Ga naar inhoud

harde opgezwollen buik


lindaoostenrijk

Aanbevolen berichten

Bram, franse hangoor heeft naar mijn idee een hardere buik dan normaal, dat idee had ik van de week ook al, maar hij gedraagt zich verder wel normaal, maar ik heb nu het idee dat t nog niet weg is en misschien wel erger is geworden, hij eet gewoon en maakt ook binkies, ik merk dus niks aan hem. Net de dierenarts gesmst en die dacht dat t of gas is of buikvet en als ik twijfelde dat ik dan even langs moest komen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch voor de zekerheid naar de dierenarts gaan, heb hier wel nog geen ervaring mee gehad. Zou het niet kunnen zijn dat je konijntje last heeft van gassen. Als je googelt vind je dat wel vaak bij een opgezwollen buikje. Nu ik ben het ook niet zeker, mijn nijn heeft er nog nooit last van gehad. Ik zou gewoon voor het zekere naar de dierenarts gaan, want ik denk als het buikje zomaar opzwelt dat het niet echt normaal is.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is waarschijnlijk een grote kans dat je konijn inderdaad last heeft van gas. Mijn konijntje heeft hier ook veel last van en de beschrijving die je gaf komt mij zeer bekend voor.

Wanneer mijn konijntje er last van heeft, geef ik haar minder (of geen) biks en enkel hooi en water. Ik masseer het buikje ook heel zachtjes (van boven naar onder) waardoor je het gas een beetje voelt en het kan ontsnappen (enkel doen wanneer je konijn niet tegenspartelt). De volgende dag is dit dan weer over. Als ik jou was, zou ik dit ook eens proberen en als je morgen geen verandering voelt of dat het erger wordt, zou ik naar de dierenarts gaan. Hij zal je met zekerheid kunnen zeggen wat er is en wanneer het gas is, zal je konijn een spuitje of medicatie krijgen waardoor het buikje snel weer normaal zal voelen! Hou wel je konijn goed in de gaten, want mijn konijntje was een keer 's avonds springlevend en 's ochtens halfdood door gas in haar buikje.

Groetjes,

Pipo en ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de dierenarts geweest en t blijkt geen gas te zijn. Hij heeft nergens last van, ze gaf toe dat zijn buikje wat opgezet is, maar dat zou dan liggen aan t feit dat hij te weinig hooi eet, ik stop nu wat kruiden door zn hooi, in de hoop dat*t beter gaat, maar ben al erg blij om te horen dat hij geen pijn heeft, al had ik dat idee ook al...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .