Ga naar inhoud

Biks


Pascale1987

Aanbevolen berichten

Aangezien ik nu bijna door het voer heen ben dat ik heb meegekregen van de opvang, ben ik nu aan het kijken naar ander voer. Ik lees dat veel mensen SSheeft of HFST. Zijn er ook mensen die eigen merk hebben van de dierenwinkel? Bijv pets place of jumper?

En moet ik het voer mennen met wat ik nog heb om ze te laten wennen of kan ik het zo geven

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik SS en ze vinden het heeeeeeerlijk :) Het is wel de bedoeling wat wanneer je gaat overstappen op ander voer dat wat je van de opvang hebt meegekregen je het eerst mengt.. steeds een beetje meer van het nieuwe voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou heel kritisch kijken naar de samenstelling van eigen merk voeders, zo zit er in de Pets Place biks 1,5% calcium terwijl 0,9 echt de max is. Dat soort dingen moet je echt goed op letten. Heb je geen zin om samenstellingen uit te gaan pluizen etc, dan kun je voor safe gaan en inderdaad HFST of SS kiezen. Ik denk dat HFST ook niet heel veel duurder zal zijn dan eigen merk biks, gezien dat toch vaak in kleine verpakkingen zit en je van HFST 15 kg kunt kopen, naar verhouding is dat meestal goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik denk dat HFST ook niet heel veel duurder zal zijn dan eigen merk biks, gezien dat toch vaak in kleine verpakkingen zit en je van HFST 15 kg kunt kopen, naar verhouding is dat meestal goedkoper.

Blijft 15 kilo een beetje vers als je maar twee konijnen hebt? Of zou je dan toch beter kleinere zakjes kunnen kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 konijntjes en koop ook 15 kilo. Ik doe het wel in zo'n opbergbox, heb toch het idee dat het dan beter vers blijft dan in een papieren zak. Hier krijgen ze elke dag samen 65 gram, dus moet 15 kg doe ik ook wel lang! Op de zak staat de houdbaarheidsdatum, maar volgens mij is het ook geen ramp als je het een maand na die datum nog voert. En al zou je het weggooien op die datum, dan is het nog veel goedkoper dan kleine verpakkingen kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef me konijn elke dag 2 keer per dag 1 eetlepel biks smoorgens en savonds maar alleen smorgens heeft het de bdk niet opgegeten heel vreemd misschien toch teveel biks??

Is jouw konijn niet pas voor wormen behandeld door een dierenwinkel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

SSS vond ik op een zeker moment veel te duur geworden. Niet dat ik het niet voor de konijnen overhad, maar ik begreep de verhogingen niet meer.

Toen HFST geprobeerd, maar dat werd slecht gegeten. Later overgegaan op Kasper Faunafood Konijnenkorrel sport en daarmee gestop vanwege de medicatie die hieraan word toegevoerd. Tegenwoordig Haven Kuni Hobby-Pro. Bevalt heel goed en dat voor 11,50 per 25 kg. De konijnen doen het net zo goed als op SSS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .