Ga naar inhoud

Wel of niet goede samenstelling?


evanduuren

Aanbevolen berichten

Samenstelling:

Grasmeel, tarwegries, zonnebloemzaadschroot, sojaschillen, haver, gerst, tarwe, melasse, haverschillen, lijnzaadschilfers, maisglutenvoermeel, bietenpulp, mais, zout, sojaolie.

Analytische bestanddelen:

Ruw eiwit 15,3#, ruw vet 2,8%, ruwe celstof 16,4%, ruwe as 8,8%, magnesium 0,32%, natrium 0,17%.

Nutritionele toevoegingsmiddelen (/kg):

E672 Vitamine A 10000 IE, E671 vitamine D3 1000 IE, vitamine E 40 IE, Ijzer 300 mg, mangaan 96 mg, zink 108 mg, kobalt 0,4 mg, jodium 0,9 mg, selenium 0,1 mg, koper 10 mg.

Is dit wel of niet goed voer?? Het gaat om gewone biks van het merk Kasper.

Of is er eventueel een alternatief wat qua prijsklasse het zelfde is maar beter is van samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het eerste oog ziet het er niet heel slecht uit, maar het kan beter. Ik voer zelf hope farms supertrio, in een zak van 15 kg is het niet zo duur, ongeveer 17 euro momenteel geloof ik en die samenstelling is wel beter dan dit!

Samenstelling goed voer

Dit kan je als richtlijn gebruiken voor een goede samenstelling van droogvoer:

13-14% eiwit

3% of minder vet

14% of meer vezels

10% of minder as

1% of minder calcium

Verder is het belangrijk dat er geen extra stoffen aan toe zijn gevoegd zoals Robenidine of Meticlorpindol (middelen om coccidiose tegen te gaan), ethoxyquine (landbouwgif), conserveringmiddelen, extra vitamine C en kunstmatige kleurstoffen.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

mais schijnt ook niet goed te zijn voor konijnen omdat ze de omhulsels moeilijk kunnen verteren. mijn konijnen hebben het jaren geleden wel eens gehad, dan had mijn moeder heel lief een maiskolf voor ze meegenomen. ze hebben er nooit last van gehad maar ik geef het ze eigenlijk niet meer.

Volgens mij is het merk van Kasper gemengd voer, ik zou aanraden om voor een biks te gaan zoals Hope Farms Super Trio of Science Selective. Je betaald meer maar dat goedkope voer is eenmaal niet het beste voer. Hope Farms is een prima konijnenvoer en wat goedkoper als Science Selective, ik voer zelf Sience Selective en ben erg tevreden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .