Ga naar inhoud

knarsen en rollen


LovelyNijn

Aanbevolen berichten

Ik ben nog redelijk onbekend met konijnen dus nog druk bezig gedrag ed te ontdekken. Nu heb ik een dwergalbino die absoluut niet tam is/was. Maar met veel geduld komt ze nu vanzelf naar me toe(los in woonkamer) en lijkt het fijn te vinden te kroelen. Nu ligt ze net naast me op de bank en kriebel ik en aai haar. maar ze is aan het knarsetanden. Ik ken dit van de cavia(angst) en als k op internet terugzoek zie k ook dat het angst is. Maar ze kon gewoon weg en bleef toch liggen ook toen k stopte met kroelen. Daarna liep ze rustig weg om vervolgens te rollen(bijna zoals een paard) en binkies te maken...is ze toch ergens bang voor geweest?of wat probeert ze mij te vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden! Hier staat het:

Zacht blazen: Pas op, je werkt op mijn humeur. Ik ga aanvallen...

Brommen: Ja, nu ben ik goed kwaad en moet dus wel aanvallen.

Tandenknarsen: Hevige pijn

Zachte maalgeluidjes tijdens het knuffelen: Hé dat is lekker, doe zo voort

Rollen op de rug of zijden: Bijzonder welbehagen

In dit geval zullen het dus die maalgeluidjes zijn geweest :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh aflikken is hier dan nog niet het geval..maar ben nu al blij als k dat lees toch goed bezig. Van het voorjaar gaat ze naar buiten met hopelijk een maatje dus wel fijn als ze mij tegen die tijd al een beetje heeft leren vertrouwen. En ja het blijven dieren dus als ze niet tam word hou ik er nog steeds net zo veel van..jij ook succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad niks om je zorgen over te maken hoor! :D Hoe fijner Diva het hier vindt, hoe enthousiaster ze begint te 'knarsetanden', en dan trilt ze er soms ook even bij. Als haar iets niet aanstaat hupt ze gewoon weg, en ze komt speciaal voor een aaisessie zitten, dus een uiting van pijn is het zeker niet. (Als ze pijn hebben gedragen ze zich ook heel anders. Veel meer teruggetrokken.)

Rollen vinden meer nijnen leuk/lekker om te doen (soms gewoon uit enthousiasme vermoed ik, maar wellicht ook even vanwege wat jeuk.) en binky's zijn natuurlijk altijd een goed teken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .