Ga naar inhoud

Net terug van de dierenarts..


hollandernijn

Aanbevolen berichten

Net met Stamper naar de dierenarts geweest. Stamper had namelijk last van benauwdheid. Het begon met onschuldig niezen, dus daarom zijn we niet direct naar de dierenarts gegaan.

Daar heb ik nu spijt van...

De dierenarts keek hem eerst uitgebreid na. volgens haar had Stamper óf een verkoudheid, waardoor hij ook last van zijn longen had, of een tumor in zijn borst.

Hij kreeg antibiotica en ik kreeg dwangvoeding mee, en als er woensdag nog geen verbetering is, raad ze aan om hem in te laten slapen.

Ik hoop zo dat het de verkoudheid is, en dat hij snel beter word!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat scheelt.

Van tumoren weet ik niets af dus je moet dit maar gewoon meenemen voor wat het is: ervaring met snot. Mijn konijntje heeft snot en heeft een maand aan de AB gezeten, bijna 2 weken aan de neusdruppels en heeft nu twee prikken Draxxin gekregen. Pas in de laatste paar dagen zie ik wat verbetering (en ik moet zeggen dat dat ook nog eens wishful thinking zou kunnen zijn).

Ik vind het dus een beetje een rare conclusie om na een paar dagen zonder verbetering te concluderen dat het wel een tumor moet zijn, en het beestje dan in te laten slapen. Het zou natuurlijk een tumor kunnen zijn maar het kan ook snot zijn, iets waar de meeste konijnen best mee kunnen leven al is het niet helemaal ideaal natuurlijk.

Dus ik zou navragen of er geen manier is om echt vast te stellen dat het een tumor is. En bel hiervoor ook naar een paar andere dierenartsen als jouw arts dit niet kan of wil vaststellen. Zou zonde zijn om je konijn een spuitje te geven vanwege snot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf eerst een röntgenfoto laten maken, mijn konijn heeft ook longproblemen wat eerst op een longontsteking afgeschoven werd en dat bleek gewoon niet te kloppen. Bij mijn konijn is eindeloos geprutst door verschillende dierenartsen waardoor zij nu onherstelbare schade in haar longen heeft... Foto dus!

(Overigens gaat het nu heel goed met haar, terwijl het er eerst niet zo zonnig uit zag.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat scheelt.

Van tumoren weet ik niets af dus je moet dit maar gewoon meenemen voor wat het is: ervaring met snot. Mijn konijntje heeft snot en heeft een maand aan de AB gezeten, bijna 2 weken aan de neusdruppels en heeft nu twee prikken Draxxin gekregen. Pas in de laatste paar dagen zie ik wat verbetering (en ik moet zeggen dat dat ook nog eens wishful thinking zou kunnen zijn).

Ik vind het dus een beetje een rare conclusie om na een paar dagen zonder verbetering te concluderen dat het wel een tumor moet zijn, en het beestje dan in te laten slapen. Het zou natuurlijk een tumor kunnen zijn maar het kan ook snot zijn, iets waar de meeste konijnen best mee kunnen leven al is het niet helemaal ideaal natuurlijk.

Dus ik zou navragen of er geen manier is om echt vast te stellen dat het een tumor is. En bel hiervoor ook naar een paar andere dierenartsen als jouw arts dit niet kan of wil vaststellen. Zou zonde zijn om je konijn een spuitje te geven vanwege snot!

Het is inderdaad apart dat na een paar dagen beslist moet worden of hij een spuitje krijgt of niet. Maar de verbeteringen hoeven niet groot te zijn ofzo. Als de ademhaling iets normaler is, of hij eet soms een klein beetje biks. Zulke verbeteringen. Hij zou een spuitje krijgen als het achteruit ging, omdat hij nu al erg zwak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, gelukkig heb ik geen ervaring met echt heel zieke konijntjes. De mijne snottert en niest en dat is soms echt zielig, maar hij is niet benauwd en het belemmert zijn kwaliteit van leven niet echt. Als het echt heel erg slecht met hem gaat maakt het natuurlijk niet zo veel uit of dat nou door snot komt of door een tumor.

Aan de andere kant is snot echt veel gemakkelijker te behandelen dan een tumor. Er is hier ergens ook een topic met allerlei verschillende behandelmethodes en medicijnen voor snot die je nog zou kunnen proberen. Dus mocht je besluiten dat je nog dingen wilt proberen... dan is de antibiotica niet je laatste optie.

Je kunt voorstellen om met Draxxin te beginnen, volgens een dierenarts die ik gesproken heb werkt dat veel beter dan de meeste andere antibiotica, hij heeft er alleen maar positieve ervaringen mee. De kuur daarvan duur ook niet zo lang, 3 of 4 prikken met telkens 3 dagen er tussen.

Of je kan vragen of er een kweekje gemaakt kan worden (op die manier kan je zien of er een bacteriele infectie is, dit is wel zo bij snot en naar ik aanneem niet als het alleen een tumor is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk nooit leuk om je vriendje dood aan te treffen.

Natuurlijk is het zo een beetje als bij mensen : als ze zo snel en toch nog onverwacht sterven kan je daar niks aan doen om het te verhelpen.

De warmte maakt ook veel slachtoffertjes. Een konijntje kan niet zweten en soms gaat dan door het kortademen vocht naar hun longen. Daar kan je jammer genoeg zelf weinig aan verhelpen als mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .