Ga naar inhoud

Is het compleet?


Samiera

Aanbevolen berichten

Wat is dat Cothivet? Ik heb zelf geen infacol, panacur en cothivet, de rest heb ik ook, en een flesje oogdruppels, natriumchloride 0,9%, dat was volgens mijn da beter dan gekookt water en kostte me 3,90 voor 2 flesjes van 10ml. Het is alleen niet hersluitbaar. Ik heb ook nog laxeermiddel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cothivet van Vetoquinol - wondspray voor de behandeling van verse en oudere wonden, bestaande uit geheel natuurlijke ingredienten voor o.a. hond, kat, konijn, paard.

Panacur heb ik in huis omdat Hupje al eens Ec verschijnselen heeft gehad, en als ik zoiets zie kan ik meteen de behandeling weer starten. Infacol helpt tegen gasbuikjes en verstoppingen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog Stop Bleed erin zitten en Prozyme.

Verder nog Primperan (dat is volgens mij het zelfde als Metocloral) en als pijnstiller heb ik Meloxidyl, dit omdat ik dat beter vind werken dan Carprofen. Ook heb ik nog Gentapolycort en Gentapol-B, beide oogdruppels, maar de Gentapol-B gebruik ik bij m'n konijn die chronisch snot heeft. En de Gentapolycort heb ik voor een konijn die soms last van z'n oog heeft. Dus niet echt noodzakelijk om perse in je EHBO doos te hebben, maar in mijn geval zeer handig om het op voorraad te hebben.

Een thermometer en glijmiddel (van de dierenarts gekregen), voor de thermometer.

wstherometer.jpg

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan vragen of je dierenarts het een keer voor wil doen als je er eens bent met je konijn.

Het is wel enorm handig, zeker ook voor indicaties. M'n konijn Babbel was een keer ziek. Ik kwam thuis en ze had een hele opgezwollen buik plus dat ze erg koud aan voelde. Ik heb haar temperatuur opgemeten en ze bleek 35,5 graden te zijn. Gauw opgewarmd en medicijnen gegeven. Na een paar uurtjes was ze weer de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 à 39 graden.

Ik kan dat ook niet zelf, temperaturen, al heeft de dierenarts het wel eens zelf voorgedaan en vond ze dat ik het ook wel zelf kon. Maar in de nek voelen lukt bij mij ook redelijk goed. Ik voel nog wel net het verschil tussen 37 en 38 graden, waarschijnlijk omdat je zelf gewend bent een mens van 37 graden te voelen. het moet net wat warmer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook via het internet te koop. http://www.medpets.nl/konijnen/ Ik ga er van uit dat deze medicijnen exact hetzelfde zijn als de DA verkoopt?

Ik zat zelf ook te denken om een EHBO-doos aan te schaffen. Maar dokteren zonder DA-advies vind ik sowieso voor mijzelf niet verstandig. Heb er simpelweg te weinig verstand van en durf het daarom ook niet aan. Lijkt me toch ondanks een EHBO-doos dat een DA eerst advies moet geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sonja1990, Maar wat nou als je met de pijnstillers meer kapot maakt dan goed doet? Want ik kan me ook wel voorstellen dat je een konijn pijnstillers geeft, en dan naar de dierenarts gaat maar de dierenarts dus niks meer vind omdat je de symptomen bv al weggehaald hebt. Ikzelf zou het ook niet zo snel doen om medicijnen toe te dienen zonder de dierenarts hierna te vragen dus ik snap Sjellie helemaal!

Ik denk dat het ook niet voor niks is dat je de medicijnen niet zomaar via een dierenarts mee kan krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt JipenTeun

Maar een konijn wat niet eet kun je bijv. pijnstilling geven met de kans dat het weer gaat eten!

Wij geven op de opvang ook meteen medicatie wanneer een konijn stopt met eten. Dan is het noodzaak dat je direct handelt en niet af gaat wachten! Dan kan het al te laat zijn. Dus het is altijd handig om het in huis te hebben vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik ook al een aantal keer een dierenartsbezoek uit kunnen sparen. Want die beesten verzinnen het altijd 's avonds laat of in het weekend om ziek te worden.

Mijn dierenarts kent me ondertussen wel dusdanig dat ik de meeste medicijnen zo mee naar huis krijg. Maar bv antibiotica niet, maar dat hoeft van mij ook niet. Dat is toch niet zo lang houdbaar en gebruik ik alleen na advies van de da. Als ik het nodig heb.

Maar pijnstiller enzo staat hier op voorraad. Zo kan ik nooit misgrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad handig. Maar ik laat de nagels bij de dierenarts knippen met de inentingen en ondertussen wel eens als de thuis trimster (van de hond) langskomt. Die heeft dat inderdaad ook altijd bij. :)

Ja dat kan ook.Ik heb de nageltjes van mijn konijn nog niet moeten knippen,ik denk als ik haar laat inenten dat ik het maar direct bij de dierenarts laat knippen,die kan dat beter :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .