Ga naar inhoud

ook hier steeds weer urinebrand


Nouck

Aanbevolen berichten

Na bijna een jaar geen klachten heeft daizy helaas weer last van een natte kont. Omdat panacur vorig jaar de uitkomst bleek ben ik hier meteen mee begonnen. Echter, meteen na de behandeling wederom.. Natte kont. Ik heb de da dus maar weer opgezocht. Na een urineonderzoek waar niks uit kwam is er bloed geprikt. Hieruit kwam dat haar creatininegehalte te hoog is. Dit heeft te maken met de nieren. Echter, het andere stofje wat hiermee te maken heeft was prima. Er kan dus niet meteen gezegd worden dat ze nierfalen heeft. Wat precies wel, dat weet ik niet.

Verder heb ik gevraagd of de da haar kontje wat kaal kon scheren. Gelukkig was de huid niet onrustig, maar heeft de nattigheid wel gezorgd voor klitten, die er met de tondeuse niet uit te krijgen zijn. Ik moet dus binnenkort maar s gaan weken in n badje.

Verder.. Als iemand nog opties heeft van wat ik kan doen of waar ik naar kan kijken, graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat vervelend, het is wel wat met die urinebrand konijntjes.

Laat ze het ook gewoon maar lopen of kan ze het wel ophouden?

In de opvang hebben we Bimba en die heeft het met vlagen, we houden haar inderdaad volledig kort van onderen, want panacur doet helaas niks meer. Zij druppelt ook gewoon echt waar ze loopt valt het, maar doordat het kort is blijft het niet echt meer aan haarzelf zitten. Als het wel zo is dat ze er in heeft gezeten gaat er wat uierzalf op.

Het wordt naar mijn idee hoog tijd dat ze meer onderzoek hier naar gaan doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

HĆØ bah, wat een naar gedoe die urinebrand. Ik zou toch zo snel mogelijk weken in het water, dat was voor mijn nijnen echt een enorme opluchting had ik het idee. De ergste klitten weekten bij mijn nijnen ook vanzelf los in het water. Ik heb zelf niet geschoren, heb hier niet de apparatuur voor. Heb wel met de schaar zo kort geknipt op de stukjes waar ik zag dat de haren echt doordrenkt waren. En dan natuurlijk heel goed droog maken. En wat ik zelf dan doe is eerst sudocrem op de geĆÆrriteerde plekjes (tip van Dollie, en het werkt echt enorm goed, huid is na 2x smeren ofzo al een enorm stuk minder rood) en als dat is ingetrokken een dikke laag vaseline erover zodat nieuwe urine de huid niet meer bereikt. En elke keer weer dat ik zie dat het vies en nat is van de urine doe ik dat, inclusief het badje. Naar de oorzaak van de urinebrand wordt nog onderzoek gedaan dus daar kun je nu even niets anders mee dan wachten maar in de tussentijd is het goed om het ongemak voor Daizy zo veel mogelijk weg te nemen.

Sterkte er mee! Ik weet hoe vervelend het is! Ook het badje is echt niet leuk, al die stress voor m'n arme nijnen en dat breekt dan weer mijn hart als ik ze dat aan doe. Maar ja even doorbijten en blijven denken dat het voor hun eigen bestwil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat vervelend, het is wel wat met die urinebrand konijntjes.

Laat ze het ook gewoon maar lopen of kan ze het wel ophouden?

In de opvang hebben we Bimba en die heeft het met vlagen, we houden haar inderdaad volledig kort van onderen, want panacur doet helaas niks meer. Zij druppelt ook gewoon echt waar ze loopt valt het, maar doordat het kort is blijft het niet echt meer aan haarzelf zitten. Als het wel zo is dat ze er in heeft gezeten gaat er wat uierzalf op.

Het wordt naar mijn idee hoog tijd dat ze meer onderzoek hier naar gaan doen..

In het andere topic stond dat carbachol werkt tegen urinebrand. Zoals ik daar ook al zei: als je een oorzaak weet voor urinebrand moet je dat behandelen. Maar misschien is het voor Bimba nog wel een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Christa, ik ga is googlen en overleggen met de dierenarts. Bij Bimba hebben we al van alles gedaan, maar helaas niks slaat meer aan. Eerst de panacur wel, maar nu niet meer.. Urinebrand is wel een heel vervelend restsymtpoom van EC als het niet meer weg gaat helaas.

[edit]Ik zie dat het een humaan middel is, enig idee waar ik dat kan verkrijgen?[/edit]

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heeft daizy geen rode pootjes ofzo, maar die klitten zijn wel lastig. Ze slaat alleen zo met de pootjes dat het alleen haast niet te doen is. Ik zal dollie en/of wups s vragen of ze willen helpen. Ze is nu op t moment verder wel droog, en ze is ook niet kaal hoor vanonder

Bedankt vala, ik zal s kijken naar de link!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja aniek, ze doet het wel gewoon op de bak. Ik vind nooit plasjes of druppels.. Hoe het dus precies langs haar pootjes eindigt is me dus ook een beetje een raadsel.

Ik heb in ieder geval nomyiasis gekregen, een anti maden spray. Hopelijk maakt dat de kans op beestjes minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in principe is het bij EC zo dat ze dan een overloop blaas hebben of de blaas niet onder controle hebben en daarom urine lekken, dan zou je toch druppels zien?

Bij konijnen met EC en urinebrand zie ik ook altijd dat het hele hok zeiknat is en niet op een vaste plek.

Drinkt ze ook veel dan?

Misschien nog eens kijken naar het toilet? Is die misschien te klein dat ze met de kont dicht in een hoek zit of bodembedekking waar ze moeite mee heeft? Ik probeer een beetje mee te denken. Al is het natuurlijk raar dat het een jaar goed is gegaan, maar misschien plast ze nu opeens weer op een andere manier of net iets andere bodembedekking? Net nieuwe zak? Drinkt ze ook veel?

Misschien dat je anders een trimster kan vragen om haar van achter even helemaal kort te maken met de tondeuse/schaar?

Succes met de dame :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze drinkt wel veel, of in ieder geval.. Meer dan Bink. Ze drinken uit een bakje en als ze drinkt, dan slobbert ze zo een minuutje door.

Ik gebruik de onderkant van een kattenbak en die wordt om de dag ververst met hennepvezel. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een probleem is, maar meedenken is hartstikke welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is afmeten hoeveel ml er in het bakje gaat en hoeveel er per 24 uur doorgaat?

Zindelijk in combinatie met EC is in ieder geval iets wat eigenlijk niet klopt.

Ik zou eens een poging wagen om andere bodembedekking erin te doen je weet nooit. Bijv. houtkorrel zodat het wat meer op neemt in de korrel zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .