Ga naar inhoud

leo heeft een scheve kop!


Domino

Aanbevolen berichten

Ik zit hier dik in tranen. Gisteravond was alles nog normaal volgens mijn vriend. En nu kijk ik uit het raam en zit Leo met een scheve kop in de ren. Foute boel dus!

Het ging eindelijk zo goed met hem :(

Ik ga zo naar de dierenarts toe. Deze ben ik nog nooit geweest, hopelijk kan ie me helpen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeetje wat vervelend zeg! Gelukkig ben je er snel bij met de medicijnen! Dan is er toch een kans dat dit snel aanslaat.

Blijf wel vertrouwen hebben hoor! Want al lijkt het steeds slechter te gaan, het kan van de ene op de andere dag opeens de goede kant op gaan. Geef dus niet te snel op..

Heel veel succes met je konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had snel wat foto's gemaakt voordat ik naar de dierenarts ging.

Foto-6S8ZHJGL.jpg

Let ajb niet op de keutelbende... heb het ondertussen al opgeruimd

Foto-UPGFPOQA.jpg

Foto-XMGRSDLI.jpg

En nu binnen zit hij er zo bij:

Foto-4QPDZKJX.jpg

En ik heb de camera maar weer aangezet op hem, dan kan ik hem in de gaten houden.

Zo zit hij er nu bij:

Foto-AGP466XC.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ja, gelukkig is het nog niet zo heel scheef.

Toen onze Nessi EC kreeg begonnen we ook met medicijnen toen ze er ongeveer uitzag als jou konijn. Daarna is het alleen maar erger geworden en stond haar kopje echt 90 graden scheef. En toch hebben we doorgezet en heeft ze het overleefd.

Daarom zeg ik: Geef niet te snel op! Ze zitten nu in ieder geval lekker binnen zodat je ze goed in de gaten kan houden.

Behandel je het andere konijn ook mee? Want als het inderdaad EC is kan het andere konijn ook al besmet zijn, al laat het geen symptomen zien. Daarom wordt altijd aangeraden het andere konijn preventief zo'n 2 weken mee te behandelen met Panacur.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het er wel over gehad maar die man zei er niet zoveel over. Ik zal morgen mijn eigen dierenarts nog wel even vragen hoe of wat. Die is gelukkig ook goed bekend met konijnen.

Het is nog niet superscheef en bij de dierenarts had ie z'n kop gewoon recht. Dus hij vroeg me hoe of wat, vandaar dat ik blij was dat ik die foto's had gemaakt. Dan kon ik het laten zien.

Maar het kan dus ook nog een middenoor ontsteking zijn, de dierenarts had het over een hersenvliesontsteking, maar ik twijfel of dat het echt is.

het is afgelopen week wel slecht weer geweest en ik merkte dat het behoorlijk in z'n hok geregend had, normaal was dit lang niet zo erg, maar in combinatie met de harde wind zal het wel mis zijn gegaan wat de regen betreft. Ik heb nu een plexiglas plaatje voor het hok gemaakt (vrijdag al).

Volgens mijn vriend zou het wel eens eens een middenoor ontsteking kunnen zijn. Maar ik neem het zekere voor het onzekere en behandel voor beide.

Alleen die koorts is vreemd. Ik vind dat nergens terug bij EC verschijnselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he wat vervelend! Beterschap in ieder geval!

Over dat besmettingsverhaal, aangezien ze samen leven, bestaat de kans dat het al is doorgegeven. Bovendien wordt aangenomen dat 50% tot 80% van de konijnen EC al bij zich draagt. Wie zegt dat ze het niet al heeft? Lang niet alle konijnen krijgen een opstoot. Ik heb het maatje eerst ook trouw mee behandelt, maar nu doe ik dat niet meer.

Maar goed, dat is natuurlijk ook waar je zelf achter staat natuurlijk en waar jij je goed bij voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag nog even naar mijn eigen dierenarts geweest. Die denkt toch aan EC. Ik heb ipv panacur, fenbemdrops gekregen. Omdat ditbeter geschikt zou zijn voor konijnen.

En ik mag ze wel weer buiten zetten. Hij vertoont namelijk geen scheve kop meer dus waarschijnlijk is het een milde vorm. Wel blijf ik m uiteraard nog medicijnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet het wel zeker... het is EC, getver..

ik heb hem wel weer buiten gezet want hij is goed op temperatuur. In z'n hok een bult hooi gedaan en lekker eten. Maar ik kon vanavond wel merken dat hij weer "slechter" werd. Het was meer dan 24 uur geleden dat hij de panacur had gehad en ik heb dan vanavond ook de volle dosis van de fenbendrops gegeven. Dit zou volgens mijn dierenarts beter voor konijnen zijn afgestemd dan Panacur pasta. Het staat ook op het doosje dat het bij konijnen vaak voor EC wordt gebruikt.

Hopelijk kijkt hij morgen weer wat rechter, want vanmiddag was er haast niks meer aan hem te zien, en vanavond was hij weer zoals gisteren. Mocht hij nu nog slechter worden en gaan omvallen dan gaat hij weer naar binnen toe.

Wat een rotziekte, ik hoopte zo hard dat het me gespaard zou blijven, na het lezen van al die nare verhalen. Maar helaas moet ik er ook aan geloven, wat een machteloos gevoel geeft dat zeg.

Luna is bij hem en verzorgt hem goed, ze ligt regelmatig tegen hem aan dus ik hoop dat het zo goed gaat komen.

Volgens de dierenarts hoef ik Luna niet mee te behandelen. Wat vinden jullie? Ik moet Leo 30 dagen de Fenbendrops geven. Hopelijk is hij dan weer beter....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ligt nu zo in z'n hok:

Foto-M38QANQI.jpg

Foto-QFB3WFG8.jpg

De ene keer is z'n kop schuiner dan de andere keer

Foto-JRQZCKXT.jpg

Foto-D3THRSQJ.jpg

Hij is zelf naar buiten gelopen

Foto-4SASXOX4.jpg

Hij voelt in z'n nek gewoon warm aan dus ik denk niet dat hij het koud heeft, ik heb de snuggle safe er voor de zekerheid bij gelegd.

maar wat een rotgezicht :( kheb er echt moeite mee om aan te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .