Ga naar inhoud

hittegolf!


jerrytoet

Aanbevolen berichten

pfff wat een warmte! en dan te denken dat zo'n nijntje een dikke bontjas aan heeft!

zelfs in de schaduw zitten is het toch te warm nu?

vandaag omdat ik weekend heb kan ie nog lekker verkoeling zoeken in de tuin, maar morgen begint de werkweek en moet ie overdrags in zijn hokje... normaal op warme dagen zet ik de tuinstoelen rond zijn hokje neer en dan witte handdoeken erover, maar denk dat dit zelfs te warm is deze dagen!

ik ga mijn konijn dus binnen zetten de komende dagen in zijn binnenkooitje, ik heb in huis lekkere vloerkoeling, dus warmer als 23 graden wordt het hier niet... klein hokje is het, maar als ik thuis kom van het werk kan ie weer lekker in de tuin ravotten...

zijn jullie al voorbereid op de komende dagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou veel kan ik niet.. flessen in de diepvries, icepod..natte handdoek op de grond en de ramen zo dicht mogelijk maken met jaloezie rolgordijn en overgordijnen..raam open wanneer de zon niet meer aan die kant schijnt.. en wanneer de zon onder gaat ramen tegen elkaar open zetten. Maar niet te lang..want tocht door het huis is niet goed voor de konijnen. Ik zou niet weten wat ik anders moet doen. Ja vers water..

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

moet trouwens wel zeggen dat zelfs met dit weer mijn konijn best actief blijft, af en toe ff languit liggen.. maar na een paar minuten gaat ie toch lekker rond ravotten.. maarja nu kan ik em goed inde gaten houden... morgen allebei weer 8 uurtjes werken, met dit weer maak ik me dan best zorgen om m'n konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vakantie dus bouwvak dus ik kn me konijntje mooi in de gaten houden aloewel ik volgende week wel op vakantie ga 8 dagen maar dat gaat ook wel goed komen ze word goed verzorg door me vader die 2keer per dag ff komt voeren en hooi bijvullen en water en ze kan lekker in de ren blijven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het bloedheet in huis maar de konijnen lijken er tot nu toe opvallend weinig last van te hebben.

Ze zijn de hele ochtend actief geweest en waren druk aan het rennen en doen.

Ik heb hier overdag nou alles dicht, maar alsnog loopt de temperatuur op.

'S avonds zodra het weer wat af begint te koelen, is het alle ramen en deuren open zetten.

De konijnen krijgen nou regelmatig vers water maar verder doe ik eigenlijk niet zoveel bijzonders.

Met flessen uit de diepvries doen ze hier niks, ze kruipen liever lekker warm tegen elkaar aan.

Het is maar wat je prettig vind met dit warme weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het bloedheet in huis maar de konijnen lijken er tot nu toe opvallend weinig last van te hebben.

Ze zijn de hele ochtend actief geweest en waren druk aan het rennen en doen.

Ik heb hier overdag nou alles dicht, maar alsnog loopt de temperatuur op.

'S avonds zodra het weer wat af begint te koelen, is het alle ramen en deuren open zetten.

De konijnen krijgen nou regelmatig vers water maar verder doe ik eigenlijk niet zoveel bijzonders.

Met flessen uit de diepvries doen ze hier niks, ze kruipen liever lekker warm tegen elkaar aan.

Het is maar net wat je prettig vind met dit warme weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker zorgen voor regelmatig fris water ... Ik geef ze nu ook eens een keertje meer door de dag iets fris om te eten om zeker te zijn dat de darmpjes blijven werken. Klein stukje appel, geraspte wortel ... Dat vinden ze telkens weer lekker! Ze eten nu toch veel minder bits !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen hebben n stukje grond om te wandelen, en een groot hok die ze moeten delen met cavia's en kippen. Ze hebben het hier, zo ziet het ernaar uit, hartstikke heet maar ik zou niet weten wat ik eraan moet doen, ze hebben stukjes schaduw en daar gaan ze liggen, niet dat het daar zo koel is. Maar als ik een flesje neerleg, gaat Baby eraan bijten en Snuf deed er niets mee. ik heb sinds gister 3 nieuwe nijnen erbij, ik weet niet hoe die er op reageren.. misschien weer n poging waard?

aangepast door Nijntjesforlife
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 icepods, vervang het flesje 3x per dag, en spuit af en toe met een verstuiver een beetje water over ze heen.

Daar worden ze niet echt nat van maar het zorgt wel voor verkoeling. Ik zie aan ze dat ze het lekker vinden. Ook is lizzie vanwege een ernstig vieze onderkant laatst geschoren, dus dat zal ook wel een beetje 'verfrissend' zijn. XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe eigenlijk niets anders, maar nu ik al die zorgen lees moet ik er misschien toch eens wat mee. Ik merk niets anders aan Junior.. smiddags wat lui een beetje buiten hangen en sochtends en savonds actief.. net als normaal. ik heb 1 keer een koude fles neergelegd maar daar vond hij niets aan. misschien toch nog een flesje uit de vriezer in een sok.. dat klinkt wel goed en misschien doet hij er wel wat mee als ik weg ben. Vooral groente met veel vocht klinkt mij logisch, daar is hij gek op en dan krijgt hij goed vocht binnen.... ik maak zijn oortjes wel eens nat, dan blijft hij rustig zitten en dit laat hij toe maar of hij het nou echt nodig heeft?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor Noor, lekker doorgaan zoals je nu doet. Konijnen kunnen prima aangeven wat ze wel en niet nodig hebben. Je kunt een flesje bij hem neerleggen zodat hij zelf de keuze heeft, maar je hoeft je geen zorgen te maken omdat anderen dat doen;) Je kunt zelf het beste aan je konijn zien of hij het warm heeft of niet. Zo lang je maar weet wat je moet doen als je konijn het tƩ warm heeft;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in een kamer van 35m2 en 's ochtends schijnt de zon hier vol op, waardoor het om 10 uur al 28,5 graden is... Erg warm. Ik heb er last van dus mijn twee konijnen vast ook. Ik ben gelukkig vrij (net afgestudeerd) dus kan dan gelijk het raam en de voordeur open gooien. Dan waait het lekker door. Wat geen kwaad kan aangezien de konijnen niet op de toch staan en het de kamer toch verkoelt tot 24 graden. Ze zijn misschien iets minder actief, waar ik niet van op kijk, want dan ben ik ook... maar ze spelen nog steeds met hun balletje en rennen nog steeds blij achter elkaar aan. Dus het lijkt niet of ze er veel last van hebben. Ze krijgen hier verder twee bakjes water die twee keer per dag aan gevuld worden. Verder hebben ze een grote fanta fles gevuld met water dat bevroren uit de diepvries komt. Me ene konijn zit er lekker aan te likken en de andere gaat er uitgebreid tegen aan liggen. Ze vinden het heerlijk! Ik heb er verder niks omheen, want ze vinden het juist lekker zo! Verder krijgen ze nog lekkere koude witlof uit de koelkast, vinden ze ook erg fijn!

En voor de rest hoop ik dat het snel wat minder warm wordt. Blijf het toch wel zielig vinden, voor mezelf ook haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik een klein plastic badje voor ze maken? Een heel klein laagje lauw water waar ze een beetje verkoeling kunnen vinden? Morgen wordt warmer en ik heb al een parasol buiten staan, flesjes water neergelegd, maar het lijkt alsof ze het nog steeds erg warm vinden, oortjes natmaken gaan ik morgen ook nog maar proberen en een beetje natspuiten met een spuitflesje (klein beetje maar!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plastic werkt bij mij zo wieso niet haha! Mijn buddha vreet dan alles op! En dat is erg slecht. Dus je moet even kijken of ze er aan gaan eten, anders iets van een oven schaal pakken. Ik denk als je een klein laagje water in de oven schaal doet wat lauw is, dat het geen kwaad kan. Op die manier kunnen ze hun pootjes iets af koelen en worden ze verder niet nat! Je moet ze alleen niet dwingen, als ze het niet fijn vinden dan moet je het laten. Mijn ene konijn vind water niks me andere konijn vind het heel fijn. Ze stopt zelfs haar voetjes in het drinkbakje, ze is gek op water!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de grote hoeveelheid haar op de pootjes en het feit dat er niet echt flinke bloedvaten lopen zal ze in een laagje water laten lopen niet echt helpen om af te koelen. Geeft hooguit een flinke bende in je huis :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon doen wat je altijd doet;) Eventueel wat verkoelends in het hok leggen, maar zolang ze gewoon uit de zon en in de schaduw kunnen liggen zal het wel loslopen. Iig niet met zijn allen in een hokje stoppen en binnen zetten, dat gaat ze alleen maar veel stress opleveren en dƔt kan wel leiden tot een zorgelijke situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe weinig extra's als het zo warm is aangezien de koelste plek bij ons achter het huis de konijnenren is. Die ligt ongeveer van 10 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags in de schaduw. Na die tijd is er wel zon, maar niet overal, als het te warm is gaat Tyson toch wel op de koude tegels in de schaduw liggen. Daarnaast geef ik hem altijd een stuk komkommer voor het vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zitten ze binnen, de zon staat de hele dag vol op de ramen, de gordijnen blijven uiteraard dicht. De temperatuur is tot nu toe opgelopen tot 28 graden. Ze krijgen een icepod en boven in het hok waar ze graag liggen ligt een flesje met bevroren water, in de diepvries ligt nog een flesje en een icepod op ze te wachten, zodat ik af kan wisselen. Verder worden ze nu voor de gelegenheid niet opgesloten in hun ren als we er niet zijn, want die staat in een soort serre, das het warmste plekje van het huis. Ze mogen nu gewoon de hele dag in de woonkamer en voor nu ook in de gang, want daar is het het koelst. Ze zoeken zelf wel een lekker plekje, toen ik straks thuis kwam lagen ze lekker warm tegen elkaar aan onder de tafel. Tussendoor krijgen ze nu wat vaker een blad andijvie waar het water nog aan hangt. Het gaat prima met ze, ze zijn wat rustiger dan normaal, maar dat ben ik ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben als een gek wezen timmeren.. de gordijnen en rolgordijnen wat ik al had voldeed niet en hield weinig warmte buiten. Dus nog maar lakens en gedoe voor het raam getimmerd. Gelukkig woon ik in een 'tokkie' wijk haha dus valt het niet zo erg op als ik van alles voor het raam timmer, maar volgens mij kan je het van buiten niet zo goed zien. Ja het is niet anders. Het was echt bloedje heet gisteren in huis. Ik hoefde maar mijn arm op te tillen en het zweet gutst er bij wijze van spreken af. Bailey die al met zijn gezondheid zit daar maak ik me dan ook het drukst om en die zit in de woonkamer wat de warmte kamer is in het huis. Zijn eetlust wat al niet zo super is verminderd ook zwaar met die warmte. Helaas kan ik hem ook niet ergens anders doen. Die andere twee vermaken zich prima. Weinig anders in gedrag, behalve dat ze dan wat lamlendiger liggen dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lang harig konijntje die heel veel ruimte heeft. Een groot hok+ een Mega groot ren! Er is veel gras en schaduw. Ik heb zelf een zwembad in me tuin als ik het warm heb.. zo sneu voor Noomy (mijn konijntje) dat zij niet mag zwemmen :(. Die water fles in een sok is een goeie! Ik ga het meteen uitproberen ! :D arme bunnies ...

Over 2 weken krijgt noomy er een vriendje/vriendinnetje bij, aangezien dat haar liefde 3 maanden terug s overleden. Nu zie je dat ze echt eenzaam is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .