Ga naar inhoud

Dinsdag worden Mollie en Serenay gesteriliseerd.


belleke

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt. En as dinsdag worden beide dames gesteriliseerd.

Hoop natuurlijk dat het goed gaat een operatie blijft een risico. Maar mijn dierenarts is wel kundig en heb laatst ook met haar doorgesproken hoe ze het doet etc. Krijgt Gasnarcose-pijnstilling enz precies zoals het beschreven staat bij de Wilhelmina kliniek.

Hoop dat het daarna wel weer goed komt met de koppeltjes.

Mamski en haar dochter Mollie maak ik mij niet zoveel zorgen om.

Maar Serenay en Wim wel. Heb daar ook over getwijfeld omdat ik bang ben dat het na een sterilisatie helemaal niet goed meer komt. Maar Wim is nu kaal van het rijden van Serenay. Dus ik denk dat het alleen maar beter kan gaan.

Spannend allemaal.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom. Kan ik voor de operatie nog iets geven zodat ze de operatie beter doorstaan?

Ik zal jullie verder wel op de hoogte houden.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig een snuggle safe in huis? Of iets anders warms om erbij te leggen? Het is belangrijk dat ze warm blijven. En wil je ze meteen weer bij hun partner gaan zetten? Of wil je ze nog even uit elkaar houden? Ik heb in de meeste keren de voedster meteen weer bij de partner gezet, uiteraard wel op gelet dat er niet gereden of gejaagd werd, maar de kerels waren juist heel lief voor de meisjes, en naar mijn idee bevorderd het bij sommige konijnen wel het genezingsproces en het weer opnieuw gaan eten enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik inderdaad ook altijd bach bloesems tegen stress.

Snuggle safe heb ik ook in huis.

Domino ik weet niet of ik ze meteen weer bij de partner kan zetten.

Dacht ze eerst even in een binnenkooi te houden tot ze goed eten en plassen en keutelen. En ook voor de warmte.

Mamski is een rustig konijn dus Mollie kan ik denk wel terug zetten. Maar dan zit ze wel gewoon op de grond en in bakken met hooi.

Ze kan dan zelf ook rond gaan rennen en springen of doet ze dat dan niet??? En hoe zit het dan s'nachts dan word het wel weer kouder. Of moet ik beide konijnen dan binnen zetten. Is wel een veel te klein oppervlakte dan want het zijn gewoon van die binnenkooien. Ik zou ze ook in het opvanghok kunnen zetten is wel buiten maar van de grond af. Er zitten twee ruimtes in dus ze kunnen ook van mekaar af gaan zitten.

Serenay weet ik niet omdat het met Wim en haar nog niet heel erg stabiel is. Wim zie ik zelf eigenlijk niet echt rijden maar ze jagen soms wel nog achter mekaar aan. Misschien een ren met twee delen maken tot ze elkaar wel zien of geeft dit juist weer frustraties voor die beidjes. Misschien na een weekje of zo weer opnieuw koppelen???

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf (niet dat ik ooit een voedster heb laten helpen, dus er echt veel veel verstand heb ik er niet van) de opvanghokken gebruiken. Omdat ze dan wel rustig met elkaar kunnen zitten maar ook van elkaar af wat je zei. En ik denk op het moment dat het van de grond afstaat misschien nog wat warms in het hok leggen, dat het wel goed komt.

Succes er mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de dames zitten bij de dierenarts.

Vanmorgen moesten ze tussen 8 en half 9 gebracht worden.

Er zaten nog twee konijntjes. Eentje zat er omdat ze thuis niet at maar ze at daar wel.

Ik heb ze nog een bakje lekkers kruiden en pellets meegegeven en een witlof voor na de operatie. Om 2 uur kan ik ze ophalen. Als het anders is word ik gebeld. Heb alleen nog geen vervoer want mijn man krijgt klanten op bezoek.

Zometeen maar eens even de boel schoon maken en kijken hoe ik het ga oplossen als ze straks weer thuis komen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts belde zo juist.

Operatie is goed verlopen. Ze heeft ze wakker gespoten. Verder kregen ze een injectie voor de darmwerking.

Ik krijg pijnstilling mee. Ze heeft ze onderhuids gehecht dus ik hoef niet terug voor de hechtingen.

Mocht ze om half 2 al ophalen maar omdat ik met vervoer zit word het 5 uur.

Zij vond het niet verstandig om ze meteen bij de partner terug te zetten.

Ik kijk wel even hoe ze zijn als ze levendig zijn goed eten en niet een zieke indruk maken ga ik het misschien toch proberen.

Heb de opvangkooi toch klaar gemaakt voor beide dames. Bij eentje zit er een deurtje dat dicht kan dus daar zou Serenay in kunnen.

Heb ook grote bakken gehaald van die roldingen voor onder het bed. Die kan in eventueel in de ren zetten zodat ze niet op de grond zitten.

Ze eerst straks maar ophalen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoop ik ook. IK hoop ook dat het bij jou mannetje goed komt.

Jij moet sowieso wachten voordat ze samen kunnen. Bij mij ging het met alle mannetjes goed dus ik hoop bij jou ook.

Dierenarts zei het ook nog dat het toch een zware operatie is voor de vrouwtjes en dat ze ook echt een aantal dagen pijnstilling moesten krijgen.

Ik kan niet wachten om ze op te halen. Maar ik moet wachten manlief heeft klanten op zijn werk dus die moet er zijn.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn voedster heb laten castreren heb ik na een dag haar vriend er weer bij gezet.

ze wilden niet eten en zat weg te kwijnen in een hoekje. Ik heb toen haar vriendje (echt onafscheidelijk) er weer bij gezet en ze vrolijkte zienderogen op.

heel veel succes met jou nijntjes, het is toch een hele operatie voor een voedster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn weer thuis.

Ze zien er echt heel zielig uit en hebben niets te missen.

Vanmorgen waren ze allebei nog zo aan het rennen en springen dat ik mij nu wel een verrader voel.

Ik had lekkere kruiden en van die vlokkenmix meegegeven en witlof. maar ze hadden alleen maar een beetje gemengd voer staan. Jammer want ze hebben nu nog niets gegeten en gedronken.

Ik heb ze buiten zitten met een snugglesafe. Verse kruiden erbij gedaan en lekker voer.

Hoop dat ze gaan eten en keutelen enz.

Ik laat ze nu toch maar even alleen zitten want ze zijn echt heel zielig nu.

En ook omdat ik wil weten of zij eten en drinken enz.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles goed is gegaan, wat een opluchting hé?

Dit geeft me steeds iets meer moed om ook door te zetten, een van mijn voedsters (Eefje) heeft ookal 2 maanden écht ontzettend last van haar hormonen dat ik echt medelijden heb met Brownie. Het is niet dat ze constant op hem rijd, maar ze laat hem geen minuut met rust. Constant aan de kant duwen en aan z'n haren trekken, en sproeien.. Dus tja, denk dat ik haar binnenkort ook laat helpen. Maar eerst de koppeling zondag! Dan worden ze hopelijk gekoppeld als kwartet. ;):D

Nog succes met de verzorging, maar dat zou vast goed komen met een liefdevolle (overbezorgde) baasje hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuerza dat is ook de reden waarom ik ze heb laten helpen. Omdat ze gewoon zoveel last van hun hormonen hebben en hun partners bijna kaal zijn door het gerij.

Maar ik zou kiezen voor eerst de operatie en daarna dus de koppeling. Anders moet je weer helemaal opnieuw koppelen.

Hier gaat het nog steeds niet zo geweldig. Dames zijn echt nog heel erg zielig.

Ben zojuist naar de Appie gefietst om kruiden in een pot te halen. Maar eigenlijk krijg ik er nog steeds niets in.

Serenay heeft een klein beetje gegeten van die kruiden peterselie, Basilicum waar ze zo gek op zijn normaal raakte ze niet aan.

Tot nu toe heb ik ze alleen een paardenbloemblad naar binnen zien werken. Straks anders maar kijken of ik die op een veilige plek kan vinden. Heb die uit mijn tuin dus al in hun hok liggen.

Serenay heeft ook een klein plasje gedaan en 3 keuteltjes gelegd daar ben ik blij om.

Ik heb een aantal vragen. Vanmiddag om 12 uur belde de dierenarts en toen waren ze al geholpen. Ze hebben tot nu toe niets gegeten wanneer moet ik ze gaan dwangvoeren???

En ik heb ook Carprofen meegekregen ik heb nog een potje staan van nog geen maand geleden kan ik dat eerst op gebruiken?

Hoe lang is een aangebroken flesje Carprofen goed?

Bedankt weer.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Carprofen is nog houdbaar hoor, die kun je gerust gebruiken. Ik gebruik het maximaal een half jaar meestal.

Verder snap ik je niet helemaal. Je schrijft dat Serenay een klein beetje heeft gegeten van de peterselie en je hebt ze (beide dames neem ik aan?) tot nu toe alleen paardenbloemblad naar binnen zien werken. Dan hebben ze tot nu toe toch niet niets gegeten? Ik wacht sowieso tot de volgende ochtend met dwangvoeren meestal, hoewel het wel aan het konijn ligt, maar er van uitgaande dat ze gezond zijn en geen (darm)probleme hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist weer even gekeken. Ze zaten nog precies zo als twee uur geleden.

Ze hebben een stukje banaan gegeten jippie.

Dacht zet Mamski er even bij maar Mollie draaide zich meteen om. Heb Mamski toch maar weer in de ren gezet.

Ik heb er een snugglesafe bij maar ze liggen er beide niet bij. Heb ze zojuist maar toegedekt met een handdoek. Lieten het wel toe.

Heb geen stro in het hok natuurlijk. IK dacht dat buiten wel beter voor ze is. 1 ze hebben meer ruimte. 2 Ze zijn de omgeving buiten gewend omdat ze altijd buiten gezeten hebben. Binnen zijn de geluiden en alles anders.

Heb ze wel in het opvanghok zitten omdat van de grond af is. Geïsoleerd is en ik heb er plexiglas voor.

Ik vind het altijd moeilijk om te weten wat is nu het beste.

Mollie is toch wel het beroerds er aan toe.

Ik ga zo meteen mijn bedje maar in. Heb afgelopen nacht slecht geslapen en moest er vroeg uit.

Knuffels en tot morgen.

Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd lastig om te weten hoe of wat het beste is. Ik vind het eerlijk gezegd wel een klein beetje eng dat ze misschien koud kunnen worden vannacht, ook al heb je ze zo goed toegedekt. Ga je vannacht nog een keer kijken? Ik wil je niet bang maken hoor, maar dat is mijn idee erover. Wel fijn dat ze een stukje banaan hebben gegeten.

Voelden ze goed warm aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .