Ga naar inhoud

Ik weet het niet meer...


Megan

Aanbevolen berichten

Hoi,

Om een lang verhaal kort te maken: heb hier 2 konijnen uit de opvang. Het rammetje heeft kort geleden in twee weken 2x een gasbuik gehad. Is helemaal hersteld. Sinds vanavond is de voedster het slachtoffer. Ineens, in een tijdsbestek van 30 minuten ziek.. Niet naar DA geweest, want het is zeker weten gas, eet niet meer, zachte buik, rare houding en ligt alleen maar. Had gelukkig nog medicijnen liggen. Heb pijnstiller, cisaral en dwangvoeding gedaan. Er ligt een handdoek over haar heen en een kruik ligt bij haar. Ze ligt in een hoekje van de kooi.

Volgens mij kan ik niet meer doen dan dit..

Ik heb er een slecht gevoel over. Ik ben bang dat ze de nacht niet haalt..

Weet niet wat ik moet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft de nacht gehaald. Heb zelf nauwelijks geslapen want ik was bang dat ze het niet haalde. Ze heeft heel de nacht gelegen in een hoekje. Vannacht nog dwangvoer gegeven en vanmorgen ook alles wat ze moest hebben. Ga zo bij de DA nieuwe medicijnen halen, het is bijna op. Het gaat dus niet beter maar ook niet slechter. Afwachten maar. Duimen jullie voor mij en de nijntjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week ook bij Binky opgezeten tot half 4 's nachts weet dus hoe je je voelt. Hij heeft het al zo vaak gehad dat ik de tel kwijt ben. Hij is ook al ruim 3.5 jaar aan het sukkelen met zijn darmpjes. Ben wel benieuwd hoe het was en hoe het nu gaat. Inderdaad misschien eens posten hier wat je ze te eten geeft. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor de lieve reacties en het meeduimen! De DA zei dat het inderdaad haar darmen waren. Haar temperatuur was maar 35,5. Weer medicijnen meegekregen. Toen we thuiskwamen heb ik haar in haar vervoerbox met handdoekjes en een kruikje voor de kachel gezet. Een paar uur later en ze is zeker weten opgeknapt. Ik heb net de box even in de ren gezet zodat ze weer even bij haar mannetje kan zijn. Ze huppelt een beetje rond, eet een paar sprietjes hooi, kleine stukjes takjes en een paar biks. Het is niet veel qua eten maar te bedenken dat ze vanmorgen niets at zijn dit een paar stappen vooruit!

Het kan zoveel oorzaken hebben dat ze dit nu allebei hebben en hebben gehad de afgelopen weken. Ze krijgen HFST, perenboom takjes en wilgentakken en hebben onbeperkt hooi en water tot hun beschikking. Groenvoer hebben ze de afgelopen weken niet gehad. Ze kregen komkommer, witlof etc maar ik had het een paar dagen niet in huis en aangezien het niet goed is om een paar dagen wel en een paar dagen niet te geven ben ik er even (aantal weken geleden) mee gestopt. Dus dit kan ook geen gas veroorzaken.

Misschien stress geweest of ergens van geschrokken. Het is gewoon pech denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet trouwens dat het erbij hoort als je huisdieren neemt en ik zal ook altijd actie ondernemen als ik alleen al maar vermoed dat er iets met ze is maar financieel loopt het nu wel op. Met rammetje was ik 'eventjes' 120 euro kwijt en vanmorgen weer 70 euro.

Consult 23, Cisaral 18, Carprofen 16 en Metocloral 14 euro :0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf dan even kiezen alleen hooi, water en brokjes. Mijn konijnen hadden nooit iets van gas oid tot ik wel een paar keer fruitboomtakken had gegeven en opeens 2 konijnen achter elkaar. Wil niet zeggen dat, dat het is, maar ik ben wel wat voorzichtiger geworden met hoe en wat geven. Het is niet waarschijnlijk, maar toch zou ik in dit geval even kiezen voor geen andere extra's.

Goed om te lezen dat het verder goed gaat!

De kosten vallen me erg mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze heeft nu echt een heel klein stukje takje gehad. En voor de rest gewoon hooi, brokjes en water. Ja perenboom hebben ze nu een aantal weken niet gehad maar wel wilgentakken. Misschien dat dat het was inderdaad. Ja ben ook blij, hopelijk gaat het steeds beter! OkƩ, nou ik vind de prijzen belachelijk voor het aantal ml aan medicijnen wat je krijgt. Maarja, het moet maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat goed met haar. Ze heeft vanmorgen medicijnen gehad en paar brokjes gegeten. Zit nu samen met rammetje hooi te eten. Ze huppelt weer een beetje en komt zelfs weer een beetje op me af. Dus als het zo doorgaat komt ze er weer helemaal bovenop :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat goed met haar. Ze heeft vanmorgen medicijnen gehad en paar brokjes gegeten. Zit nu samen met rammetje hooi te eten. Ze huppelt weer een beetje en komt zelfs weer een beetje op me af. Dus als het zo doorgaat komt ze er weer helemaal bovenop :)

Super! Wat een opluchting moet dat zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .