijgen een flinke dot hooi, dus dat is absoluut in de nacht nog niet op.

En ik weet dat konijnen graag graven, en mij maakt het niet zoveel uit, maar m'n buren dus wel. En aangezien ik graag de goede lieve vrede bewaar, ben ik op zoek naar ideeën of oplossingen om haar 's nachts wat stiller te krijgen.

Hopelijk hebben jullie tips, vast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa zelfs zonder bodembedekking! Mal beest..... ik heb contact gezocht met een mechanisatiebedrijf voor landbouwvoertuigen. Ik heb daar een stuk loopband op de kop getikt, het past helaas niet helemaal perfect, maar om uit te proberen is het prima. Hopelijk vind ze het niet lekker om eraan te gaan eten, maar dat is echt een kwestie van uitproberen. En als het werkt wil ik verder gaan zoeken naar een stuk stalmat wat nog dikker is. Maar dat is niet zo makkelijk te krijgen hier in de buurt heb ik het idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .