Ga naar inhoud

Vervelend konijn


marloeslooijer

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb een konijntje daisy.. Die niet valt te koppelen... Ik heb het in een jaar tijd met 3 verschillende konijntjes geprobeerd uit de opvang.. Nu is het knaagdierencentrum ervan overtuigd dat daisy gewoon alleen bij mij moet blijven, telkens als er een ander konijn bijkwam werdt ze gemeen tegen het beestje, omdat ze mijn aandacht moest delen.. Nu ben ik gestopt met koppelen.. Ze loopt 24 p dag los bij me in huis.. Krijgt enorm veel aandacht van me, en heeft alle vrijheid. Nu is ze de laatste paar dagen alleen erg vervelend, ze bijt me constant, graaft dr kooi overhoop etc. Ik geef dr enorm veel aandacht en verzorging.. En zit met mn handen in me haar.. Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn? Groetjes marloes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daisy klinkt als een erg dominant nijntje. Hummer had in het begin ook de neiging om naar me te happen. Op aanraden van fokker Hummer laten zien dat ik de baas ben, door met één hand zijn kopje zachtjes op de grond te duwen en met de andere hand zachtjes op zijn kontje te rijden. Nijnen onder elkaar doen dit ook om dominantie aan te geven. Ik vond het vervelend om te doen, maar na 2 dagen was het dominante gedrag van mijn nijn over. Is nu een schat van een beest. Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had zelf een ram die ik met niemand kon koppelen ik had hem gecastreerd maar bij elk vrouwtje bleef hij rijden en de haren van plukken en bij een ex-ram zetten hielp ook niet ex-voedster ook niet. Op een gegeven moment heb ik het koppelen ook opgegeven en nu woont hij op een boerderij waar hij altijd buiten loopt te huppelen.

@docentje.

Helpt dat ook bij een dominant mannetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een "onkoppelbare ram". Dat dacht ik tenminste toen ik 6 voedsters bij hem had geprobeerd en hij ze maar weg bleef jagen.

Toen er een rammetje bij mij overleed en ik dus een voedster over had, heb ik hem bij haar gezet en dat ging in 1 keer goed! Ze zijn jarenlang samen gelukkig geweest. Maar afgelopen jaar heb ik haar moeten laten inslapen. Toen zat ik weer met het zelfde probleem. Ik heb hem een week naar de opvang gedaan en zij hebben voor mij gekoppeld. Dat ging goed en ik had ze weer thuis, maar 2 weken daarna is de nieuwe voedster overleden bij de dierenarts, er moet iets mis zijn geweest met haar. Dus de ram weer een week naar de opvang en hij is nu heel gelukkig met z'n meisje.

Misschien is het voor jou ook een optie om haar op locatie te laten koppelen, en dat niet een paar uur, maar bijvoorbeeld voor 1 week. Ik weet niet of ze daar de ruimte voor hebben bij het Knaagdierencentrum, maar ik heb het in Utrecht zo kunnen doen. Het is ietsje verder rijden, maar als ik zie hoe blij hij nu is, heb ik het er graag voor over gehad.

Ik zeg niet dat jouw konijn niet blij is nu hoor, maar mijn konijn kwijnde weg in z'n eentje. Hij zat maar achterin z'n ren en at stiekem als ik niet keek. Maar een aai of knuffel wilde hij ook niet. Was echt sneu om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel erg, dat je konijn heel wat vriendinnen kwijt is geraakt.:aww: Mijn konijn zit hier binnen alleen maar wel met alle aandacht die ze kan krijgen. Een paar maanden geleden was ze ook niet aaibaar door de hormonen en is vreemd genoeg nu zo lief en tam. En dat zonder castratie!! Heeft iemand dit ook zo meegemaakt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar 3 keer laten koppelen met andere gecastreerde rammetjes, allemaal gedurende een week. En allemaal bij het knaagdierencentrum in heiloo. Maar het mocht niet baten, ze is gewoon te dominant, en wordt heel gemeen als ze aandacht moet delen van mij. Dus ik durf et gewoon niet nog een keer te proberen, verder komt ze ook niks tekort, ze zeggen alleen bij het knaagdierenentrum dat ze omdat ik haar zo enorm veel aandacht geef, dat ze mij als onderdanig is gaan zien, vandaar haar gedrag:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had dat ook met Lady maar bij mij is het beter geworden toen ze een keertje ontsnapt was uit haar hok en vast was komen te zitten en geen andere keus had dan andere konijntjes te accepteren (ik was een weekendje weg) en toen ik terug kwam kwam had ze een vriendje (mijn helaas overleden ram) nu is ze weer alleen maar ik blijf het gewoon proberen ik moet wel een goede match vinden.

Succes er mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eventueel nog kunnen overwegen om haar te laten helpen. Maar daar moet je goed over nadenken vind ik. Niet zomaar doen omdat ik het zeg.

Maar dan zal ze als het goed is, minder hormonaal en misschien ook minder dominant worden. Maar het geeft geen garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote name=

@docentje.

Helpt dat ook bij een dominant mannetje?

Hummer is een mannetje. Voor zijn castratie was hij erg dominant. Gromde zelfs naar me. Je moet er even de tijd voor nemen en consquent zijn, maar het helpt echt.

Nu gromt hij alleen naar me als we spelen en tikkertje doen. Dan springt ie weg met bunkies en doet dan net of ie je aanvalt en geeft je dan een duwtje met de neus. Maar bijten en dominant grommen doet hij niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .