Ga naar inhoud

Help 'De kleine' is ziek


smurfkuh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee, het is een mannetje en vrouwtje hoor ;)

Ze, wordt gebruikt in meervoud om 'hen' te noemen.

Tenminste, doen wij hier ook. Meervoud van meerdere mensen, is altijd 'ze' bij ons (ze doen de afwas, ze spelen braaf, ze gaan morgen naar de winkel etc...) en ook voor dieren (ze zijn goed aan't ravotten, ze liggen samen te soezelen, ze zijn aan het eten,...)

Bubbles is het mannetje en Joy het nieuwe vriendinnetje (als ik goed opgelet heb toch haha, lees zoveel tegenwoordig).

Ik hoop dat de koppeling snel weer wat betert, is toch best energie en tijdrovend natuurlijk.

Je wil altijd zo snel mogelijk weer een leuk lief koppeltje hebben.

Je hebt het al zo zwaar.

Maar goed, de afleiding heb je nu al wel weer! Wel opletten dat je dadelijk niet instort omdat je het ene verdriet nog niet verwerkt hebt, en nu met een moeilijke koppeling zit waardoor je niet bepaald echt veel tijd hebt om bewust te rouwen.

Tijd voor jezelf ook nemen he!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben Bubbles & ik, Joy opgehaald. Ik wilde Bubbles niet langer zo alleen en zielig zien zitten.. Zelf ben ik totaal nog niet toe aan een nieuw konijn en vraag mezelf stiekem ook af, of ik het allemaal kan opbrengen..

De koppelen... tsja bij de opvang ging het goed beide toonde interesse in elkaar. Maar eenmaal thuis vind Bubbles Joy alles behalve interessant, en loopt ze wel van haar. Nu zitten we binnen, Joy in de keuken en Bubbles gewoon in de woonkamer met een ren ertussen. Nu is het vooral elkaar in de neus bijten, en krassen..

Ik weet niet of ik het nog allemaal kan opbrengen :(

Uit dit zinnetje maakte ik het op. Ik weet inderdaad als.je het over een meervoud hebt, dat je dan ze zegt.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien klikt het gewoon niet..of proberen bij een opvang te koppelen net zo lang tot ze hecht zijn...ik denk dat het zo niet werkt inderdaad. En je sprak over 4 maanden bij je vorige koppeling en dat is echt wel erg lang hoor.. vooral om je konijnen zo lang stress aan te doen. Misschien is er toch iets waardoor het gewoon echt niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verhaal zeg, ik vond dit topic net en heb hem even helemaal door gelezen, ik zat echt met tranen in mijn ogen.

Nog heel veel sterkte met het verlies.

He gaat het nu met de koppeling? Gaat het allemaal wat beter?

Ik hoop het

Dikke knuffel van mij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Etznab :)

De koppeling is een grote ramp, ik denk dat ik Joy ga terug brengen.

Bubbles heel zijn oor is kapot, mijn been zit vol krassen, mijn pantoffels zijn aan flarden (niet dat Joy ze heeft opgegeten) Maar ze valt mijn voeten/pantoffels aan...

Dit was in de badkamer, complete neutrale plek.. Ben overigens snel opgehouden met filmen omdat de plukken in het rond vlogen, en Bubbles begon te piepen & Joy begon te grommen.. Baal er wel behoorlijk van want je ziet echt aan Bubbles dat hij blij is dat er iemand van zijn soort in de buurt is... Of zou hij alleen maar voor Joys hok zitten en denken 'Ik maak jou af'...

>http://www.youtube.com/watch?v=KrRk8QJgjPM

aangepast door smurfkuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joy is echt veeelste dominant inderdaad.. Ik ga wel weer opzoek naar een nieuw vriendinnetje voor Bubbles. Ga er wel de tijd voor nemen om iets leuks voor Bubbles te zoeken, ook als ik in de opvang ben.

Kortom zoektocht gestart naar een leuke niet dominantie & rustige dame :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel :)

Maandag gaat Joy terug. Vind het wel jammer, ze is wel leuk maar geen geschikte partner voor mijn Bubbles en ook echt geen konijn voor binnen..

Ohja vergeten te melden, Ik mag de keuken niet meer van Joy in want dan valt ze mn voeten aan ;') Moet nu dus eerst laarzen aantrekken om de keuken in te gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dat het niet klikt tussen Bubbles en Joy.

En amai, wat een gedoe met Joy! Zou dat niet van frustratie kunnen komen dat ze zich nu zo gedraagt?

Dit weekend nog ff doorkomen, afscheid nemen van Joy en je voorbereiden op een Bubbles weer een poosje alleen.

En rustig aan uitkijken naar een lieve dame voor hem.

Ikzelf zou niet té direct weer een nieuwe dame halen. Even Bubbles misschien laten bekomen? Kan me inbeelden dat het ook het nodige effect op hem heeft gehad en wie weet beïnvloed het toch de volgende koppeling ook en is die daardoor op voorhand gedoemd te mislukken? (ik weet niet in hoeverre konijnen last hebben van een mislukte koppeling, maar lijkt me wel dat hij mag bekomen en dan met een schone lei beginnen).

En voor jou misschien ook niet slecht. Eerst even weer rust in huis en in je hoofd en hart.

Wat niet wil zeggen dat je inderdaad niet al mag uitkijken he ;)

Stel maar dat je een leuke dame vindt en je mag / kan over 2 weken alweer proberen te koppelen, dat lijkt me wel een mooie termijn als Bubbles eentje is dat snel hersteld.

Gaat een last van je schouders af zijn als jouw Bubbles alweer een dame heeft, want dat lijkt aan je te vreten he, dat hij nu alleen is.

Ik wens je daar alleszins veel sterkte en succes mee.

Met al dat hectische gedoe, heb je dat vast wel nodig.

En nogmaals, neem zelf ook een adempauze he !!

Straks ben je zelf helemaal op en gestresseerd en steek je daar de konijnen mee aan.

Kom jij ook maar heerlijk tot rust, dat heb jij nodig en ook verdient.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet klikt doe je er beter aan om haar terug te brengen. Dat is voor alle partijen beter denk ik. Ook al is het rot hoor, ik heb ook een keer een konijn terug moeten brengen omdat het niet klikte. Zo sneu en het geeft je een rotgevoel omdat je dat konijn ook een fijn leven wil geven. Maar op deze manier gaat het gewoon niet.

Succes met je zoektocht en ik weet zeker dat je de juiste partner voor Bubbles kan vinden. En dan kan je weer genieten van ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bubbles mag eerst rustig bijkomen en herstellen, van alle kleerscheuren :) Heb toevallig al wel contact gehad met een opvang en die krijgen volgende week een oeps(of gedumpt) nestje binnen. Als ze binnenkomen zijn ze nog te jong, dus misschien dat ik daar eens ga kijken. Maar eerst rust voor Bubbles, en voor mij.

Op dit moment ben ik nog werkeloos, maar heb zo'n vermoedde dat ik maandag een telefoontje krijg met dat ik aan het werk kan. Aan de ene kant ben ik daar heeeel blij om aangezien ik vanaf februari werkeloos ben. Maar aan de andere kant dan zit Bubbles zo alleen, mja zo kan hij wel lekker herstellen en tot rust komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Joy terug naar de opvang gebracht. Ze was zo bang tijdens de rit ernaar toe, zo sneu :( Vind het echt heel jammer dat het niet klikte.. Misschien had ik buiten gewoon iets voor dr moeten bouwen, ze was eigelijk veelste leuk om terug naar de opvang te gaan :(

Ben er nu denk ik wel achter waarom ze zich zo gedraagt. Ze is namelijk zo bang en ik vermoed dat ze zich daarom zo dominant opstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jonge konijntjes uit een nestje zijn ook niet alles hoor. Ten eerste zijn ze nog te jong om gekoppeld te worden. Daarnaast weet je ook niet wat hun karakter zal worden. Daarnaast zit je met een pubertijd en als ik nog terugdenk aan mijn Boefje in de pubertijd krijg ik al grijze haren. Ze maakte werkelijk alles stuk wat op haar pad kwam. Daarnaast kreeg ze toen ze wat ouder was extreem last van dr hormonen en begon dat drama weer samen met Bailey die ze geen seconde met rust liet. Toen moest ik haar nog laten castreren en weer opnieuw koppelen. Weet waar je aan begint als je een baby konijntje neemt..veel zorgen en veel stress ervan. Is het niet beter om eentje te nemen die wat ouder is waarvan je weet wat het karaktertje is, die niet meer in de pubertijd komt en goed bij Bubbles past?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Cleo en Jackson, ik vind het wel heel erg makkelijk gezegd om geen problemen te zoeken voor ze er zijn. Ze klaagde nu al dat Joy alles stuk maakte en daarom constant in de kooi moest blijven. Zoiets valt niet altijd af te leren en je kan er gif op innemen dat zo'n jong nieuwsgierig ding nog meer knaagt en stuk maakt. Het is geen speelgoed dat je telkens maar in kan ruilen als het niet functioneert binnen het huishouden. Je moet daar van te voren bij stil staan en over nadenken. En het is niet gezegd dat een sterilisatie dat gedrag wegneemt. Dus daar gaat je theorie om haar altijd nog te kunnen steriliseren als de pubertijd problemen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joy had ik al afgeleerd dat ze niet meer aan mijn meubels zat :) Ze zat overigens gewoon los in de keuken dus niet opgesloten in een kooi! Er stond alleen een hek voor de keuken ingang zodat ze niet bij Bubbles kon. Maar dat ze elkaar nog wel konden zien & ruiken. Ze had wel 3x2 meter om vrij los te lopen!

Ik heb eerder een jong (8 weken) konijn aan een oudere man gekoppeld, dit heeft ook wel even geduurd maar naderhand waren ze onafscheidelijk. Heb die voedster ook laten steriliseren, niet vanwege het gedrag maar vanwege de kans op baarmoederproblemen.

En Boefje je reactie over dat konijnen geen speelgoed zijn, vind ik een gemeen overkomen. Ik snap ook wel dat het geen speelgoed is, en dat een konijn konijn moet zijn. Joy is terug gegaan naar de opvang omdat ze elkaar dood zouden vechten, niet omdat Joy niet in mijn huishouden zou passen. Ik had haar namelijk al afgeleerd om niet aan de meubels ed te zitten! Het konijn waar ik mijn oog op heb laten vallen komt overigens OOK uit een konijnenopvang!

aangepast door smurfkuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joy had ik al afgeleerd dat ze niet meer aan mijn meubels zat :) Ze zat overigens gewoon los in de keuken dus niet opgesloten in een kooi! Er stond alleen een hek voor de keuken ingang zodat ze niet bij Bubbles kon. Maar dat ze elkaar nog wel konden zien & ruiken. Ze had wel 3x2 meter om vrij los te lopen!

Ik heb eerder een jong (8 weken) konijn aan een oudere man gekoppeld, dit heeft ook wel even geduurd maar naderhand waren ze onafscheidelijk. Heb die voedster ook laten steriliseren, niet vanwege het gedrag maar vanwege de kans op baarmoederproblemen.

En Boefje je reactie over dat konijnen geen speelgoed zijn, vind ik een gemeen overkomen. Ik snap ook wel dat het geen speelgoed is, en dat een konijn konijn moet zijn. Joy is terug gegaan naar de opvang omdat ze elkaar dood zouden vechten, niet omdat Joy niet in mijn huishouden zou passen. Ik had haar namelijk al afgeleerd om niet aan de meubels ed te zitten! Het konijn waar ik mijn oog op heb laten vallen komt overigens OOK uit een konijnenopvang!

En daarbij was Joy een schat als je alleen met haar was, wel wat schuw maar wel echt super lief! Had liever ook gehad dat het zou klikken. Maar elkaar dood laten vechten oid doe ik niet aan! Het moet wel voor beide konijnen leuk blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry het was niet gemeen bedoeld, ik snap heel goed dat als het niet klikt je een diertje weer terug doet naar de opvang. Maar ik wilde alleen even de punten opnoemen wat bij een jong konijntje horen en waar je wel bij stil moet staan voor je die keuze maakt. Als jij denkt dat het wel goed gaat komen ondanks dat je weet wat kan gaan gebeuren dan is dit prima, maar ik vind het wel belangrijk het even te laten weten zodat je daar ook over na kunt denken. Want inderdaad het zou zonde zijn als je straks een kleintje uit de opvang haalt en haar weer terug moet brengen omdat het toch niet past bij jou thuis situatie. Als jij ooit een voedster in de puberteit mee hebt gemaakt met gedrag 'enfant terrible' om het zo maar te zeggen dan weet je dat het geen makkie is. Boefje sprong op de bank en 2 seconde later stond ze te roppen aan een kussen tot er een gat in zat. Zodra je dr weer van de bank afjoeg en boos aansprak hoefde je je maar even om te draaien en ze zat weer op de bank aan een volgende kussen te roppen. Zo ging dat bij mij. Alles eronder piesen. De bank en noem maar op. Gordijnen met gaten. Plinten bleven niet meer heel. Renhekjes werden omhoog getild en weer op de grond laten kletteren. De hele kooi werd kapot gevreten en ga zo maar door. Niet iedereen zal zo'n extreem geval hebben gehad, maar dat is wel heel goed mogelijk. Vandaar dat ik het zei. Ik begrijp je situatie met Joy ook wel hoor dus het was echt niet slecht bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mss voor jou geen optie om Bubbles in de opvang te laten koppelen?

De koppeling met De Kleine had ook ontzettend lang geduurd, 4 maanden zoals je al schreef, en ik kan me herinneren dat je op een gegeven moment bij hem ook op het punt stond om 'm terug te brengen naar de opvang. Uiteindelijk heb je dit niet gedaan & zijn ze toch nog een gelukkig stel geworden.

Mss doe je iets verkeerds, waarvan je jezelf niet bewust bent? Niet kwaad bedoeld, maar zou kunnen toch?

Konijnen blijken ons haarfijn aan te kunnen voelen & ik zag ook een filmpje van jou op youtube waar Joy Bubbles aan het wassen was, heel lief!

Gezien jouw konijnenverleden zou ik niet kiezen voor een jong konijntje, maar voor al een iets ouder konijn, waarvan het karakter meer bekend is.

Elly was 6 maanden toen ze bij mij kwam wonen. Nu zijn FH's iets later in de puberteit, zeggen ze & dit heb ik goed gemerkt.

Nu is Ed het type konijn, die hier goed mee overweg kan & dat wist ik.

Momenteel heeft ze nog steeds flink last van haar hormonen door haar ene aanwezige eierstok met alle gevolgen van dien. Opzich accepteert Ed dit nog van haar, maar ben er vollop mee bezig om dit op te lossen samen met mijn DA.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat je verschillende konijnenkarakters hebt & de 1 zal meer accepteren dan de ander.

Bij een ouder konijn is het karakter al grotendeels bepaald, waardoor je een makkelijkere match voor Bubbles zal vinden, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .