Ga naar inhoud

Help 'De kleine' is ziek


smurfkuh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat vervelend dat jullie nog niet echt verder zijn.

Wat deed de Da toen ze beet? mssn zat daar de pijn? gezien ze blijkbaar niet zomaar bijt?

Succes en beterschap!

Goede vraag, blijkbaar deed het geen zeer bij de dierenarts want hij kwam er naderhand pas achter..

Vanmiddag moet ik weer terug naar de dierenarts.

Net een papje van sience select gemaakt, en dat likt ze nu gelukkig wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt wel een beetje alsof kauwen pijn doet inderdaad. Vervelend hoor dat je niet weet wat er precies aan de hand is, hopelijk kom je daar gauw achter.

Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik iig wel proberen, hoop alleen wel dat er nog keutels uitkomen. Over 30 minuten is mn taxi er.

Heb dr net zo'n 16 paardebloemblaadjes (die groene bladeren) kunnen voeren. Als het aan haar lag wilde ze er nog veel meer, alleen ik heb er geen meer :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de DA, ze hebben haar opgenomen. Ze gaan zo fotos maken en aan de hand van de foto's hopen we meer te weten te komen. De DA vermoed dat het om een verstopping gaat, maar waarom het niet verholpen word door de laxeer is de vraag.

De DA doet liever geen ingreep als het om een verstopping gaat, ivm de risicos eraan. Dus dan worden het wss weer medicijnen, en tsja dat is wel weer een probleem, want die spuugt ze uit als ik het in haar bekje doe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA belde.. ze heeft een verstopping, gas en nog iets met haar dikke darm. Heb het niet helemaal meegekregen omdat hij me ook vertelde dat de meeste konijnen dit niet overleven :'( Rond 5 uur kan ik haar weer ophalen, en bespreken we verder ff alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de rontgefoto was te zien dat haar maag helemaal vol zat, daar achter zat ook nog eens gas, en haar dikke darm was lui. De dierenarts en ik hadden besloten om niet op te geven omdat ze doorvocht. Ze kreeg een injectie (weet de naam niet meer) maar om wat in haar maag zat, dat dat zou gaan brokkelen. En we zijn aan het laxeren geslagen, de dierenarts gaf aan dat dat de meeste dieren het niet overleven, maar omdat ze na 5 dagen nog steeds aan het vechten was dat we het toch konden proberen..

Eenmaal thuis ging het fout, ze sprong haar reismand uit en liep de gang in. In de gang komt ze nooit want daar durft ze niet te komen.. Ik zette haar buiten neer zodat ze wat rond kon lopen, want ze moest immers veel gaan lopen zodat dr darmen weer op gang zouden komen. Na een paar seconde, ging haar kopje scheef hangen begon ze enorm te gillen, en kreeg stuiptrekkingen. Uit alle paniek probeerde ik haar te kalmeren, meer ter vergeef... ze overleed in mijn handen :(

Ik vermoed dat ze heeft afgewacht totdat ik alleen thuis was met haar.

:'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenart ook nog gebeld om te melden dat ze overleden was, die schrok er behoorlijk van en had het echt niet verwacht. Vooral omdat ze vrij levendig was toen ze bij de dierenarts zat.

Bubbles heb ik nog even bij haar gezet, alleen die vond het onkruid belangrijker.. Alleen nu loopt Bubbles dus overal naar 'De kleine' te zoeken.. ookal zo hartverscheurend :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wat shit!

Ongelooflijk hè, dat het zo snel kan gaan....en dat gillen is ook zo erg :s Héél veel sterkte, ik weet echt niet wat ik anders kan zeggen behalve dan dat je echt alles hebt geprobeerd wat in je macht lag. Wat zul je haar gaan missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel heel erg geschrokken toen ik dit vannacht las. Ik zag gisteren dat er weer nieuwe updates waren in je topic, maar ik had zo gehoopt te lezen dat het helemaal de goede kant op ging, dus ik met een vrij gerust hart opengeklikt en toen...

Pff :(

Dit is niet fijn....

Ik had er zo'n goede hoop in voor jou 'kleine'.

Heel erg veel steun toegewenst van hieruit.

Zo erg wat je nu overkomen is en de manier waarop ze gegaan is, moet zo eng geweest zijn voor je.

Ik heb er verder geen woorden voor, ik kan me niet voorstellen wat je nu doormaakt :(

Knuf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu topic pas & heb 'm helemaal gelezen.

Verstopping en/of gas kunnen heel hardnekkig zijn bij konijnen.

Verschrikkelijk voor je dat De Kleine het niet heeft mogen halen, ondanks al je goede zorgen.

Wat ik vreemd vind is dat de DA in het weekend hier niets van heeft kunnen vinden in haar buikje.

Meestal voel je een verstopping/gas wel zitten...Maar hier jij natuurlijk niets meer aan.

Heel veel sterkte met het verlies van je lieverd & hou Bubbles maar goed in de gaten de komende tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Het is alleen nog steeds zo onwerkelijk :(

Maar dat de weekendarts niets heeft gevoeld verbaast me ook nog steeds.. Mja ik vond het ook totaal geen fijne dierenarts.. Ik ga maandag overigens de fotos opvragen bij mijn dierenarts. Als ik ze krijg zal ik ze hier ook plaatsen.

Morgen ga ik overigens naar de opvang om een vriendin voor Bubbles te vinden. Bubbles is zonder 'De kleine' een schuw bang konijntje, precies zoals hij was toen ik hem uit de opvang haalde :( Met 'De kleine' erbij was het een stoere man.

aangepast door smurfkuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook verschrikkelijk voor je.. het is ook onwerkelijk. Ik heb precies hetzelfde..en ook door gas/verstopping. De vrijdag ervoor was ik ook nog geweest bij de dierenarts..dus ja ook ik ben erg boos op de dierenarts. Ik weet precies hoe je je voelt. Probeer niet teveel erop te focussen hoor..ik deed het ook alles bij langs gaan in mijn hoofd..wiens fout het was enz. Dan maak je jezelf nog bozer. Het is ook belangrijk om dat stukje te laten rusten en voor jezelf het een plekje te geven. Ik heb makkelijk praten eergisteren was ik ook nog extreem woest en boos dat ik haar op die manier kwijt ben geraakt. Wat mijn hielp en nog steeds helpt is het van je afschrijven..brieven schrijven naar je konijntje, met je konijntje praten over je gevoelens. Gedichten schrijven, een mooi grafje waar ik elke dag een kaarsje brand en bloemetjes neer leg.. ik ga een arband kopen en wil daar de namen van mijn overleden diertjes op laten graveren en aan de binnenkant een tekst. Ik ga van haar lievelingsdekentje een knuffel maken. En ik wil een fotoboek gaan samenstellen met foto's van toen ze baby was tot nu met tekst en gedichtjes erbij. Misschien dat je er wat aan hebt en het jou ook kan helpen om je verdriet te verwerken. Veel sterkte. Knuf!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helaas ook kort geleden mijn konijntje verloren door gas/ verstopping. Op vrijdag waren we met haar bij de dierenarts geweest. Helaas ging ze vervolgens alleen maar verder achteruit. De volgende dag zijn we opnieuw met haar bij de dierenarts geweest. Daarna zagen we haar met het uur vooruit gaan en hadden we weer goede hoop gekregen voor de toekomst. Uiteindelijk is zij voor mijn ogen aan het einde van de middag alsnog overleden. Ze kreeg vreselijke stuiptrekkingen en gilde het uit en dat een halfuur lang, echt vreselijk. Ik voelde mij in het begin ook vreselijk schuldig en boos en vond het ook heel onwerkelijk dat ze er niet meer was. Het is en blijft nog steeds moeilijk, maar het heeft me wel geholpen om er veel over te schrijven en praten. Hopelijk helpt dat jou ook. Ik vind het heel erg voor je wat er is gebeurd en leef met je mee. Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben Bubbles & ik, Joy opgehaald. Ik wilde Bubbles niet langer zo alleen en zielig zien zitten.. Zelf ben ik totaal nog niet toe aan een nieuw konijn en vraag mezelf stiekem ook af, of ik het allemaal kan opbrengen..

De koppelen... tsja bij de opvang ging het goed beide toonde interesse in elkaar. Maar eenmaal thuis vind Bubbles Joy alles behalve interessant, en loopt ze wel van haar. Nu zitten we binnen, Joy in de keuken en Bubbles gewoon in de woonkamer met een ren ertussen. Nu is het vooral elkaar in de neus bijten, en krassen..

Ik weet niet of ik het nog allemaal kan opbrengen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .