Ga naar inhoud

Konijn eet wel maar poept niet


Nuxiej

Aanbevolen berichten

Zoë is meestal rond 10:00 vrij hyper als ze d'r kooitje uit mag. Ik geef haar rond die tijd ook eten en meestal begint ze gelijk te bunkeren.

Gister bleef ze heel stil in het hokje zitten. Ik dacht dat ze misschien nog een beetje moe was enzo, maar ze bleef heel de dag in de kooi (wat meestal nooit het geval is).

Nu is het probleem dat ze vrij weinig eet of drinkt.

's middags komt het een klein beetje op gang en eet ze wat hooi, en drinkt ze kleine beetjes.

Maar het grootste probleem is dat ze nu al 2 dagen niet gepoept heeft.

Ze knarst soms ook.

Af en toe is ze nog best actief, ze huppelt wat rond, ze is alert is als de kat langsloopt en springt op de bank.

Gister de dierenarts gebeld en die zegt dat ze misschien wat buikkrampjes heeft.

Maar het zit me toch niet lekker dat ze al 2 dagen niet poept.

Heeft iemand hier ervaring mee ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buikkrampjes bij konijnen kunnen heel erg snel ernstig zijn. Is je dierenarts konijnkundig? Want zo klinkt hij eerlijk gezegd niet.. Een konijn met buikpijn moet echt meteen geholpen worden, het kan snel afgelopen zijn. Knarsetanden is een teken van pijn, niet poepen van verstopping, het kan ook gas zijn. In elk geval zijn buikproblemen heel dringend! Je konijn moet echt zo snel mogelijk geholpen worden, dus ik zou direct een afspraak maken met een (andere) dierenarts!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga alsjeblieft meteen naar een andere (konijnkundige!) Dierenarts. Je vind een lijst hier op het forum, dat is al een mooie start. Kijk even of er iemand in jou buurt bij zit. Je diertje heeft al voor een lange tijd problemen (in konijnentermen zijn 24u heeel lang) en je zou echt snel iemand moeten vinden die kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor het advies iedereen :)

We zijn naar het Dierenziekenhuis R'dam gegaan.

Ze hebben niks kunnen vinden, geen verstopping of gas.

Ze is een beetje dwars zei de dierenarts.

En het knarsen komt omdat ze nog jong is en de tanden nog een beetje moet slijten.

We hebben wel een middeltje meegekregen om het keutelen een beetje op gang te helpen.

Nu maar even afwachten hoe of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met ons vorige konijn gingen we ook altijd naar het dierenziekenhuis R'dam en hebben we nooit problemen gehad. Maar inderdaad vind ik het zelf ook allemaal een beetje vreemd, dus het is tijd voor een second opinion.

Gister op advies van de dierenarts de Metaclop 2x op de laagste dosis toegediend.

Ze bleef maar in honger staking, dus heb ik gister avond wat kamille thee met biks vermengd en dit als dwangvoer gebruikt.

Vandaag nog steeds geen gedragsverandering, ze is nog steeds een beetje stillig.

En nog steeds nergens keutels te bekennen.

Dus we zijn nu op weg naar Dierenkliniek Blijdorp een konijnkundige dierenarts van de lijst hier op het forum.

Fingers Crossed :( Want ik maak me echt super veel zorgen.

Zucht !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoë is opgenomen en mag pas weer naar huis als ze normaal eet.

Ze had inderdaad last van gas, dus nu krijgt ze antibiotica om eventuele bacteriën tegen te houden

en speciale dwangvoeding zodat ze wel alle voedingstoffen binnenkrijgt.

Hopelijk mag de kleine bollie snel weer naar huis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje ik lees dit nu pas, ik dacht ook al: een konijn dat uit koppigheid niet eet en de tandjes slijt door te knarsen? Heel gek verhaal, die dierenarts wist duidelijk niet waar hij het over had. Super dat je naar een andere gegaan bent, ik hoop dat je konijn er bovenop komt en zou toch eens even contact opnemen met die andere dierenarts om te vertellen dat hij moet doorverwijzen als hij geen verstand heeft van konijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Zoë opgehaald en haar thuis gebracht, ik til haar op en leg haar op m'n borst. We lopen samen naar boven en zet haar op de bank neer. Eindelijk thuis :)

Helaas schrik ik om 09:30 wakker van de telefoon, het is de dierenkliniek. Shit het was maar een droom.

Er word me verteld dat Zoë helaas overleden is.

Vol ongeloof ben ik dit aan het typen, in 3 weken tijd 2 konijntjes overleden.

Ik ben zo boos en verdrietig. Is het me dan niet gegund ?

Ik hoop dat Quinn en Koekiej d'r hebben opgehaald en ze nu met z'n 3tjes aan het genieten zijn.

Blegh !! Wat een *** dag !! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaah nee wat erg voor je zeg! Heel erg verdrietig om dit te lezen!

Veel sterkte met het verlies van je konijntje, als je er aan toe bent zou ik wel even contact opnemen met die eerste dierenarts, want die heeft een ernstige fout gemaakt als je het mij vraagt.

Maar eerst even flink huilen, 2 nijntjes in zo'n korte tijd, wat een ellende zeg :(

aangepast door Eefje
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Zoë opgehaald en in de achtertuin begraven naast alle andere beestjes.

Moeilijk moment, maar ze heeft een mooi plekje.

Terug naar de Pet's Place gegaan, na veel gepraat toch het geld terug gekregen en gezegd dat ze toch echt contact moeten opnemen met de fokker waar hun ze vandaan halen. Al vermoed ik dat er weinig mee gedaan zal worden.

Ook hebben we het dierenziekenhuis gebeld over de verkeerde diagnose, hij is ervan overtuigd dat er geen verkeerde diagnose gesteld is. Dus we krijgen geen geld terug.

Morgen gaan we Zoë haar spullen naar Konijnenopvang Rijnmond brengen.

Word weer een heftig dagje, maarja ik weet dat ik er andere diertjes blij mee kan maken.

En dat geeft me dan toch wel weer een glimlach op m'n gezicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .