Ga naar inhoud

konijn pikt dingen van tafel....wat te doen?


vlaampje

Aanbevolen berichten

nee,als het aan hem lag wel..maar hij is flink en staat rechtop tegen de salon tafel...het hoeft niet eens op de rand te staan maar meneer krijgt t eraf..hoe zwaar het ook is!zojuist een little people vliegtuig,en een volle fles sinas!ga het plantenspuitje proberen idd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een duidelijke "NEE!" ? werkt dat niet? En dan eraf duwen (niet hard maar gewoon wegduwen) dan zou hij op den duur ook door moeten krijgen dat dat niet mag. Hier snapt mijn konijn het wel als ik NEE tegen hem zeg. Dan hoor ik hem zeer rap de andere kant op tippelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen onze hond dat vroeger deed en we echt van alles hadden geprobeerd om het af te leren maar het niet werkte omdat hij het stiekem bleef doen hebben we eens brood met sambal op tafel gelegd... Hij nam een hapje en heeft het nóóit meer gedaan ;). Maar ja dat zou ik maar niet bij een konijn doen met die gevoelige darmpjes!

Maargoed wat zou ik dan wel doen... toch proberen duidelijk nee te zeggen. Maar ik had ook zo'n eigenwijs die daar echt niet naar luisterde :P bij mij hielp stampen nog wel eens dat ie dan toch weg ging bij een plekje waar hij niet mocht komen/ knagen. Maar dat hielp nooit lang. Ik hield hem gewoon altijd heel goed in de gaten en tsja... toch oppassen met wat je op tafel laat liggen dan maar!

aangepast door nalapuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamper pikt ook van de tafel en dat is geen vlaam, hij kan als hij op z'n achterpootjes staat de tafel overzien (is 45 cm hoog schat ik). En ja, hij pikt ook dingen van tafel als je niet oplet. Maar hij luistert wel naar "Nee!"

Ik heb bij Stamper een heel duidelijk beleid: 2x niet luisteren naar Nee is zijn verblijf in voor straf. Ik snap dat een Vlaam niet zo gemakkelijk op te pakken valt, maar is dat geen optie? Want hij moet toch door krijgen dat de tafel verboden gebied is.

Desnoods met een panelenren eromheen voor een weekje of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg bewust niets op de salontafel :P. Als ik voor de tv zit en iets eet of drink dan zet ik het op de vesterbank, daar kunnen ze niet aan. En vlak achter de zetel staat een boekenkast en daar zet mijn man het zijne op :P. Maar ik kan me inbeelden dat je geen zin hebt om alles her in te richten :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het woord nee... Het wordt hier begrepen, maar niet zoals ik bedoel.

Maar wie weet dat jouw vlaam het wel snapt, het is het proberen waard! Nee zeggen, en zijn voorpoten van tafel duwen.

Hier betekent 'nee', eventjes wegrennen, en dan na 2 seconden weer verder gaan :lol:

Als dat bij jou ook zo gaat, zou je het misschien minder aantrekkelijk kunnen maken; geen losse koekjes op tafel, maar in een dicht bakje bijvoorbeeld? Als er niets te vinden is zal hij op een gegeven moment misschien stoppen ;)

aangepast door KonijnNino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .