Ga naar inhoud

Robijn is gecastreerd - Jullie advies nodig!


teddydwergx

Aanbevolen berichten

Robijn is donderdag gecastreerd. Omdat hij natuurlijk toen nog wat suf was,

snapte ik dat hij veel sliep en weinig eten. Allen hij eet nu nog bijna niks, ook heeft hij nog bijna/niet gedronken.

Z'n waterfles zit nog helemaal vol. Ook eet hij ze biks, hooi en snoepjes niet. Ik had ook een bakje met water, deze heeft hij omgegooid. Ik weet dus daarom niet of hij wel iets gedronken heeft. Ik heb gisteravond het hok weer open gezet, want hij zat heel erg te knagen en duwen aan het hok. Ik had een plateau voor de trapingang boven gelegd, maar vanmiddag zat hij in zijn nachthok. Hier is hij niet meer uit geweest sinds 5 uur tot net.

Vanochtend heb ik hem 2 witlof blaadjes gegeven. Hij had hier éen hapje van genomen. Vanmiddag was er niks aan veranderd. Ik heb net het blaadje voor zn neus in het nachthok gelegd. Toen heeft hij er gelukkig meer van gegeten. maar tot nu toe heeft hij 2 halve snoepjes (van die drops) en witlof blaadje gegeten dat ik gezien heeft.

Net toen hij weer uit zijn nachthok kwam, ging hij met snuit door de ren om een stukje stro te eten. Dit eet hij wel zo op. Mag hij stro eten? En wat moet ik nu doen? Hij eet weinig tot niks, en drinkt helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij eet in ieder geval iets, dat is positief.

Lekker geven wat hij lekker vind dus witlof, stukje appel, stukje wortel, want andijvie oid.

En natuurlijk mag die stro eten, ook hartstikke goed.

Weinig tot niks drinken komt meestal doordat ze niks droogs eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

olang je het bergop ziet gaan is het goed volgens mij. Stro is niets voor dagdagelijks heb ik begrepen (wel veel vezels, maar niet de waardevolle stoffen die hooi bevat dacht ik), maar voor nu, zeg maar de eerste week? Waarom niet.

Verse groenten klinkt goed, ik hoop dat hij ze wilt eten :) Wanneer hij na het weekend nog niet opvallend veel beter is zou ik als ik jou was nog even naar de DA bellen voor advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag heeft hij bijna de hele middag + avond geslapen.

Vrijdag was hij opeens heel levend en actief, hij at nog niet echt veel maar sprong wel rond en liep rond.

Ook begon hij savonds aan zijn hok te knagen.

Vandaag is hij weer rustiger, ik heb net weer een bakje met groente gezet maar heb hem nog niet zien eten.

Stro at hij wel klein beetje ook ging hij met zijn poten door de tralies om Bibi's hooi te pakken. Ik heb hun rennen weer tijdelijk tegen elkaar gezet zodat hij wat steun zou krijgen van Bibi. Zijn eigen hooi at hij niet, maar het hooi in Bibi's ren wel.

Heel raar, want het hooi is precies het zelfde. Komt uit de zelfde zak. Ik heb de groente wat nat gemaakt zodat hij wel vocht binnen krijgt. Hopelijk is hij weer snel de oude, vind hem echt zo zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet toch hooi aan de overkant is altijd lekkerder.. net als dat het gras daar altijd groener is ;)

Je zou morgen even wat gras en paardenbloembladeren kunnen plukken (let wel op waar ivm hondenpoep, uitlaatgassen etc.)

Vaak vinden ze dat nog lekkerder.

Hou hem maar goed in de gaten, want de darmpjes kunnen inderdaad zo stil liggen, maar sommige konijntjes hebben even de tijd nodig om er over heen te komen dat ze hun mannelijkheid kwijt zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net wat jong konijnen voer van ss gegeven, en hier heeft hij wat op. Hij heeft nu dus gelukkig al wat biks op.

Drinken doet hij nog steeds niet, maar kan wel komen door de groente. Groente eet hij wel steeds beter. Hij is nog steeds niet weer totaal de oude, maar begint wel steeds beter te worden. Vanaf wanneer moet hij weer normaal eten? Ik kan hem moeilijk de rest van de maand allen op snoepjes, stro en groente houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de vorige week toevallig ook een konijn die na de sterilisatie niet wilde eten. Ik heb haar paardenbloem gegeven en dat at ze gelukkig wel. Misschien dat je bij buren die gras hebben en geen honden even kunt vragen of ze paardenbloemen in de tuin mag plukken. Ook het loof van waspeen lustte ze gelukkig wel. Ik haar een keer gedwangvoerd omdat ze niets op had. En daarna iedere keer iets anders aangeboden tot ik iets had wat ze wel lustte. Misschien kun je ook wel even kruidenplantjes bij de supermarkt kopen. Bij liddl kosten ze maar 99 cent Munt-Basilicum=citroenmelisse en peterselie lusten ze graag. Bieslook mogen ze niet hebben. Maar dat weet je waarschijnlijk wel. Ik hoop dat je konijntje snel weer gaat eten en daarna weer vrolijk rond huppelt net als die van mij.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robijn eet weer zo goed als alles, hij heeft ook gedronken en zijn hooi ruif leeg gegeten. Zijn normale biks wilt hij niet dus krijgt hij nu tijdelijk de jongere versie van SS. Hij begint ook steeds levendiger te worden. Ook z'n keutels zijn weer een normaal vorm maat.

Ben echt blij dat het zo goed als voorbij is! Bedankt voor al jullie advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .