Ga naar inhoud

2ehands konijnen


Nvy

Aanbevolen berichten

Nou ja, Nederland en Engeland lopen volgens mij best voorop in dit soort zaken. Als ik hier af en toe dingen lees van België, dan krijg ik toch de indruk dat daar al minder opvangen zijn en ook veel minder Konijnkundige dierenartsen. In Frankrijk is het nog minder volgens mij.

Dus ja hier is het dan allemaal wel netjes geregeld maar daar heb jij dan niet zo veel aan. Toch zou ik denk ik nog steeds eerder een konijn uit een opvang halen, omdat je zou verwachten dat juist de sterkere konijnen de opvang überhaupt halen, want waarschijnlijk komen ze uit situaties waar ook wel konijnen door komen te overlijden (bijvoorbeeld ontsnapt of gedumpt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lien: Na alle positieve verhalen hier geloof ik weer dat er ook nog goede opvangen zijn. Helaas zijn wij ze hier nog niet tegengekomen...

@Lonja: wij hebben volgens mij ook echt mazzel met onze DA hier - heb daar ook al horrorverhalen over gehoord (en meegemaakt) :erf:. Ik hoop dat wij de eerstkomende tijd niet weer op zoek moeten naar een ander konijn, maar waarschijnlijk zouden we dan op websites als Marktplaats uitkomen. Ook dan ken je de achtergrond niet, maar je elimineert het risico dat het konijn in de opvang een besmettelijke ziekte heeft opgelopen. Het voordeel van de opvang zou moeten zijn dat het konijn beter gecontroleerd wordt, maar dat gebeurt hier helaas dus niet.

Met Sids maag gaat het beter, hij heeft voor de zekerheid nog een sonde gekregen. Zoals ik de maagproblemen gister hier beschreven hebt klopt het. Wat daar nog bijkomt is dat als die blokkade eenmaal in de maag is zich daar kleine restjes eten omheen hopen, waardoor de blokkade groter wordt. Het kan dus beginnen met een haarbal en ermee eindigen dat de spieren van de maag niet meer werken. Hopelijk waren bij Sid twee sondes genoeg en blijft het verder goed gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .