Ga naar inhoud

Konijn drukker dan ooit


Janneke1210

Aanbevolen berichten

Om maar met de deur in huis te vallen: Lilly is echt niet meer te houden! Ik heb haar nog nooit zo druk meegemaakt.

Het begon allemaal afgelopen vrijdag. Ik weet niet wat de oorzaak was, maar opeens plastte ze zichzelf helemaal onder. Haar billen waren helemaal doorweekt, maar toch maakte ze het maar niet schoon. Op zondag was het nog steeds één grote smeerbende en heb ik haar heel even in een bakje met lauw warm water gezet (om haar schoon te krijgen). Dat kon mevrouw écht niet waarderen, dus na een groot gevecht heb ik het opgegeven en is ze (nog steeds vies) in haar hok gaan zitten mokken. Sinds gisteren was het over; haar billen zagen er weer prima uit. Maar ze werd opeens vre-se-lijk druk. Ze bleef maar als een malle rondrennen, vooral om mij heen, en terwijl ze dat deed vlogen de keutels en de mini plasjes in het rond. Ook moest alles gesloopt worden. Ze was echt niet meer te stoppen! En dat is dus nu nog steeds zo... Ze rent alleen maar rondjes om mijn voeten terwijl ze allemaal keutels laat en gekke gromgeluidjes maakt. Alleen tilde ik haar net op, en nu zag ik dat haar geslachtsdeel heel erg uitsteekt/opgezwollen is. Echt nog nooit gezien! Dus ik zette haar even bij mij op schoot om te aaien, plast ze mij weer onder (geen grote plas, steeds van die mini beetjes). Zet ik haar weer neer, gaat ze weer rondjes rennen.

Ik vroeg me af: herkennen jullie dit gedrag? Ik krijg een beetje het vermoeden dat ze gewoon mega opgewonden is. Ze is 1 jaar en 4 maanden. En wat kan het betekenen dat haar geslachtsdeel opeens zo opzwelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze geholpen? Mijn Nina begon op een gegeven moment ook overal te plassen, en waar ik was, was zij ook...

Ik heb haar toen naar de dierenarts gebracht, castratie laten doen (dus baarmoeder er uit) en het was over..

Bij Nina waren het dus puur de hormonen..

Groetjes Saar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat er bij de vrouwtjes ook 'wat naar buiten kan komen'. Bij mijn rammetje heb ik het ook wel gehad en die was sinds kort ook begonnen met sproeien, dat gebeurde ook vooral tijdens het rennen.. Nu is hij vorige week gecastreerd en moet ik even afwachten of het sproeien ook over is, so far so good!

Weet je zeker dat je een vrouwtje hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Swiffer (mijn oudste vrouwtje) heeft juist hezelfde gehad toen ze die leeftijd had. Ze sproeide als gek en was niet te houden! Zie het als een soort konijnenpubertijd, het gaat over na een tijd. Maar voor de tussentijd zou ik ze veel laten buiten lopen zodat ze rustiger wordt. Sintel is nu ook rond die leeftijd en ik merk nu al dat ze veel drukker wordt! Op naar de volgende konijnenpuber...

Veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reacties! Lilly is niet geholpen, dus het zullen inderdaad de hormonen dan wel zijn. Weet trouwens zeker het een vrouwtje is hoor, dat wel. :mdr: Ik geef haar gewoon lekker veel de ruimte zodat ze haar energie kwijt kan, en dan maar hopen dat deze fase snel voorbij gaat, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .