Ga naar inhoud

nazorg castratie


LovelyNijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 185
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik hb me bunny weer 2 spuitjes vol*gedwangvoerd en gelijk haar pijnstillers gegeven.. dit hb k gedaan door haar helemaal strak in een handdoek te wikkelen met alleen haar koppie eruit.. ziet er echt sneu uit maar t is denk k wel het beste. Ik weet niet hoe jullie het doen? Bij mij is het op deze manier nog niet mislukt.. spuitje aan de zijkant van de mond flink stuk naar binnen en rustig spuiten met je linkerhand haar koppie omhoog houden en met een vinger over haar keel wrijven voor slikreflex en met je rechterhand spuiten. Ik zou het wel opnieuw proberen hoor.. kan niemand jullie helpen?? Ik hoop dat ze zo echt zelf gaat eten maar ze ligt nog steeds alleen maar in een hoekje...beweegt niet of nauwelijks.. :(..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cleo is sowieso al nooit van het vasthouden en optillen geweest en ik wil eigenlijk niet dat ze zich te druk maakt en teveel gaat spartelen... Ze heeft nu net wat gedronken maar ik denk dat ze hooguit twintig hooi sprietjes heeft gegeten.. Echt heeeeel weinig dus. Ik woon alleen en durf eigenlijk niet meer met dat spuitje iets te proberen :-( wil haar eigenlijk ook dwangvoeren... Ze moet toch echt wat meer binnen krijgen! Toch hupt ze best wat heen en weer! En gaat ze steeds uit drzelf naar het hooi toe! Alleem stopt ze steeds na twee sprietjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet dus wel iets... ja t is lastig he pff.. maar in je eentje is denk k geen succes nee... vindt ze de pijnstiller niet lekker ?? Anders kan je proberen of ze het zelf uit t spuitje likt. Dat doet mijn mannetje wel bij zijn antibiotica. Maar als zre zo rondhuppelt lijkt ze niet heeel veel pijn te hebben. Mijn nijn blijft nog steeds alleen maar liggen... hmm nou succes een ieder geval..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het met 2 van de 3 in elk geval al beter gaat! Dnies, hier ging het ook zo. Lag als een hoopje ellende te knarsentanden en wilde niks. Heb haar 's nachts nog moeten dwangvoeren.. De volgende dag begon ze aan het eind van de middag weer kleine beetjes zelf te eten, heb haar nog 3 dagen darmstimulerende medicijnen gegeven. Toen ze eenmaal begon te eten knapte ze snel weer op hoor! Maar wat een ellende om je beestje zo te zien, het is ook een flinke ingreep. Keuteltjes komen vanzelf wel weer, ik zag ze hier ook pas aan het einde van 'the day after'. Vooral zorgen dat ze alle medicatie krijgt en blijven dwangvoeren tot ze zelf weer gaat eten. Het komt echt goed, het is nu gewoon echt even heel naar.. Beterschap voor alle nijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eline als ze verder wel eet drinkt en huppelt heeft ze misschien geen pijn en kun je er even mee wachten?maar overleg inderdaad met de dierenarts..

dnies vervelend he maar zolang ze maar wat binnenkrijgt..

Ik ben net wezen kijken..maar ookhier zover k kan zien nog niks gegeten...bij mn man was dus ook toeval denk k..Net weer 2spuitjes gegeven. Wat ik zo gek vind is dat ze er zo op het gezicht goed uit ziet,het is dat ik het weet en dat ze wat hijgend ligt..maar moet zeggen dat ze dat normaal ook wel eens had. Over het eten maak ik me het meest zorgen. Morgen bel ik direct de dierenarts...ben benieuwd...

Nu weer verder slapen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nacht.. geen oog dicht gedaan door de partner van mijn voedster die continu herrie maakte door zijn genies en het rondscharrelen. Maar zij ligt nog altijd in dezelfde hoek.. niks gegeten... ik moet er dadelijk ook maar aan geloven en t helemaal alleen doen.. ik had niet verwacht dat t zo moeizaam zou gaan.. ff je konijn castreren.. jeetje.. maar hopelijk uiteindelijk de moeite waard.. oh ik heb trouwens geen medicijn gehad voor de darmen? ???

aangepast door dnies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook slecht geslapen, vond het gistermiddag zo meevallen hoe ze eruit zag. Maar nu maak k me toch ook zorgen en zal ik blij zijn als ze weer een beetje de oude is. Ze stribbelt ook niks tegen als ik haar voer, normaal kan ik in haar hok echt niks beginnen(hoknijd) Nu ligt ze rustig en laat het toe..

We drinkt ze zelf uit haar flesje, zit nu tijdje benee en 2x wat zien drinken. Heb ook wilgentakken liggen en daar lijkt wat aan geknaagd.

Vannacht was ook m man weer even bij haar geweest en bij hem at ze wat takjes kruiden. de verse takjes kan ik niet meer vinden dus misschien toch op?

Maar nog erg weinig..

Zit wel te denken om om 8uur de dierenarts te bellen voor overleg, weet niet misschien is het ook wel normaal die kleine beetjes eten de eerste dag.. zo eens even zoeken naar keutels maar zo op het eerste gezicht ook nog niks..

Hebben ze die darmmedicatie niet gegeven tegelijkertijd met de narcose?Dat hebben ze hier gedaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh goedzo dnies, ik heb net wat verse takjes neergehangen en observeer nu aandachtig...heb ook ht idee dat ze als ze mij ziet steeds in de stress schiet..

Ben "blij" te lezen dat het bij jullie toch ook allemaal niet gelijk helemaal goed gaat en onzeker maakt..Ik gun het jullie natuurlijk niet maar dat maakt me wel gerust dat het er misschien toch gewoon bij hoort..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je lovelynijn. Ik baalde daarom ook dat mijn konijn gister niet at en die van jullie wel iets... maar het is even doorbijten denk. Had dit nooit zo verwacht. Ikdacht echt.. ze haalt het niet... t scheelt dat mijn konijn niet schuw is.. veel sterkte en even doorbijten nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh goedzo!!

Hier nog niet, maar merk wel dat als ik naar haar toe loop ze wel gelijk even komt snuffelen, al eet ze dan nog niet..

Ik vind het echt moeilijk want haar vachtjes is mooi zacht, ze wast zichzelf, ze ligt rustig met kopje omhoog en oortjes gewoon overeind..ze hijgt nog wat maar dat was toen ik haar net had ook, het is een stresskipje, ze drinkt wat, eten heel minimaal maar wel iets... Ergens denk ik dat het ook gewoon normaal is..

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb even gebelt, ze was schijnbaar bij de dierenarts erg gestresst geweest..Het is normaal dat ze weinig eten maar deze morgen moet ze toch zeker meer gaan eten, ik moet om 12 uur even terugbellen en tot die tijd blijven stimuleren tot eten..Ik hoop het maar want weer die rit naar de dierenarts(half uur) lijkt me weer een hele hoop stress...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om tien uur een afspraak bij de da. Ze zei dat het toch heel belangrijk is dat ze die pijnstiller krijgt en ze wilt dan meteen Cleo wat dwangvoeren. En dan 's middags nog een keer. Gelukkig is mijn dierenarts maar 5 minuutjes van mn huis, maar ben benieuwd of ik Cleo wel weer in haar vervoersbox krijg... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, zie het zelf al niet meer zo zitten voor 3 april als ik dat hier zo allemaal lees. Wat een stress (zowel voor jullie als voor voedster).

Hoop dat ze snel aan de beterhand zullen zijn.

Een vraagje, hebben jullie hen alleen meegenomen naar de DA of was hun maatje mee voor steun onderweg?

En terug bij thuiskomst, zaten ze weer samen of hebben jullie ze apart gehouden?

Heel veel succes met de recuperatie! Ik duim voor jullie mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ruthie: blijf ons vooral volgen, deze uren zijn inderdaad zenuwslopend, maar wie weet zijn ze eind vandaag weer een eind aan beterende hand. Mijn voedstertje zit nog alleen dus helaas geen maatje om haar te steunen..had misschien een hoop gescheeld in stress.

Ik heb bij Nijn echt het idee dat het de stress is die haar nu weerhoud te eten, pijn kan ik haar niet op betrappen aangezien ze er wel rustig bij ligt/zit..

Net at ze uit zichzelf een takje kruiden en wat hooi, drinken doet ze wel..maar ik vind het allemaal nog niet echt genoeg..als dit zo blijft wacht ik niet tot 12 uur maar nu slaapt ze dus laat ik haar even...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen apart nu. Had haar vriendje heeeel even bij haar gelaten maar die bedacht dat het tijd was om de rangorde opnieuw te bepalen en sprong dus bovenop haar! Dat vond Cleo helemaaaaal niet leuk! Dus nu zit hij in de ren en zij in het hok. Zo kunnen ze elkaar wel zien en ruiken. Hopelijk hoef ik ze niet opnieuw te koppelen :-( ik heb haar nu weer in de vervoersbox en ga op weg naar de da!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen wel bij elkaar. Haar partner is gelukkig super lief voor haar en laat haar met rust wanneer nodig. Verder heb ik het idee dat hij haar ook aanspoord om te eten... als ik groente in de kooi leg dan begint hij er gelijk aan te eten en dan mijn voedster ook. Ook houdt hij haar warm. Maar inderdaad als je mannetje erbovenop springt lijkt me dit niet goed nee :)...

Oh en naar de DA nam ik haar alleen mee.... ik neem ze meestal allebei mee voor controles etc.

aangepast door dnies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was alleen met haar naar de da. Nu ook net weer thuis van de da. Ze had wat gekeuteld onderweg maar ze heeft nu rare langwerpige keutels dus dat was niet goed zei ze. We hebben haar de pijnstiller gegeven en 1 spuit dwangvoer waarvan ze de helft weer uit dr bekkie liet lopen. Ze liep keihard te brommen/knorren en spartelen. Ze vind het echt niet leuk als je dr vasthoudt. Dus de da vond het niet zo raar dat het mij zelf niet lukt. Om kwart voor 8 vanavond ga ik weer naar de da voor haar pijnstiller en eventueel nog een spuit dwangvoer als ze nog zo weinig eet. Nu laat ik haar maar even de rest van de dag met rust! Arm ding! Hoe gaat het nu met jullie konijnen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze in elk geval de pijnstilling binnen heeft Eline, dan gaat ze zich misschien beter voelen..

Ik ga over een klein uurtje even bellen en overleggen.. Heb net wortels met loof gehaald en het loof begon ze direct te eten..ook niet enorm veel maar toch weer iets binnen. Nu is ze weer uitgeteld.

Wilde net klein beetje dwangvoeren maar ze viel me nu aan, voor het eerst sinds de operatie, dus ergens wel een goed teken dat ze weer wat zichzelf word denk ik.. voor de operatie kon je namelijk niks vanwege haar hoknijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is misschien toch een teken dat ze wat opknapt!! Mijn konijn heeft tot nu toe alleen hooi en 2 mini stukje gedroogde wortel gegeten. Verder laat ze al het groente en fruit liggen terwijl ze dat normaal gelijk op eet! Nja ze zit nu weer in dr hokje en begon gelijk alweer op een hooitje te knabbelen dus dat zit denk ik wel goed. Als ze maar af en toe iets eet om dr darmen te laten werken denk ik dan. En alle 3 onze konijnen krijgen in iedergeval iets binnen! Dus misschien maken we ons teveel zorgen. Het is gewoon super zielig om je eigen konijntje zo te zien zitten :-( en je wilt gewoon dat ze zich lekker voelen! Ik ga nu zelf ook maar wat slapen haha want ben vrijwel de hele nacht opgebleven en heb op de bank naast het hok gezeten :-) misschien overdreven maar was voor mn eigen gevoel haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .