Ga naar inhoud

Ik moet even m'n zorgen van me af schrijven ;)


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Ik ben zó trots op mijn konijnen! Ze slaan zich kranig door deze hete dag heen!

In hun (buiten)verblijf is het nu ruim 34 graden, maar ze liggen rustig languit op het beton. Hun ademhaling is wel wat sneller, maar niet heel erg. Snuitjes zijn nog mooi droog. Ik ben alert op sloomheid en een natte neus/kin, maar tot nu toe gaat het prima. Ik zie ze goed water drinken en ze hebben net een takje van de appelboom en wat andijvie en wortelloof gegeten.

Ik laat ze zo veel mogelijk met rust, maar ga elk half uur even (stiekem) kijken.

Scheelt wel dat hun verblijf hoog (stahoogte) is en vrij veel beton heeft! Het waait steeds een klein beetje door.

Om 4 uur komt de zon in een deel van de ren, maar er blijft altijd veel schaduw. Ik ben zó blij met dit grote konijnenverblijf!

Altijd al, want ze hebben er heerlijk de ruimte en je ziet ze de hele dag leuk bezig, maar nu helemaal met die warmte! Straks is er ook weer schaduw op het gras en mogen ze daar ook weer naar toe.

In noodgevallen kunnen ze binnen in de hal op de plavuizen, maar dat is tot nu toe nog niet nodig en ook wel een groot temperatuurverschil met buiten.

Nog even doorzetten nijnen, straks wordt het weer wat koeler!

En jullie ook allemaal sterkte in deze warmte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens buienradar zou het hier om 21uur nog 27 graden zijn...

Ik denk dat onze nijnen pas tegen bedtijd weer in hun ren gaan.

Ze lijken nu vrede te hebben in hun ren binnen. Wassen zichzelf en elkaar en snoepen lekker van al het lekkers. Tussendoor gaan ze even languit liggen.

Ze ademen wel snel, maar zijn actief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh in de bios is het nu heerlijk! Hebben wij vorige week gedaan (Pacific Rim... ongelooflijk suf verhaal maar wel supertoffe special effects als je daarvan houdt) toen het zo warm was. Ik trek m'n bikini aan. Als ik onder de blauwe plekken zit en eruit geknald ben (wat ik natuurlijk niet hoop, want ik wil altijd winnen haha) plons ik fijn fris in het water!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nu 33, ze eten lekker en zijn nieuwsgierig. De bevroren flessen vinden ze nog steeds niks haha. Wel de tegels die ik tussendoor nat maak, daar gaan ze languit op liggen, die zijn dan wat koeler. Ik zou vandaag ook weg gaan met Jeroen, naar ons neefje, maar hij is alleen gegaan, ik heb konijnen-wacht haha.

En ik werd uitgelachen omdat ik thuis wilde blijven voor de konijnen! Wat goed te horen dat meer dat doen!!

BIj mij doen ze het trouwens echt heel goed. Flessen water vinden ze niets, maar witte lakens over de ren en veel het water verschonen en dan lukt het wel. Ik let goed op ze, maar so far so good:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .