Ga naar inhoud

myxamotose


hangoorgilrly

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ah nee

pfffff het is vreselijk

ben je 100% zeker

en zijn de rest geent ?

meisje ,ik wil je niet onmoedigen maar als ze niet geent zijn maken ze weinig kans hoor

je moet ze direct echinacea geven en antibiotica

en aspirine 100 1per kg

en van zodra ze niet genoeg naar u gedacht eten ,dwangvoeren

bij mij zijn er nu 7 dood van de 20 en nog 3 zijn er in levensgevaar

met het geen ik nu weet ,zou ik zeggen laat de niet geente direct enten met lyomixovac en laat de geinfecteerde die niet geent zijn inslapen

het is een leidensweg voor ze

man dit is vreselijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

what?? dit ga je niet menen???

ik zei vandaag nog tegen mijn moeder: als dit ik lls komt ga ik ze in de hobby kamer zetten en zodra de kamer moet luchten dan gaat er een gaas over hun kooi

Hoe serieus moet ik dit vatten voor binnen konijnen>???

welke konijn is het van jouw?? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik niet snap in de entingboekje van mij staat dit als volg:

voorjaar(april,mei), aangezien het gevaar op besmettingvia insecten in de zomer het hoogst is. het is zeer raadzaam de dieren een herhalingsenting te laten geven in de maand juli augustus(dit is vooral bij jongen dieren van belang of indien het gevaar op infectie groot is)

Mijne zijn ingeent in mei en volgende is in nove. dat is dan toch te laat of ligt dit aan mij ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal. ik wilde even laten weten dat er waarschijnlijk ook myxomatose in Noord-brabant is, want ik heb net een klein konijntje langs de rand van de weg gevonden met myxomatose in een zeer ver gevorderd stadium (ogen zaten al helemaal dicht met ontsteking, kale plekken op rug, heel zwaar en zeer moeilijk ademen, heel erg mager, ontstoken oren en de vliegen zaten er al op....). ik heb het konijntje maar verder van de weg onder een boom op een rustig plekje in de berm gelegd, haar toegedekt met gras en hooi...maar ik vrees dat ze niet meer lang te leven heeft........

Link naar reactie
Delen op andere sites

achos toch.

Ik hbe de da gebeld, hun hadden een geprek met 1 of ander iemand(naam vergeten0 en ze hebben besloten om het toch het beste is o je konijn om de 3mnd prikje te geven tegen myx want het is er sterk aan wezig. Ik vertelde dus dat ik in mei was geweest en in nove moest maar wel erg laat is en dat vond zij ook. Ze zei: wij hebben altijd de 1ste woensdag van de mnd(dus nu sep) weer een konijnen uurtje, dan zou je eventueel kunnen komen, je zou eerder kunnen komen maar dan ben je voor 1flesje 65euro kwijt.

Ik vroeg dus wat ik het beste kon doen omdat :

1) pluisje wormen heeft(vrijdag moet ik het constateren of het er nog is na zijn herhaling van pancur)

2) begin sep zou worden geopereerd als zijn wormen weg zijn.

3) nu ook nog eens de enting aan komt

Zij vertelde mij dat ik het beste wel gewoon de enting kon geven en dat samen met panacur niet gevarlijk is, maar ik zou voor 14 dagen de operatie wel uitstellen.

En de ander da zei: oh wij enten en opereren wel eens tegelijk.

Dus nu zegt mijn gevoel: vrijdag gewoon panacur geven, 1ste woensdag van sep enten en 14 dagen daarna laten opereren.

Dus ik ga nu om de 3 mnd enten en 2x per jar de vhs enten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

aankomende woensdag worden ze ingeënt (alleen myx nu, vhs hoeft nog niet)

ze mogen van mij ook nog niet naar buiten. De deur is dicht of op een kiertje en de katten mogen wel naar buiten.

Ik neem gewoon de risco niet, en ben extra allert op vliegen muggen die binnen komen. Die worden gelijk geroosterd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop dagelijks met mijn hond door het bos hier bij ons achter. Ik was van de week wat groen voor mijn konijnen te plukken, maar onderweg werd mijn aandacht getrokken door een verdwaald wild konijntje. Eenmaal wat dichterbij gekomen was het mij duidelijk, hij zat in een der laatste stadia van myx... Hij had dichte en opgezwollen pusogen, was broodmager, oren helemaal onder de builen. Hij hoorde amper nog wat, mijn hond begon te blaffen maar hij reageerde amper, sprong alleen gedesoriënteerd een beetje opzij.

Ik heb het plukken van het groen voor mijn eigen konijnen maar laten zitten. Vanmorgen tijdens mijn wandeling in het bos zag ik er weer een. Wat is het moeilijk om zo'n hulpeloos ziek wezen niet meer naar huis te nemen en ervoor te zorgen. Ik moet mijn eigen konijnen beschermen en ik weet dat het toch geen zin heeft... maar anders... :(

Ik heb een brief van mijn DA gehad, de entactie start hier volgende week, dan worden de mijne geënt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zei vandaag nog tegen mijn moeder: als dit ik lls komt ga ik ze in de hobby kamer zetten en zodra de kamer moet luchten dan gaat er een gaas over hun kooi

Hoe serieus moet ik dit vatten voor binnen konijnen>???

De ziekte wordt overgebracht door muggen en insecten dus voor nijnen die binnen leven is er even veel besmetingsgevaar als voor nijnen die buiten leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je het voor je binnen konijn niet zo ernstig moet nemen .. tenminste als ze geent zijn ...

als je konijnen zijn geent en ze zouden gestoken worden dan kunnen ze er een lichte vorm van krijgen ... een vriendin die der konijnen zijn al een paar jaar niet geent en nu hebben ze myx ... volgens haar da moeten ze met antibiotica er na ong. een weekje weer boven op zijn ... (dit zijn wel buitenkonijnen en ze woont in de polder dus een groot risico gebied omdat daar veel wilde konijnen leven) ...

Alleen mijn jongste konijn is nog niet geent en die word over 2 weken wel geent .. ze is dan ruim 8 weken ... zij blijft binnen maar de rest zit lekker buiten ...

over een paar weekjes mag ze weer buiten spelen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zitten buiten, maar hebben dit jaar nog helemaal geen enting gehad, heb er niets van gehoord. heb het hier in de buurt ong niet meegemaakt dat het er is, maar het heerst nu blijkbaar wel heel erg op verschillende plaatsen, dus ga ook eens bellen om te vragen wanneer de mijne geént worden, want ik wil zoiets verschrikkelijks met mijn nijnen niet meemaken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel dierenartsen zeggen dat niet ,maar het is noodzakelijk

2 entingen op 1 maand de tijd

vanaf nu doe ik aan 4 weken en aan 8 weken ,dan zijn de nijntjes beschermt tegen dat ze naar hun nieuwe ouders gaan

denk eraan he 2x na elkaar

ja sorry hoor ik ben superbezorgd voor jullie pluizebollen

ik wens dit niemand toe

al die jonge leventjes vergaan door 1 mug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharon

Ik begrijp dat jij de konijntjes op een leeftijd van 4 weken en van 8 weken ent ?? klopt dit ?? en wat voor ras is dit dan .. ?? en worden ze dan alleen tegen myx. of ook tegen de vhd geent .. ??

ik heb mijn da gebeld en die vertelde mij dat ze op zijn vroegst op 9 weken geent mogen worden ... aangezien het nu best veel heerst en ze geen dwerg konijntje is mag ze op 8 weken mee komen ...

een fokker van nl hangoortjes waaraan ik het had gevraagd vertelde mij ook niet voor de 8 weken te enten ...

Tja, wat is nu wijsheid ... ?? er zijn wel veel tegenstrijdigheden zo ...

kzou mezelf het nooit vergeven als der iets overkomt terwijl ik dit had kunnen voorkomen ...

mijn andere franse zijn op jonge leeftijd ook allemaal maar 1 keer geent ... en dan gewoon elk half jaar netjes op het entspreekuur ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

god ja ik vergeet dat soms ,dat er nog klein konijntjes zijn ook he

ik zit met vlaamse reuzen he

maar ik denk dat je toch wel met 2 entingen op elkaar zit hoor

nu kobe was 4 weken en woog een kleine 400gr

heeft niets van gemerkt van de enting

maar ja een kleintje van de dwergjes weegt geen 400gr he an zn 4 weken

dus ja

vraag eerst maar goed raad aan de dierenarts van wanneer en waar he

maar vraag haar maar naar de 2de enting ook he of dit nodig is !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .