Ga naar inhoud

Witte etter op oog????


belleke

Aanbevolen berichten

Wim heeft de laatste tijd regelmatig een witte dikke substantie in zijn oog. Ik maak het dan schoon met kamille thee en doe er zilverwater op. Dan heeft hij het weer een paar dagen niet en dan ineens weer wel.

Eerst dacht ik dat het gewoon snot is wat hij in zijn oog wrijft.

Maar vraag me nu of het iets anders kan zijn?

Kwam alleen dit tegen op het internet. Verder niets.

http://www.medirabbit.com/NL/Oogziektes/Differential/eye_discharge_nl.htm

Het lijkt er wel een beetje op alleen is het bij Wim net alsof iemand hem een klodder van iets in zijn oog gegooid heeft.

Herkent iemand het?

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pip had dat ook! Maar bij haar werk het steeds meer en ging het oogje uiteindelijk dicht zitten. Met afgekookt water (natuurlijk laten afkoelen) en een schonehanddoek openmaken en ooggel erin. Fucithalmic van de DA. Hebben we eerst ongev. drie dagen 2x per dag erin gedaan en schoongemaakt. Een paar dagen later was het er weer! Dus nu weer opnieuw elkedag 2x schoonmaken en zalf erin, maar nu een week lang. Nu is het weg en ook niet meer zoiets gezien. Ik dacht omdat Pip een teddy widder is dat het een beetje ontstoken was doordat er haartjes in het oogje gingen zitten. Ik hoop dat het snel weggaat!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat dikke witte nooit gezien, dat weet ik niet.

Maar ik las wel je linkje en ik heb bij Hazel wel al een tijdje geleden dat vloeibare gezien, dat was 2 keer een witte druppel die uit zijn oog viel, 1 keer 1 en een paar dagen nog 1. Tijdens het eten deed hij zijn kop omlaag en toen kwam die witte druppel eruit. Er staat dat je naar de dierenarts moet dan, terwijl ik me er toen helemaal geen zorgen over heb gemaakt, zijn oogjes zagen er goed uit en ik dacht eerlijk gezegd dat het van de wind kwam, dan hebben wij ook wel eens een traantje in de ooghoek. Verder ook nooit meer gezien. Maar het was dan ook helemaal niet constant zoals in de link.

Als het zo regelmatig is zoals bij Wim en ook dik zoals je zegt en het gaat niet over zou ik even de DA bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft het niet constant daarom dacht ik ook eerst dat hij snotter in zijn oog had gesmeerd. Oog ziet er goed uit geen ontsteking te zien. Alleen dus af en toe die witte klodder. Ik zal eens proberen een foto te maken. Als ik mij ongerust maakte was ik allang bij de dierenarts geweest. Als het terug blijft komen ga ik ook zeker er heen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt op waar mijn konijn ook last van heeft: een verstopte traanbuis. Hij heeft hier last van omdat zijn gebitje niet helemaal goed is. Dus af en toe komt er van dat witte spul uit zijn oog, maar ook uit zijn neus.

Mocht het dit zijn (natuurlijk lastig te zeggen), dan kunnen ze dit bij dierenarts wel verhelpen: ze kunnen het traanbuisje openspuiten (dit kan onder narcose, maar bij mijn konijn gebeurt het ook wel zonder).

En mocht hij last hebben van een verstopte traanbuis, dan zou ik ook even het gebitje na laten kiijk.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

JoJOjo misschien dat ik dat dan toch maar even laat controleren.

Ik dacht steeds dat het snot was omdat hij chronische snot heeft. Maar dacht vraag het hier eens even misschien dat iemand anders het herkent.

Nu is er weer niets meer te zien maar ik zal eens met hem hem langs gaan.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag toch maar met Wim naar de dierenarts gegaan.

Het ging steeds wel weer iets beter maar toch kwam het ook steeds weer terug.

Het is inderdaad een verstopte of ontstoken traanbuis. Gebit zag er gelukkig goed uit zei hij ook geen haakjes.

Oogrand was ook een beetje rood ontstoken. Dus hij heeft mij oogdruppels CAF mee gekregen en erofloxoral druppels om het van binnenuit ook te behandelen.

Hij moet wel 5 keer daags gedruppeld worden dus dat is een probleem. Want dan moet ik hem 5 keer vangen. Hij laat zich namelijk niet zo makkelijk pakken in de ren. Die lage ren is ook niet zo makkelijk vind ik zelf om konijnen in te vangen. Dus ik denk dat ik hem overdag maar samen met Serenay in het hok zet. Het is maar voor een paar dagen. En dan kan ik hem twee keer druppelen zei de dierenarts. s.Nachts laat ik ze dan wel in de ren zitten.

De dierenarts zei dat hij in prima conditie was en er goed gezond uit ziet.

Fijn om te horen. Carl zei dat toen ook al.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst Wim en Serenay overdag in het hok gezet maar volgens mij waste Serenay steeds het oog schoon.

Dus gisteren ze maar apart gezet. Wim in het hok Serenay in de ren. Maar toen ik Wim voor de nacht terug zette toen zag ik ze weer meer rennen en durf het toch niet aan om ze iedere keer te scheiden.

Dus nu laat ik ze maar samen in de ren zitten en vang ik Wim maar iedere keer.

Ben ik zojuist de zalf kwijt kan dat kleine rot tubetje nergens meer vinden. Ik snap er niets van.

Dus morgen maar even nieuwe halen. Het oog ziet er trouwens goed uit nu.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het er goed uit ziet! Ik heb hier zo'n tubetje Ophtosan meegekregen om te proberen of Frits zijn oog dan een keer stopt met tranen (is geen aanwijsbare oorzaak te vinden), maar zijn oogleden worden er helemaal dik van en hij krijgt er jeuk van, dus ben er maar mee opgehouden. Kan jij er wat mee? Scheelt weer wat euro's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .