Ga naar inhoud

Hoe lang met een wilgentak?


Bart lover

Aanbevolen berichten

Ligt er aan.. dikke takken knagen ze alleen de schors vanaf, dunnere takjes eten ze in het geheel op. Met een paar uurtjes is het echt wel gedaan en liggen er alleen nog wat kale takjes hier en daar. In principe knagen ze makkelijk uren achter elkaar door als ze het lekker vinden.

Heb je wilgenbomen in de buurt staan? Dan kan je af en toe gewoon eens daar wat afknippen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben twee wilgen bomen in de tuin staan. Maar daar kan ik geen takken van af blijven knippen vandaar dat ik het vroeg.

ha nee precies, je wil wel nog wat boom overhouden ;) Misschien in de buurt ergens? Bij mij in de buurt is een wat verwilderd plantsoen, stukje braakliggend terrein waar ik het vandaan haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een wilgenboom in de tuin staan..... eigenlijk een stam op het moment :D hij is "geknot" tenminste.. dat probeer ik met hem te bereiken. Voor 7,50 gekocht in het tuincentrum, ze moesten er blijkbaar vanaf. Hij was alleen te lang voor de auto dus ik heb daar ter plekke een zaag gevraagd.... dat vonden ze toch wel vreemd, maar die boom heeft al flink wat lekkere takken voor m'n konijnen gegeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies zoals op de foto... Ik durf er geen af te zagen, straks is het de verkeerde! O_o

Als je twijfelt zou je een foto kunnen maken van wat bomen, helpen wij met zeggen of het een wilg is of niet. Handig om te weten is dat wilgen vaak in de buurt van water staan. Verder kan je wat plaatjes op internet bekijken. Er zijn veel verschillende soorten wilgen, maar als je ze eenmaal herkent zul je ze ineens overal zien staan ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh naja.. omdat je net zegt "ik durf er geen af te zagen, straks is het de verkeerde"... weet niet helemaal hoe ik dat anders had moeten opvatten dan dat je niet weet wat een wilg is eerlijk gezegd.

Maar goed.. ik snoei zelf alleen takken van wilgen die niet netjes in een park staan maar in wat meer braakliggende terreinen inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft nog niet van die gedroogde in de winkel gekregen, maar die verse gaan er zo doorheen. Laatst waren bij mij in de buurt allemaal wilgen gesnoeid en die takken lagen in het grasveld. Daar heb ik mijn voordeel mee gedaan, ben een paar keer met de snoeischaar op pad gegaan en heb heel wat takken verzameld. Nu ze wat droger worden doordat ze in de schuur liggen, zijn ze wel wat minder in trek.

Ik heb er zelfs een verdiepinkje mee gemaakt in zijn kooi.

aangepast door jessica078
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, goed punt! En die 'katjes' takken ook inderdaad, vinden ze ook heeeeeeerlijk! Veel goedkoper inderdaad ook dan die rare stokjes uit de dierenwinkel waar ze niks aan vinden.

Mogen konijnen ook katjes takken? Met die grijzige pluizige dingen eraan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een wilgenboom achter mijn huis staan. Kan ik deze gewoon knippen en vers aan mijn konijn geven? Het zijn die kronkelige takken voor inderdaad pasen.

Ik vroeg me ook af, is het erg als de groene kleine blaadjes eraan zitten? Die beginnen straks natuurlijk weer te groeien.

Of moet ik ze er af halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .