Ga naar inhoud

Wilgenboom in tuin wie heeft dat?


belleke

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn tuin heel veel eetbare dingen voor mijn konijnen.

Heb fruitbomen voor de takken-druiven-frambozen-bramen-kruidentuintje enz.

Maar nu wil ik eigenlijk ook wel graag een Wilgenboom plaatsen voor de takken.

Ik had die vroeger ook in mijn tuin maar dat was een ongelooflijke hoge grote boom geworden.

En mijn tuin staat vol.

NU zag ik ook van die dwergboompjes. Die zijn dan boven geënt geloof ik.

http://www.tuinhulp.com/2010/02/24/wilgen-salix-op-stammetjes-of-als-boom-hoe-onderhoud-je-die/

Maar nu vraag ik mij af kan ik van die bomen dan ook de takken gebruiken?

Of zijn die takken misschien ook wel te dun dan?

Wie heeft er soortgelijk boompjes of een niet zo snel en groot wordende Wilg in zijn tuin.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist omdat ze ze heerlijk vinden wil ik er graag eentje in mijn tuin,

Maar ik kan geen hele grote boom meer in mijn tuin kwijt. Vroeger had ik wel een wilgenboom en die is veel te groot geworden.

OOk van gewoon een stekje in mijn tuin.

Ik heb de gemeentewerkers al gevraagd waar wilgenbomen stonden in de wijk. Maar die hebben ze hier niet schijnbaar.

Ik weet wel ergens knotwilgen te staan. Zou ik daar zo maar takken van af mogen snijden????

Of krijg je dan een bekeuring is van de gemeente hoor.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neuh zou daar echt niet bang voor zijn. Alsof de gemeente controleert op illegale snoeiers :P

Ik heb zo'n klein wilgenboompje, die onderste uit je link.

Hij wordt wel groot in de breedte maar niet in de hoogte. Ik snoei er ieder jaar flink wat af, maar vooral de kleine twijgjes die uit gaan steken en alleen af en toe de dikke knaagstokken zeg maar. Die zitten er pas na een jaar of 2, 3 aan.

Vergis je vooral niet in hoe hij steeds breder wordt, hij verdringt hier nu de heg helemaal.

Verder heb ik nog 2 wilgen maar die zijn al wel oud, al van voor we hier kwamen wonen, de uitlopers snoei ik af voor knaagstokken eens per jaar dan zijn ze dik zat om aan te knagen.

Verder heb ik nog een kleiner wilgenboompje van eigenlijk een normale wilg maar dat snoei ik gewoon bij dan blijft hij klein. Vorig jaar werd ie me te groot naar de zin toen heb ik hem gewoon helemaal kaal en tot 30 cm boven de grond afgesnoeid. Werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik niet, bij mijn weten mogen alle wilgen.

Wanneer snoei je dan? Ik heb er pas 2 gekocht, op het kaartje stond maart geloof ik, klopt dat?

Kan ik er nu ook al takken vanaf halen?

Kan inderdaad het hele jaar door. Maar als je flink gaat snoeien is november en maart voor de meeste bomen en struiken de beste tijd.

@Bunnyfan: Heb je wel rustig opgebouwd? Zo nee, doe dat eens en dan weet je ook gelijk of het daar aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Salix integra 'Hakuro Nishiki' Bonte wilg,

Eindelijk dan toch maar eens een wilg gekocht.

Hoop dat ze hier van mogen snoepen!!!!!!!!

Die man van het tuincentrum weet natuurlijk niets van konijnen af maar zei een wilg is een wil je hebt alleen verschillende soorten groei.

En ik las het hier ook al in een ander topic.

Ik heb hem nu in een mand staan voor het huis omdat mijn achtertuin eigenlijk een beetje vol staat met konijnenrennen enz..

Hoop dat hij goed gaat groeien.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je die takken zo in de grond doen????? En ik maar mijn best doen door takken in de vijver te zetten zodat er wortels aan komen. :$

Van mij hebben de nijnen nog geen wilg gehad, want het gaat om een klein takje die de winter heeft overleefd, dan "vermoord" ik m meteen. ;) Maar het is wel de bedoeling dat dit uitgroeit tot een mooi boompje. Hij blijft wel klein, ik snoei m zelf. Vorig jaar ook met de appelboom gedaan. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .