Ga naar inhoud

Wanneer een voedster castreren?


femmeke

Aanbevolen berichten

Dankje Evee, ze zit binnen dus zolang mijn verwarming het niet begeeft zit ze er warmpjes bij:) ik wil haar ook zeker voor der 3e laten castreren, vooral met de blaasproblemen nu, ben veek te bang dat het straks op der baarmoeder over slaat.

Ik denk dat ik dan probeer te regelm dat ze op een woensdag geopereerd kan worden, dan heb ik het weekend ook gelijk eraan vast geplakt om der in de gaten te kunnen houden. Ze is inderdaad een speciaal gevalletje als het op antibiotica enzo aan komt (ook kwa karakter is ze een speciaal geval, wat een lieve muts is ze toch:love:)

Dankjewel, ik ben heel blij met deze informatie dan kan ik me er goed op voorbereiden en zorgen dat ik op vrijwel alles voorbereid ben, natuurlijk kan er altijd nog van alles gebeuren maar de belangrijkste dingen wil ik zeker goed op voorbereid zijn. En inderdaad in haar geval ben ik denk ik inderdaad nog wat bezorgder dan normaal.

We moeten om kwart voor 5 bij een nieuwe DA zijn, die gaat haar opnieuw onderzoeken hoe het nou zit met de blaasontsteking enz. *fingers crossed*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: we zijn net terug van de nieuwe DA, wat ontzettend fijne man! Hij heeft haar goed onderzocht alleen had ze geen zin om een plasje te doen dus die moet ik dinsdag langs brengen aan de hand daarvan gaan we verder actie ondernemen en hij ging zijn boeken er nog op naslaan om een middel te vinden wat ze misschien beter kan verdragen. Als alles dan goed blijkt te zijn of als ze toch nog ziek is maar daarna beter is word de castratie ingepland en gaat ze uit voorzorg onder het mes:) ik ben er in ieder geval een stuk geruster op

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi femmeke, mijn voedster is gecastreerd dat ze 3 jaar was, is echt heel goed gegaan, zonder problemen, maar ik heb haar laten helpen omdat ze echt heel helderrood bloed had bij haar urine, na een antibiotica kuur heb ik samen met de da besloten om haar te laten opereren omdat het bloedveries bleef. dit pakte echt goed uit, het bleek dat ze 2 grote bloedstolsels had in haar baarmoeder, waarschijnlijk door ontstekingen. dit had dus in de toekomst voor heel veel problemen kunnen zorgen, ik heb een foto van het bloedverlies bij mijn foto s staan, misschien heb je daar iets aan. dan kan je even zien hoe het eruit zag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie jolanda, dat is bij mij ook de rede dat ik haar toch laat castreren, normaal ben ik daar niet zo'n voorstander van. Maar ben er ook bang voor dat het straks ontzettende problemen met haar baarmoeder gaat brengen en dat wil ik niet. De foto op jou profiel lijkt heel erg op wat mijn dametje uitplast. Laatste dagen is het gelukkig minder tot niet, maar wel nog veel calcium bij het plassen. We wachten het nog even tot dinsdag af wanneer het plasje langs gebracht is en de uitslag bekend is. Gelukkig gaat het dit weekend erg goed met haar en heb de pijnstillers die ik heb mee gekregen niet hoeven gebruiken:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog maar een keer een update: urine is vandaag onderzocht en kreeg zojuist een telefoontje van de dierenarts. Urine is goed, geen bloed, geen ontsteking dus daar is ze van genezen, wel wat veel drap, maar dat gaan we verhelpen met calciumarm dieet. Als ik twijfel kan ik gewoon weer een plasje langs brengen:) Ik ben iig helemaal blij!

Kunnen we nu wat geld aan de kant zetten en binnenkort een afspraak in plannen voor castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ik ook doen hoor femmeke, bij beppie was de urine ook goed, dus daardoor waren we er al snel achter dat dat niet het probleem was, de ene keer had ze wel bloed en de andere keer niet, ik ben blij dat ik het gedaan heb. hij heeft tijdens de operatie gelijk nog even snel naar de blaas gekeken of daar nog afwijkingen zaten, dat was gelukkig goed. heb ook nooit meer bloedverlies gezien bij de urine. ja het is wel duur, maar als ze nu al beginnen te rommelen met klachten dan kan je erop wachten dat het straks grote problemen gaat geven. heel veel succes met de castratie straks, het zal vast allemaal goed komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad ben bang dat het alleen maar erger gaat worden helaas en dat wil ik niet! Tis toch een beetje mn kind :$ maar eerst even op mn vakantie geld wachten, alle dierenartsrekeningen, mn eigen dokters rekeningen en alle overige rekeningen maken t even wat lastig nu... Waarom is nederland zo duur!!!

Ik heb goede hoop gaat goed komen met mn meisje:) bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .