Ga naar inhoud

Bart heeft steeds een natte achterhand


Babette

Aanbevolen berichten

Bart is niet zindelijk, dat wisten we (we hebben hem afgelopen donderdag uit de opvang gehaald). Hij plast nu op de tegels (in de bijkeuken) maar wat mij opvalt, telkens als hij plast, springt hij weg (pijn?). Nu vind ik zijn plas ook een beetje wit. En zijn achterste incl. staart is doorweekt. Ik heb even zitten lezen want op de een of andere manier moet ik aan blaaszand oid denken. Overal waar hij heeft gezeten, tref ik natte plekken aan. Hij plast ook overal en nergens. Ik heb 3 grote toiletten staan met houtkorrels en stro (omdat hij gewend is om in stro te plassen vanuit de opvang). Opzich zou je denken dat hij wel vrij snel door heeft om daar in te plassen maar dat doet hij dus niet.

Iemand hier een idee over? Ik heb de opvang inmiddels een mail gestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Christa,

Ja daar dacht ik ook aan. Toen ik ging zoeken op internet kwam ik ook blaaszand tegen.

Net vond ik weer plas (hoe vaak plassen konijnen, hij plast continu lijkt het wel), dit zag er echter niet wit uit.

Ik kreeg een beetje op mijn vinger per ongeluk en het prikte wel onwijs.

Oh ik hoop zo dat er niets met hem is! We hebben hem even bekeken aan de onderkant, zijn achterpoten zijn nat, en ook tussen zijn poten, plus zijn staart. Die kon ik wel uitwringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed met Bart, hij zit nu in het tuinhuis sinds gisteren op een dik pak stro en hooi. Het is een wildplasser en ook was hij dus flink aan het sproeien. Waarschijnlijk zo extreem veel en vaak (door het koppelen wellicht) dat hij er zelf onder zat. Zijn staartje en beentjes achter zijn nu droog. Poeh, hele opluchting en zorg minder. Dank voor jullie reacties! Ik hoop nu te kunnen genieten van gezonde nijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .