Ga naar inhoud

hooi van de boer


bobbie2012

Aanbevolen berichten

Nee voor mij is het ook gewoon gemakzucht. De keuze is dan niet zo moeilijk, of ik moet naar de boerenbond 4 kilometer verderop en daar hooi voor 4 euro kopen, terwijl ik ook hooi dat beter gegeten wordt kan kopen voor 1 euro 300 meter verderop en waar ik toch al kom voor m'n melk en eieren etc. Tsja je bent niet wijs natuurlijk als je dan voor de eerste optie moeilijk gaat lopen doen.

Maar als je tussen de boeren woont is het dus gewoon wel zo handig, daarom zou ik gewoon eens aanlopen en vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor ;) het scheelt alleen zoveel geld. Kruidenhooi vind ik zo allemachtig duur in verhouding tot een complete baal hooi bij een boer die m'n konijnen zowat wegvreten. Dus dan is voor mij de keuze makkelijk. En ik heb 8 konijnen, dat wordt een hele dure kostenpost als ik die kruidenhooi ga geven. Dat kost me zo'n 2 zakken per dag dan. Schiet niet op ;)

4 euro voor een baal en ik kan weer een dikke maand vooruit. :)

Wow, die eten dus elk een kwart zak per dag?! Dat haal ik hier noooit. Bas eet 2 hooiruiven per dag (bijna) leeg, en dat vond ik al zo goed. Ik schat dat hij 12 dagen met zo'n kruidenhooi zak van een halve kg doet, dan eet hij dus 1/12de per dag! Dat is slechts 1/3de van wat jou nijnen per dag eten! Ik moet hem toch dringend eens heropvoeden denk ik :bunny2:.

edit: als ik die berekening verder trek zou ik dus een dik jaar met zo'n baal doen, wow.

aangepast door Annelies en Basje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk wel zoiets, die kruidenhooi zit ook nooit zo straks geperst. Maar Leo en Luna eten echt heel veel hooi, Smash en Baloe ook :) Banjer jat het het liefste uit de zak. Ik heb altijd een vuilniszak met 1 plak erin en dat vind hij geloof ik lekkerder dan uit z'n ruif.

Hij is wat dat betreft ook vrij vindingrijk :D

Foto-L3DF48LJ.jpg

Foto-CB46ADZA.jpg

Babbel hield de wacht,

Foto-M3PXO3AR.jpg

Beetje felle flits blijkbaar ;)

Foto-HYKINZHS.jpg

Soms raust hij hele plukken uit die zak

Foto-F384KJFU.jpg

Hier nog een kerel ;) Maar die deed alsof ie een nest aan t maken was.

Foto-PAWHQE3I.jpg

Sorry... vond ik ff grappig om te laten zien.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, wat herkenbaar.... Ik heb een hondenvoerton waar ik dan wat in doe van de baal.... Nu zijn ze hier regelmatig aan het rekken en strekken om alle overstekende sprietjes eruit te trekken en op te eten. Dat is echt veel lekkerder dan het hooi dat ik er net heb uitgehaald en in het ruifje 40cm verder op zit. Echt véél lekkerder

Hier huppen ze ook de hele living door met een pluk hooi, als een buit :P

Toen ik nog 5kg zakken hooi haalden, zat Milo er ook regelmatig bovenop, liefst onder het hengsel. Hoe hij dat deed? Konijnentruc, denk ik :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij had net heel stoer een lege envelop gevonden. Die was blijkbaar onder de tafel gevallen. Toen ik hem wilde afpakken rende hij er gauw mee z'n hok in.

Ik heb het maar omgeruild voor een snoepje :)

Ja... Urf had een vlaag van verstandsverbijstering volgens mij. Want hij heeft het even later gewoon in de ren laten liggen, hooiverspiller.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke foto's met die hooizak! Geweldig! :D

Ik heb mijn hooi in een tuinschuurtje staan en daar pak ik het steeds weer vandaan. Ik vond alleen de vorige baal hooi fijner, beter bij elkaar geperst, zal de eerste snede wel zijn geweest. Ik heb nu gewoon rotzooi in het schuurtje.... Maar ik merk juist: hoe verser het hooi, hoe beter er gegeten wordt. Hooi uit pak hoef ik niet meer mee aan te komen, dat eten ze niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel mij na het lezen van dit topic bijna schuldig dat ik alleen gewoon kruidenhooi geef en niet dat lekkere spul van de boer (hoewel ik wel tussen boeren woon). Ik heb alleen écht geen plaats voor een baal hooi. Misschien toch maar eens vragen of ik een halve baal mag kopen, of 1/3de baal ofzo. Als ik dan gewoon een hele baal betaal vinden ze het vast niet erg (en ben ik nog steeds goedkoper uit). Ze staan wel nergens op het internet zie ik, maar als ik mijn stoute schoenen aantrek kom ik vast niet van een kale reis thuis :).

Je moet je niet schuldig voelen, ik heb hooi gezien van de winkel, ik vind dat het hooi van de boer er toch ietske smakelijker eruit ziet.

XxxJolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier krijgen ze ook hooi van bij de boer maar ik weet niet of er jacobskruid in zit. Ze eten er nu al van sinds september of oktober. Wat zijn de symptomen? Ga voor de zekerheid ook maar eens een mailtje sturen naar de boer of ze weten of er jacobskruid in zit. Ben nu toch wel niet meer op mijn gemak :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, altijd vragen of het jacobsvrij is. In die advertentie staat het al, kunnen ze eten.

Ik heb ook weer een baal opgehaald van 't weekend en er wordt niet gegeten maar gevreten. Ze hebben een paar weekjes met dierenwinkel hooi moeten doen en dat eten ze met lange tanden (figuurlijk gesproken dan he).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .