Ga naar inhoud

wilgentakjes vers houden


animalfriend1

Aanbevolen berichten

Yep! In de vriezer werkt perfect. Als wij hier al die takken in water moeten zetten, kunnen we met emmers gaan beginnen. Niet handig.

Takken die van de boom afkomen in kleinere maten knippen, bladeren eraf, en in de vriezer. Zo heb je ook in de winter verse wilgentakken na ontdooien! Ook dan heb je niet al teveel aan een glas water...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke! De man van de groenvoorziening is ook zo lief om als ze ergens in het najaar wilgen gaan knotten een paar grote stronken voor mij te bewaren. Vind ik zo leuk voor in de ren! Ga ik iets leuks van maken om te ravotten.

Rian, jij zegt dat het anders teveel wordt in water. Hoeveel geef jij dan? ik geef voor 3 konijntjes iedere dag een tak van een meter denk ik. Takje is dan nog wel dun, maar ik weet ook niet precies hoeveel ik hiervan mag geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een wilgen tak van de bom af knipt, kun je die in een glas/emmer water zetten of in de grond steken. Het blijft dan door groeien. Verser dan dat kan echt niet ;)

Ik heb op die manier 2 inimini boompjes in mijn tuintje gemaakt. Ik knip er nu elke week een kleine tak met bladeren vanaf. Werkt prima.

Je kan de bladeren en takken ook laten drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een wilgen tak van de bom af knipt, kun je die in een glas/emmer water zetten of in de grond steken. Het blijft dan door groeien. Verser dan dat kan echt niet ;)

Ik heb op die manier 2 inimini boompjes in mijn tuintje gemaakt. Ik knip er nu elke week een kleine tak met bladeren vanaf. Werkt prima.

Je kan de bladeren en takken ook laten drogen.

Ik heb helaas weinig plek meer in mijn tuin sinds de konijnen er zijn, maar drogen vind ik wel heel handig. Ik heb ook al brandnets in de schuur hangen dus dat kan er mooi bij:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een wilgen tak van de bom af knipt, kun je die in een glas/emmer water zetten of in de grond steken. Het blijft dan door groeien. Verser dan dat kan echt niet ;)

Ik heb op die manier 2 inimini boompjes in mijn tuintje gemaakt. Ik knip er nu elke week een kleine tak met bladeren vanaf. Werkt prima.

Je kan de bladeren en takken ook laten drogen.

Op die manier heb ik van paastakken inderdaad 4 inmiddels redelijke wilgen weten te maken. Echt ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een paar wilgentakken in een vaas gezet en ik had er een paar opgehangen in mijn schuur om te proberen naast de brandnetels. Komt mijn exman kijken wat hij allemaal nodig heeft om de ren te maken, loopt de schuur in, paf, tegen de takken aan, haha! Hij vroeg zich af wat de volgende ruimte is die overgenomen wordt door de konijnen:mdr:. Toen ik zei dat ik met het idee speelde om misschien ook een koppeltje binnen te doen dacht ik dat hij een appelflauwte kreeg, haha!

Maar ze staan ook in water, ben benieuwd. Heb geen groene vingers maar hier kan volgens mij weinig aan fout gaan, behalve schimmel dan, jakkes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een paar wilgentakken in een vaas gezet en ik had er een paar opgehangen in mijn schuur om te proberen naast de brandnetels. Komt mijn exman kijken wat hij allemaal nodig heeft om de ren te maken, loopt de schuur in, paf, tegen de takken aan, haha! Hij vroeg zich af wat de volgende ruimte is die overgenomen wordt door de konijnen:mdr:. Toen ik zei dat ik met het idee speelde om misschien ook een koppeltje binnen te doen dacht ik dat hij een appelflauwte kreeg, haha!

Maar ze staan ook in water, ben benieuwd. Heb geen groene vingers maar hier kan volgens mij weinig aan fout gaan, behalve schimmel dan, jakkes

Haha, geniaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een wilgen tak van de bom af knipt, kun je die in een glas/emmer water zetten of in de grond steken. Het blijft dan door groeien. Verser dan dat kan echt niet ;)

Ik heb op die manier 2 inimini boompjes in mijn tuintje gemaakt. Ik knip er nu elke week een kleine tak met bladeren vanaf. Werkt prima.

Je kan de bladeren en takken ook laten drogen.

Dat vind ik een hele goede tip! Ga ik ook proberen. Wat voor wilg gebruik je daarvoor of maakt dat niet zoveel uit? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doe je dat? Je knipt ze van de boom en doet ze gelijk in een vaas, dan gaan ze groeien, niet schimmelen ;) Een wilg houdt namelijk van natte voeten. Als je ze lang genoeg in die vaas laat staan, zie je ze wortels maken.

Tjah, geen idee waarom. Heb het al verschillende keren geprobeerd. Maar na 2 dagen zitten er kleine witte bolletjes op de takken waar ze in het water zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, geen idee waarom. Heb het al verschillende keren geprobeerd. Maar na 2 dagen zitten er kleine witte bolletjes op de takken waar ze in het water zitten.

Zijn dat niet de plekken waar de wortelen gaan groeien? Als dat weer gebeurd zou ik het gewoon even laten staan en kijken wat er gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .