Ga naar inhoud

Grote zwelling bij geslachtsdeel, HELP


Hangoortjes duo

Aanbevolen berichten

Ik heb een groot probleem.

Maakte ik me meer zorgen over mijn zwangere moederkonijn, is mijn andere konijntje nu ziek.

Mijn mannetje heeft een grote zwelling in de buurt van zijn geslacht. Ik maak me zuper zorgen. Hij is nog levendig en eet en drinkt maar ik me zo zorgen. Hij is nog niet geent voor myxomatose. Ik ben zoo bang ik ga half zes naar de DA.

Weet iemand wat dit kan zijn??

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi daar schrok ik ook dus van en als een da dat ook ziet moet ie denk ik er wel oom lachen maar voor iemand die dit voor het eerst ziet schrikt ie wel ff dus ik mag niet lachen want ik keek ook bij pluisje en dacht: WOW JEETJE hallo !!!!

Toen ik naar de da ging met de eekhoorn zei de da: is dat geen tumor??? nee joh dat zijn zijn ballen (gróóóóót)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal sorry sorry voor mijn late reactie. We hadden het zo ontzettend druk dit hele weekend. Elke middag en avond wat dus ik kwam er maar niet aan toe even te kijken op het forum

Toen mijn vriend de zwelling zag dachten we:

1 mannetje heeft myx, is nog niet geent want was toen te jong toen we het vrouwtje lieten doen en gaat nu dus dood

2 vrouwtje nog net geen half jaar geleden myx gehad maar 5 maanden en kan dus ook heel misschien ziek worden

3 toch geen myx maar geslachtziekte, mannetje kan geholpen worden

en 4 als dat zo is, mijn vrouwtje niet (omdat ze zwanger is) en het is besmettelijk

Ik naar de DA, wat blijkt! Een Bal ontstoken en de wondjes (2 op zijn oortjes ) niet van myx !!!!!!!!!!!!

Hoe het komt weten we niet misschien omdat het vrouwtje hem gebeten heeft bij zijn bal maar ze zitten nu al een week niet meer bij elkaar.

Zodra ik door had dat mijn vrouwtje hem niet meer om zich heen wilde hebben heb ik ze meteen gescheiden. De wondjes zijn waarschijnlijk nog van de knauwtjes van het vrouwtje.

Ik ben zo opgelucht en het meteen bij deze DA laten enten ook al was het veel duurder.

Dat afwachten op een spreekuur vond ik maar niks. Zeker met die uitbraken overal.

Wij al de hele ochtend huilen... oh oh en we konden pas half 6 terecht. Zooo opgelucht. Het zijn ook binnenkonijntjes maar je weet het nooit en ze lopen wel op het balkon. Binnen ga ik in ieder geval altijd al op zoek naar vliegen om ze killen!

Bedankt voor alle medeleven met de myx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh nog even reageren op de vraag of we een foto hebben maar om eerlijk te zijn hebben we geen camera, die is stuk gegaan....

Ik wilde dat erbij doen ja omdat jullie dan ook konden zien hoe het eruit zag.

Ik kan er maar niet over uit hoe blij ik ben dat mijn nijntje toch weer beter wordt. Ik maakte me zo zorgen het is ook zo'n verschrikkelijke ziekte.

Wat de DA ook nog zei: een enting werkt 4 tot 6 maanden max, waarom laten we ze dan niet enten om de 5 maanden wat vinden jullie daarvan. De ene maand is dan wel een risico zeker met die uitbraken in de zomer/eind de zomer.

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een opluchting zeg!

ga je je kereltje laten castreren? dan loopt hij in elk geval geen risico meer om "bij z'n ballen gepakt te worden" :P

en dan kunnen je nijntjes weer fijn samen!

whoehahahaha martine!!! je drukt je af en toe zo lollig uit he!!

sorry agoortjes duo!! en nijntje!! voor jullie is t natuurlijk helemaal niet om te lachen en ben blij dat t achteraf gezen allemaal meevalt!!! maar t stond er zo grappig!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je ventje niks ernstigs heeft en er gelukkig weer bovenop komt!

Wat de DA ook nog zei: een enting werkt 4 tot 6 maanden max, waarom laten we ze dan niet enten om de 5 maanden wat vinden jullie daarvan.

Mijn DA zei het ook, en daarom biedt mijn dierenarts hun klanten nu 3x per jaar de mogelijkheid de konijnen te laten enten, 3x per jaar een grote entactie dus :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Allemaal, jaah ben zooo blij!

Mijn kereltje gaat onder het mes.... het zat al in de planning maar nu moet het nog even wachten tot zijn balletje het weer helemaal doet. :)

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de sterilisatie bij vrouwtjes als argument dat meer dan 50% van de konijnen baarmoederhalskanker krijgt?

Ik pleit ook voor 3 entingen per jaar.... heb nu nieuwe DA die is beter.

Groetjes maar weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn beide dames zijn gecastreerd. Enkel de eierstokken zijn weggenomen, omdat baarmoederkanker en baarmoederontsteking beide hormonaal zijn. En aangezien de eierstokken instaan voor de hormoonproductie, is het risico op een ontsteking of op kanker ook weg met enkel het verwijderen van de eierstokken.

Achteraf bekeken weet ik niet of ik het nog zou doen, want de castratie is er de oorzaak van dat het fout is gegaan in mijn trio, met alle tragische gevolgen vandien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook niet meer doen....Behalve het feit dat het geen positieve invloed heeft gehad op het gedrag van de konijnen (wat ook wel beweert wordt) zijn onze dierenartsen van mening dat de kans dat konijnen sterven aan andere kwalen dan aan baarmoederkanker vele malen groter is.... (abcessen, gas etc)

En zo lezende op dit forum, kan ik dat alleen maar beamen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .