Ga naar inhoud

Wondjes aan de onderkant van de achterpootjes


Kim1982

Aanbevolen berichten

Belle heeft al van begin april op beide achterpootjes aan de onderkant wondjes zitten. Niet op de hakjes maar echt in het midden van de pootjes. Zijn nu kale plekken met korstjes. Van de dierenarts heb ik toen een zalfje meegekregen met etherische olie en honing, wat ik 2x per dag erop moet smeren. Maar ik zie weinig verbetering, opnieuw contact opgenomen met de dierenarts en ze stelde voor om babysokjes aan te doen en die met tape vast te maken zodat ze de sokjes niet zelf uit kan trekken, maar helaas ze blijft net zo lang eraan trekken totdat ze de sokjes weer uit heeft, dus dat is ook geen succes. Het is natuurlijk een moeilijke plek om te genezen omdat ze erop loopt. Heeft iemand tips voor me die zouden kunnen helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal hebben wondjes aan de achterpoten ook te maken met de ondergrond waarop het konijn loopt. Het is belangrijk de druk op de poten te verminderen. Zoek eens hier op het forum op "sore hocks", dan vind je wel meer informatie. Het is niet altijd makkelijk dit probleem op te lossen. Succes1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn huiskonijnen en lopen los in de kamer. Sinds een paar maanden springt Belle wel op haar kooi en loopt ze over de tralies van de kooi. Sinds ze die wondjes heeft, heb ik wel een badlaken op de tralies gelegd. Zouden de wondjes door het lopen over de tralies komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het schiet hier niet echt op, vind nog steeds beetje bloed in de kooien. .ze heeft korstjes op haar pootjes maar volgens mij trekt ze die er zelf af...op de kooien ligt zo'n yogamat met daaroverheen een badlaken. ..sokjes blijft ze uittrekken. ..wat zou ik nog kunnen proberen?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .