Ga naar inhoud

Op tenen lopen


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Misschien weer een stomme vraag maar ik kon het niet vinden...

Het valt me bij Marley heel erg op dat ie echt op zijn tenen loopt ( hij lijkt dan wel de hoogte van een Jack Russell je ziet echt alle 4 de pootjes)

Is dit normaal voor een konijn?

Nijntje is echt een hups konijn zoals je bij een konijn verwacht xD

Marley doet dit ook wel maar hij loopt vaker op ze tenen...

( nagels knippen heb ik ongeveer 4 maanden terug gedaan, misschien relevant maar misschien niet ik zet het er maar bij :P)

Maar zijn er meerdere konijnen die dit doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft Hupje ook ooit zo'n 'periode' gehad. Het lijkt echt of ze heel voorzichtig voetje voor voetje wou lopen ofzo.

Achteraf (maar dat weet ik niet meer zeker) denk ik dat het misschien kwam aan de wisseling van ondergrond, van zeil naar laminaat). Nu zie ik ze het gelukkig niet meer doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat hij last heeft van zijn hakjes bijvoorbeeld? Heb je die al eens bekeken? Misschien dat het daarom voor hem niet prettig is om er op te steunen/lopen.

Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Beertje deed dat in het begin ook heel erg, ik zie het nu wat minder worden. Het zou idd ook met de ondergrond te maken kunnen hebben. Hij deed het hier wanneer hij van het zeil, over het laminaat, naar het vloerkleed liep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou idd ook nog kunnen 0o

Helemaal niet aan gedacht dat ga ik vanmiddag ff nakijken...

Gelijk nagels knippen dan, maar eerst te pakken zien te krijgen.

De truc met eten de vervoersbak in hebben ze helaas door, :/

Ik heb hier in huis vloerbedekking liggen, en in de ren ligt zeil over de vloerbedekking.

Het valt idd op dat ie het vaak op het zeil doet ( trippel trippel geluidje:p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amber doet dat hier wanneer ze te ver weg gaat van de ren en ze zich minder op haar gemak voelt dan loopt ze snel op de toppen van haar tenen terug naar de ren. In de ren voelt ze zich volledig op haar gemak, eens ze buiten de ren is dan loopt ze steeds langs de muur of iets anders heen maar nooit zomaar eventjes in een "open ruimte". Ik denk dat het dan komt omdat ze onzeker is zoals Dollie zegt. Ze woont hier nu reeds een jaar en is nog niet verder geraakt dan onder mijn bureau te lopen.

We vermoeden dat ze vroeger vaak opgepakt is geweest, ik heb haar in totaal nog maar 2keer moeten oppakken en voor haar is dat een echte martelgang. Zolang ik dat niet doe is het het meest tamme diertje dat er bestaat, dat enorm veel kan genieten van aandacht :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop hier nu ff flink te balen :/

Marley net ze nagels geknipt( was wel weer nodig)

En bij ze hakjes is het idd felroze..

Beginnende sore hocks dus :(

Als je het haar aan de kant haalt is het felroze nog geen wondjes gelukkig nog..

Wat kan ik hieraan doen?

Bij Nijntje ook gelijk de nagels gedaan en bij haar was het gewoon normaal roze gelukkig. Maar mevrouw heeft wel een poepkont :( ( hierover een ander topic in gezondheid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf heb ik er geen ervaring mee maar dit staat op de site van BB:

Heeft je konijn last van zere hakjes breng dan een bezoek aan de dierenarts en zorg voor een schoon, droog hok met de juiste ondergrond. Paw-wax voor honden kan ook een uitkomst bieden. De was vormt een laagje dat beschermt en zorgt er ook voor dat er zich sneller een eetlaagje vormt i.p.v. de sore hocks. Een bezoek aan de dierenarts is ook noodzakelijk omdat er in sommige gevallen een antibiotica kuur noodzakelijk is. Ontsmetten is nodig, en vaak adviseert de dierenarts nog een zalf en soms het aanbrengen van een speciaal verband (bijv. vetrap).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .