Ga naar inhoud

as Donderdag gaat het gebeuren


karin

Aanbevolen berichten

  • Reacties 190
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is prada nu buiten levensgevaar?

Omdat hij nu alweer een beetje heeft gegeten.

Net hebben we hem weer een beetje gevoerd, hij wou geen biks, dus ik had een stukje banaan fijngeprakt in in het spuitje gedaan.

Dat ging wel goed, hij deed zijn mond zelfs zelf open.

maar naar een paar hapjes (ik denk 7/8) wou hij niet meer eten.

Is het slecht dat we hem veel banaan geven nu, omdat ik had gelezen dat bananen niet zo gezond zijn voor nijntjes?

En wanneer zou hij ongeveer weer moeten beginnen met poepen??

Groetjes Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfoe wat n verhaal. Ik moet mijn konijn ook laten castreren weet iemand een goeie dierenarts in de omgeving van rotterdam?

prada succes met je konijn, hopen dat hij er snel weer bovenop komt!!

die dierenarts waar ik geweest ben, een slechte dus.. had tegen me gezegt dat hij 12 uur voor de operatie alleen hooi en water mocht, dit bleek dus niet zo te zijn.. ze mogen gewoon normaal voer voor de operatie.. dus als een dierenarts je zegt dat hij alleen hooi mag dan is het een slechte :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft net 2 hapjes karton gegeten, uit zichzelf, dus het gaat denk ik al ietsjes beter.

En we hebben er net weer een paar hapjes banaan gemengd met biks erin kunnen krijgen. Het ging wel makkelijk, maar na een paar hapjes wil hij niet meer, is dat omdat hij vol zit?

Ja, voorzichtig aan doen, net omdat de maagmassa misschien al aan het verharden is, is het mogelijk dat er gewoon minder in gaat.

Geef je hem ook een beetje te drinken met het spuitje? Dat is altijd goed! Ik ben blij dat hij eet hoor, al is het maar hele kleine beetjes! Nu goed volhouden de komende uren en hij zal wel uit zichzelf beginnen eten. Normaal is hij idd buiten "levensgevaar" eens hij begint te eten,maar hij moet er wel mee doorgaan natuurlijk.

Wat nog belangrijk is nu ivm een eventuele minder darmwerking is gas. Kan hij het uitstaan dat je over zijn buikje wrijft? Een kleine buikmassage is altijd goed om de darmen te stimuleren. Niet te hard drukkenm gewoon aaien en iets meer druk op je vingertippen zetten als je hardere plaatsjes of gsbolletjes voelt. Die masseer je heel makkelijk weg normaalgezien.

Succes nog hé!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij drinkt al wel uit zichzelf,

maar op het begin hadden we dus biks met water, dus 50% wat hij binnen kreeg was water. Nu hebben we de waterige biks met banaan gemengd, dat is minder vloeibaarder,

maar hij drinkt wel zelf, moeten we dan nog extra water geven met het spuitje?

En over dat masseren, mijn zus is bang ze hem pijn gaat doen, omdat hij dan net gecastreerd is, maar als je gewoon goed aait zal hij geen pijn voelen zeg maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes!!! Dat is al goed nieuws! Nu nog wachten op de keutels :)

Het is goed dat hij zelf drinkt hoor, maar probeer het gewoon met het spuitje, mogelijk drinkt hij het toch gewoon op en zoveel te meer hij drinkt, zoveel te beter nu.

Dat maseren is vn bovenaan hoor, niet tussen zijn benen :) Zachtjes aaien is ook goed ja, dat stimuleert ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha beetje laat online ! Had ziekenbezoek hier.....

Het gaat super met mijn kanjers, zijn beetje rustig...

Ik haalde ze om 18.00 uur weer op en toen zeiden ze daar al dat ze al vrolijk aan het huppelen waren.

Thuis direct in de ziekenboeg en ze vielen de wortels die ik in de kooi had gelegd aan, ze drinken en eten dus goed. De eerste plasjes en poepjes liggen in de kooi.

Pijnstilling hebben ze dus ook via een spuit gekregen, een langdurige, heb het gelijk even gevraagd.

Helemaal gewelidg dus allemaal, blij van !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had net mijn zus aan de telefoon, ze blijft vanacht wakker.

Maar ze doet het nou in haar eentje en het wil niet zo lukken.

Als het niet lukt komt ze hierna toe en gaan we het samendoen,

als het moet dan blijft prada het weekend bij ons thuis, en voeren ik en mijn andere zusje hem.

Maar we kijken wel tot hoe ver het komt.

Hij heeft al een hele dag bijna niet uit zichzelf gegeten, wel een paar hele kleine hapjes banaan op het begin.

Dat is toch echt niet normaal toch?

Ik ben zoo boos op de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zus heeft de Da een paar keer gebeld over het voeren, maar die hebben er daar dus echt GEEN verstand van.

Ze zeiden dat Prada nog helemaal niet perse hoefte te eten etc.

Ze hebben wel gezegt dat als hij morgen nog niet at ze speciale dwangvoer kon gaan halen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooh karin wat fijn dat het goed gaat met je konijntjes!!

ben echt blij voor je.

prada is een beetje levendiger nu, nadat mijn zusje en ik hem gedwangvoerd hadden, maar nu is ze weg en eet prada nog maar heeel klein beetje.

hij heeft met 2 kleine hapjes aardbei gehad.

meer wil hij niet, hij duwt het spuitje weg met zijn neusje.

ik ehb het idee dat hij niet kan kauwen, hij heeft een stukje krant afgescheurt en had het een tijdje in zijn mond, maar daarna zag ik het stukje gewoon weer op de grond liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .