Ga naar inhoud

wormen


ricksem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zeg niet dat het het is, maar de kans is vrij groot dat het de Pinworm betreft. Deze zie je in de gewone keuteltjes niet en heel af en toe dus in de blinde darm keutels. Ik zou als ik jou was morgen wel even met je konijn naar het spreekuur gaan en als het lukt die keuteltjes meenemen met die wormpjes erin. Dan kan je ze laten zien.

Pinworm moet bij mijn weten worden behandeld met Panacur, de Iverquantel pakt de pinwormen niet aan. Maar dat zal je dierenarts ook wel weten.

Niet denken als je ze niet meer ziet, dat ze er dan niet meer zijn, want ze blijven het liefst binnen in het lijf van je konijn zitten, want daar kunnen ze overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van wormen in de ontlasting maar als het er eenmaal is, moet het wel behandeld worden. Het feit dat er nu weer normale keutels zijn, zegt niet dat er niets aan de hand is met je konijntje. Dus alsnog naar de DA ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stitch had hier ook wormen vorige week. Ik heb hem iets gegeven van de DA maar ik heb geen wormen meer gezien. Is het niet zo dat de wormen na 16 uur samen met de bdk's naar buiten komen? Die heb ik dus niet gezien. Of zou hij die met wormen en terug opgegeten hebben samen met de bdk's :beurk:? Ik moest 2 weken later weer de medicatie geven, dat moet dus nog gebeuren. Maar nu zie ik ze toch al niet meer.

Roxy zou ik ook moeten de medicatie geven, maar gezien dat ze nog maar gecastreerd is durf ik niet. Bij Stitch zag ik dat zijn keutels zacht werden de eerste dag. En Roxy heeft nog geen normale keutels dus wacht ik nog wat liever bij haar. Of zou het toch al mogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja, het is dus met herhaling na 14 dagen. Maar het is nog geen 14 dagen geleden ;). Dat ga ik zeker ook doen. Maar vraag mij alleen af waar die wormen nu gebleven zijn :s. Maar als hij ze terug opeet, dan zit je toch in een vicieuze cirkel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het hem, ze hebben een potje gevuld met wit spul (ik denk Panacur omdat die in 2,5liter verpakkingen zit, kan dit?) en heb dus geen bijsluiter. Ben door die castratie helemaal vergeten te vragen hoe het heet.

Maar wat als er eitjes in de wormen zitten die dan toch weer uitkomen? (of slaat mijn hoofd weer op hol (a))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .