Ga naar inhoud

Te dik?


Ponyhorse

Aanbevolen berichten

Het kan zijn dat ze te dik is, het kan ook dat ze te dik is geweest. Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat een wam niet meer weggaat.

Wat voor konijn heb je en hoe zwaar is ze? (Misschien kan je een foto plaatsen?)

Het ras is onbekend en ze is vrij groot ze weegt bijna 3 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen expert maar als je het mij vraagt ziet het eruit of je konijn wat aan de dikke kant zit. Echter om dit zeker te weten zou je beter naar de dierenarts kunnen gaan. Die kan jou vast vertellen of je konijn te dik is of niet;)

Ze heeft ook nog veel wintervacht dus ze lijkt wel wat dikker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo aan de foto's te zien lijkt ze mij ook wel behoorlijk stevig, maar foto's kunnen een heel vertekend beeld geven. Soms ook als ik mijn ram zie liggen denk ik echt wat een dikzak, maar als ik hem dan zie rennen dan zie ik hoe slank hij eigenlijk is. Een dierenarts kan het je vast vertellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reis verliep voorspoedig (we hoeven maar 7 min te rijden) en droppie moet alleen een beetje bijkomen. De DA zei: droppie is niet te dik maar wel aan de stevige kant. Droppie geen snoepjes geven (deed ik al nie) en biks geven (gaf ik al) genoeg beweging (kreeg ie al) en elke dag borstelen (deed ik ook al) hopelijk gaat de wintervaht er snel af en raakt droppie wat kwijt de DA zei dat ik nu op de goede weg bezig was en dat als is zo door ga e zeker niet aankomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo aan de foto's te zien lijkt ze mij ook wel behoorlijk stevig, maar foto's kunnen een heel vertekend beeld geven. Soms ook als ik mijn ram zie liggen denk ik echt wat een dikzak, maar als ik hem dan zie rennen dan zie ik hoe slank hij eigenlijk is. Een dierenarts kan het je vast vertellen :)

Hehe ik heb t hier ook maar dan omgedraaid, ik dacht dat mn voedster mooi slank was blijkbaar had ze toch iets te veel vet, maar gewicht waar ze op zat was prima moet er alleen voor zorgen dat ze niet meer aan komt dus iets minder biks maar goed dat stond sowieso al op de planning aangezien ze meer groentes gaan krijgen.

En fijn om te horen dat je nijn gezond is TS:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ik dit topic even mag gebruiken voor mijn vraag?

Ik kom net bij de DA vandaan voor de jaarlijkse vaccinatie.

Beide dames zijn gewogen en ze wegen beide 2 kilo. (Leyla 2,05 en Kyra 2,02)

Nou lees ik hier vaak dat 2 kilo te zwaar is. Ik heb het aan de DA gevraagd (konijnkundig) en zij zei dat het geen probleem was. Ze zijn nog geen 5 maanden oud maar zien er beide absoluut niet dik uit. Ook kun je bij beide gewoon duidelijk de ruggengraat en ribbetjes voelen.

Foto's staan in mn fotoalbum op mn profiel eventueel. Is 2 kilo nou per definitie te zwaar of niet?

Het zijn volgens mij geen dwergen, zo zijn ze wel verkocht maar ze zijn nu beide al groter dan t dwergkonijn van de buren die al volwassen is. Denk middelmaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reis verliep voorspoedig (we hoeven maar 7 min te rijden) en droppie moet alleen een beetje bijkomen. De DA zei: droppie is niet te dik maar wel aan de stevige kant. Droppie geen snoepjes geven (deed ik al nie) en biks geven (gaf ik al) genoeg beweging (kreeg ie al) en elke dag borstelen (deed ik ook al) hopelijk gaat de wintervaht er snel af en raakt droppie wat kwijt de DA zei dat ik nu op de goede weg bezig was en dat als is zo door ga e zeker niet aankomt

Fijn dat ze gewoon goed is! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .