Ga naar inhoud

Knagen?!


Cinderella

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, mijn Lilly knaag aan alles wat los en vast zit. Als ze los loopt in de woonkamer zijn zelfs de kabels niet veilig voor haar. Alles moet ik aan de kant ruimen om te voorkomen dat het stuk geknaagd wordt. Nu was ik gister haar voer aan het bijvullen en toen zag ik dat ze zelfs haar toiletje te grazen had genomen... Zie onderstaand voor een foto hiervoor. In haar hok liggen allerlei knaag stokjes en deze verslind ze dan ook maar al te graag. Hebben jullie hier misschien tips voor? Ik had ergens eens iets gelezen over een knaagsteen? Maar ik had ook begrepen dat de meesten hier geen voorstander voor zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

attachment.php?attachmentid=64546&d=1350921443

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze het ook geweldig om overal aan te knagen. Alle plinten hebben ze vernielt, het behang hebben ze er op veel plaatsen afgetrokken, de vloerbedekking hebben ze los getrokken, veel meubels hebben ze beschadigt door er aan te gaan knagen en ga zo maar door. Ons huis ziet er niet meer uit. Ze krijgen hier van alles waar ze wel aan mogen knagen, maar aan dingen knagen waar niet aan geknaagt mag worden, is natuurlijk veel leuker. Als ze eenmaal iets in hun koppie hebben, krijg je het er niet meer uit.

Volgens mij is het enige wat helpt alles afschermen waar ze niet bij mogen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kabels zou ik wel gaan wegwerken want het kan ook gevaarlijk zijn voor konijnen, ik zou zorgen dat ze daar niet bij kunnen, met bijvoorbeeld van die kabelgootjes.

een knaagsteen is inderdaad niet goed voor een konijn. je kan 'm beter wilgentakken, een kartonnen doos of iets dergelijks geven. maar het blijft lastig ze te leren waar ze niet aan mogen komen. het makkelijkst is hetgene waar ze niet aan mogen komen weghalen zodat ze er gewoon niet bij kunnen. of je konijn een groot verblijf geven/maken wat konijnproof is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kartonnendoos zou ik ook wel wat mee oppassen. Ik geef mijn nijnen ook af en toe een kartonnendoos en dat vinden ze helemaal geweldig, er op, er onder, er mee gooien, maar natuurlijk vooral slopen. 1 keer hebben ze bijna een halve doos opgegeten! 2 wc rolletjes waren ook snel 'verdwenen'. Dus nu ben ik daar toch wat voorzichtiger mee geworden, want dat is toch wat veel! Het is wel steeds dezelfde die er het meest aan blijft knagen. Nu geef ik ze dus bijna niet meer, al gaat een goed stevige doos wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .