Ga naar inhoud

as Donderdag gaat het gebeuren


karin

Aanbevolen berichten

Heb gisteren de afspraak gemaakt met de dierenkliniek hier.

Aankomende donderdag gaan de 2 heren van ons onder het mes, ze worden dan gecastreerd.

Jemig ik stond er verstelt van ze moeten de hele dag in de kliniek blijven, moet ze 's morgens vroeg brengen en kan ze na 18.00 uur weer ophalen.

Verder kreeg ik de waarschuwing dat konijnen niet al te goed tegen een narcode kunnen, oei daar schrok ik wel even van. Er werd wel bijgezegd dat het bijna niet voorkwam dat het mis gaat, maar het zal je gebeuren zeg.....

We gaan er maar van uit dat het allemaal goed gaat.:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 190
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi veel succes! Weet je ook of ze gebruik maken van gasnarcose of van injectienarcose? Gasnarcose is over het algemeen het veiligst bij konijnen en knaagdieren. Afijn, mis gaat het niet vaak, maar aan iedere operatie zijn risico's verbonden. We gaan er vanuit dat het allemaal gladjes verloopt en dat je ze gezond en wel balloos terugkrijgt :bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

das overigens echt een beetje raar gezicht vond ik toen dar in ene niks meer hing zeg maar....

ik maakte me toch wel nerveus er voor.. maar tis allemaal heel goed gelopen! ze hebben er zoals ik kon inschatten/ zien erg weinig last van gehad...flip heeft meteen weer alles gegeten. floes had iestje langer nodig.. maar heeft wel ook dezelfde dag nof prima gegeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja... hahahahahahaaaaaaaaaaa alsof je bij konijnen daar zo duidelijk wat ziet hangen! Alleen als ze er echt met de benen wijd voor gaan liggen of je er speciaal naar gaat kijken! En trouwens, zo lang was jij nog niet gewend aan de ballen van je mannen of niet?! Want ze hadden ze volgens mij nogal plotseling voor jou :lol:!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt idd.... maar die van mij hadden schijnbaar beiden een aardig stel ballen...

je zag ze ook als je gewoon vana chter keek ze gwoon hangen zeg maar....

cindy schrok van de ballen op de foto's!! ik moest van haar de mensen eerst warschuwen voor het schrik effect ervan!! hahahaha

zal ze eens laten zien!!

en die je dan gaat zien zijn van een konijntje van 900 gram en vier maanden oud....

hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier is die wel ff in de pose gehouden om een foto te maken en mireille en cindy te sturen:

de ballen van flip

Foto-DDOJSLOP.jpg

Foto-ZYHXDEZQ.jpg

gelloof me die zag je echt wel zitten/hangen... hahahaha!! na de operatie zaten er blauwe draadjes i maar die zijn nu ook al verdwenen! en de mannen wonen nu ook gewoon weer buiten. ze zijn na de operatie 11 dagen binnen geweest. waar ze in de ren hebben gewoond. omdat mannen sowieso veel ruimte nodig hebben en al helemaal als ze niet lekker zijn/pijn zouden hebben! buiten hebben ze een groot hok maar binnen had ik alleen een kleinere staan en die heb ik aan de grote ren vastgemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een foto's, dat heb ik dus laatst ook bij Babbel gezien, schrok me helemaal de apelazerus....

Babbel is dan 4 maand en een week en Knabbel is 4 maand precies.

Kelly, heb je nog tips wat ik in huis moet halen voor die 2 ?

Groetjes Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

pijnstillers

warmtekussen (kruikje of kersenpittenkussen of iets dergelijks, een spa-fles met warm water is ook al goed)

veel lekkers om hem te verwennen

doeken om hem de eerste dagen op te zetten zodat er geen stro of iets dergelijks in de wonde plakt of prikt

dat zal het zowat zijn, denk ik.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey

ik heb voor hen de ren in de kamer opgezet met daaraan vast hun binnen kooi.

het is elangrijk om de bodembedekker uit hun kooi/hok te halen. dit kan voor irritaties aan de wonde gaan zorgen. best leg je dan op de bodem handdoeken.

in de ren heb ik fleece dekentjes op de bodem gelegd.

zeker voor twee rammen is plaatst een must!

ook had ik voor beide mannen een kruik in de ren gelegd met een stoffen luierdoek erom heen. bij mij hebben ze er beiden egenlijk weinig tot geen gebrui van gemaakt. ze zochten liever mekaar op?!?

verder is het belangrijk om dingetjes die ze lekker vinden in huis te hebben! en dit ook meteen te gaan aanbieden.

ik weet niet of je je nijntjes veel bij je hebt zitten thuis normaal gesproken. in dat geval had mijn da me aangeraden een nacht voor de operatie een doek bij me te nemen als ik ging slapen. dit zou mijn geur opnemen en ruystgevend werken voor de nijnen als ze wakker worden.

ook heb ik ze hun eigen biks en wat hooi en een zkaje groen mee gegeven naar de da. zodat ze dit hun konden aanbieden en dat ze dus kregen wat ze normaal ook kregen en wat ze lekker vinden!

pijnstillers krijg je van je dierenarts mee. ik heb dit niet gehad omdat mijn mannen direct na de operatie een injevctie hebben gehad en toen ik ze ben gaan halen ook nog een injectie die 48 uur werkte.

die van mij hebben naar mijn inschatting ook geen pijn gehad.... de ochtend na de operatie werd ik alweer op wat voorzichtige binky's getrakteerd!! ze liepen wel nog wat wijdbeens..... al met al was er na twee dagen niks meer aan ze te merken!

ik weet niet of jou konijnen binnen of buiten wonen. in het geval ze buiten wonen is het beter ze na de catratie toch even binnen te houden. mij is geadviseerd een dag of tien!

ook belangrijk is dat je mannen op zijn minst twaalf uur na de ingreep weer gegeten hebben, zo kreeg ik van mij da te horen, flip had bij de da zelf al een halve bak biks op... dus dat ging goed.

floes had wat meer moeite.... die heb ik rond een uur of negen 's avond weer aan t eten gekregen door m eerst wat peterselie te geven... daarna ging de biks er ook weer in!

een spuitje is ook wel handig om in huis te hebben, die kun je vet aan je da vragen. mochten ze ou moeite hebben met eten dan kun je biks pap maken. biks laten opweken in wat lauw warm water en hem dat dwangvoeren. maar uiteraard eerst proberen aan te bieden en zelf te laten eten!!! heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

by the way... joiu mannen zijn dan nu net zo oud als die van mij toen ze gecastreerd werden! hier heeft het tt nu toe alleen maar goeds gebracht!!! waar de een gaat gaat de ander, mekaar heel de dag wassen, deden ze voorhgeen ook al maar nu nog erger, nóg aanhankelijker geworden.... helemaal plat op je gaan liggen en dergelijke!

en ik durf t bijna niet te zeggen maar... verschillende mensen hier zijn t met me eens.... ze zijn net een verliefd stel.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor al je adviezen... ga ik zeker wat mee doen.

Ben nu op zoek naar een binnenkooi, die heb ik nl niet, ze zitten buiten normaal.

Owjee als ze nu nog "verliefder " gaan worden dan wordt het hier heeeeeel klef met die 2. Nu zijn ze al zo dottig saampjes.......

Groetjes Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee he nou zou je het hebben, morgen gaan ze naar de da en vandaag begint de oudste (babbel) toch een partijtje te rijden op de jongste (knabbel). Dat heeft ie werkelijk nog nooit gedaan.

Wat moet ik nu doen ?? Wat is het verstandigste ?? Haal ik ze uit elkaar of laat ik ze bij elkaar ?? Die kleinste heeft het echt zwaar ....zo zielig.

Wie weet nu raad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel succes morgen met je konijntjes!!

mijn konijntje is vandaag gecastreerd... hij ligt nu in de woonkamer op een groot kussen. hij ligt heel rustig... drinkt een beetje, maar ik heb hem nog niet zien eten. de dierenarts zei dat hij alleen hooi mag eten, maar ik lees hier en daar dat hij wel gewoon brokjes mag, is dit zo? maar de arts zei nog wel meer dingen die niet echt overeenkomen met wat ik allemaal gelezen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel succes morgen met je konijntjes!!

mijn konijntje is vandaag gecastreerd... hij ligt nu in de woonkamer op een groot kussen. hij ligt heel rustig... drinkt een beetje, maar ik heb hem nog niet zien eten. de dierenarts zei dat hij alleen hooi mag eten, maar ik lees hier en daar dat hij wel gewoon brokjes mag, is dit zo? maar de arts zei nog wel meer dingen die niet echt overeenkomen met wat ik allemaal gelezen heb.

Hij mag nu echt alles eten wat hij lekker vindt hoor!!! Het belangrijkste nu is dat hij eet... Naar welke DA ben je precies geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij mag nu echt alles eten wat hij lekker vindt hoor!!! Het belangrijkste nu is dat hij eet... Naar welke DA ben je precies geweest?

in helmond, bijsterveld heette het volgens mij. dit is de eerste keer dat ik bij een dierenarts ben geweest, mijn zusje is er eerder geweest.

ooooo dan ga ik nu een schaaltje met eten voor hem neerzetten

gisteren mocht hij ook niet eten.. ja alleen hooi en water

half 10 vanaochtend heb ik hem gebracht en hij mocht gister na half 10 savonds geen brokjes meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .