Ga naar inhoud

What to do..


HartjeSnuffie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik voer momenteel Kenner het gele label aan mijn konijntjes.

Maar ik twijfel om over te stappen op HFST of SS..

Maar ik weet niet zo goed of ik dat zal doen.

Want ik koop altijd 5 kg Kenner en dat is 6.50 per zak.

HFST zou 15 kg 15 euro kosten en SS 35.50 voor 10 kg.

Van HFST en SS zou ik beide de grootste zakken moeten nemen omdat het anders veel te duur is.

Nu is het probleem dat HFST in mijn woonplaats niet te koop is.

SS wel maar alleen 1,5 kg en dat word dus te duur op jaarbasis in vergelijking met de Kenner.

En HFST is wel bij de Pets place bijvoorbeeld maar ook alleen maar 3 kg en ook dat is veel te duur op jaarbasis.

Dus zou ik het sowieso moeten bestellen nou is dat op zich geen probleem maar ik vind het altijd wel leuk om even langs de dierenwinkel te gaan om voer te halen of iets.

En als het op is kun je zo even langs fietsen en dat zou dan dus niet meer kunnen.

Wat zouden jullie doen, ik wil sowieso SS als snoepje gaan geven aan de konijntjes.

En dan denk ik HFST of Kenner als gewoon voer.

Maar ik lees dat er een aantal konijnen zijn die dat niet lekker vinden?

Want de Kenner vinden ze op zich lekker en ze eten het ook gewoon op, ze worden ook wel een beetje druk als ik kom maar toch heb ik niet het idee dat ze het heel erg lekker vinden..

Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ss en hfst. Ze kregen hier eerst alleen hfst, maar m'n rammetje Nijno is gevoelig voor gas. Dus ze krijgen op dit moment nog wel een beetje hfst, maar puur om de brokjes op de maken. Daarna krijgen ze gewoon 100% ss. Ss vinden ze ook veel lekkerder, dan is het voerbakje zo leeg. Hfst eten ze wel, maar met tegenzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer hier SS en ze worden echt helemaaaal gek als ze zien dat hun voerbakken gevuld worden. Het is ook binnen een paar minuten op. Ze zijn er echt verzot op en ik zal iniedergeval niets anders meer willen. Ik bestel die zakken altijd op BunnyBin.nl, daar zijn ze inderdaad €35,50 voor 10 kilo. Ik heb 4 konijnen en ik doe daar 1,5 maand mee ongeveer. Maar ik kom alsnog redelijk vaak in een dierenwinkel. Ik haal daar altijd hooi, en koop dan meestal meteen 6 zakken tegelijk, ik koop kruidenhooi waar 500 gram in 1 zak zit. Ik doe daar 2,5 week mee. (Heb flinke hooimonsters). En kom er geregeld voor wilgenballen, lenterollen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want binnenkort is mijn voer helemaal op dus dan moet ik of een nieuwe zak halen of over gaan op ander voer..

Want ik hoor veel goede dingen van konijnen die helemaal gek zijn van SS.

Van het kenner wat ze nu eten krijgen ze 2x per dag een hand voer.. en dat is dan als ik weg ga op, en dat is na 15 wel op soms korter.

Maar echt verzot zijn ze er niet op..

Maar ik zou natuurlijk altijd een zakje kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er iemand in je omgeving die hfst voert waarvan je een kilo kan overnemen? (via BB een oproepje doen ofzo)

De oplossing van KoenSilvertant is een duur geintje als ze het niet lekker vinden, dat zou ik zelf niet zo snel proberen.

Heb je al de samenstelling van Kenner bekeken? Want als dit voldoet aan de samenstelling die als goed is bestempeld op BB en je nijnen vinden dit erg lekker, dan zou ik dat lekker zo houden en niet allerlei fratsen uithalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vond ik in een van de topics:

Samenstelling van kenner gele label:

Ruw eiwit: 15 % (aanbevolen 13-14%)

Ruw vet: 3% (aanbevolen minder dan 3%)

Ruwe celstof: 16 % (aanbevolen min. 14%

Ruwe As: 8% (aanbevolen minder dan 10%)

Calcium: 0,9% (aanbevolen minder dan 1%)

Want ik mijn zak net in de container gegooid dus die ligt helemaal onder in

Link naar reactie
Delen op andere sites

HFST

Ruw eiwit 13,5 %

Ruw vet 3 %

Ruwe celstof 17,2 %

Ruwe as 9,6 %

Natrium 0,16 %

Calcium 0,95%

SS

Ruw eiwit 14,0 %

Ruwe celstof 23,0 %

Ruw vet 4,0 %

Ruwe as 8,0 %

Calcium 0,6%

Natrium 0,3 %

Fosfor 0,4 %

Kenner

Ruw eiwit: 15 % (aanbevolen 13-14%)

Ruw vet: 3% (aanbevolen minder dan 3%)

Ruwe celstof: 16 % (aanbevolen min. 14%

Ruwe As: 8% (aanbevolen minder dan 10%)

Calcium: 0,9% (aanbevolen minder dan 1%)

Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook altijd ss gevoerd en doe dat nog steeds. Mijn konijnen vallen er echt op aan en zijn er helemaal weg van. Ik vind alleen dat er een nadeel is en dat is de prijs! Daarom probeerde ik over te stappen op hfst maar dit was echt geen succes. Ze weigerde echt om het te eten. Mijn mening is daarom ook dat je even goed moet kijken wat je wilt. Ss is namelijk zo smakelijk dat wanneer ze dat gewend zijn het heel moeilijk is om ze over te krijgen op een andere voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hoe doet je konijn het er op? Dat is toch veel belangrijker dan lijstjes en wat iemand anders er van vind? Kijk extreem afwijkende waarden zou ik vermijden, maar kenner is op zich een redelijk goed voer, heeft geen samenstelling die op langere termijn problemen zal gaan geven, tenzij je konijnen erg gevoelig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja..

De ene eet het al bijna 5 jaar (nou ja eerst een paar jaar die met het rode label tot ik er achter kwam dat dat slecht was), en at het altijd met groot plezier maar het is niet zo dat ze er echt op aanvallen ze worden wel druk enz. maar gaan daarna gewoon rustig zitten eten.

De ander is hier net een maandje en doet het ook wel goed maar eet niet heel veel hooi ofzo.

Ik mag van mijn moeder misschien SS gaan voeren maar ze vroeg naar de prijs en ik ben bang dat ze dat niet goed gaat vinden maar dan kan ik altijd nog HFST proberen als ik dat zou willen doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij verschilt het per konijn. Bij mij krijgen ze hfst en ze zijn er helemaal weg van. Het konijn dat ik nog maar een paar weken heb kreeg SS in de opvang. Dit heb ik de eerste dagen dus gemengd met hfst. Hij leek hfst lekkerder te vinden! Nou is het ook een echte eter, maar hij pakte vaak eerst wat hfst brokjes. Wat jouw konijnen lekker vinden weet je niet van te voren. Misschien dat je een proefzakje kan regelen? En anders met een kleine zak van het voer van je keuze beginnen lijkt me.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .