Ga naar inhoud

Stampertje heel ziek


Ainariel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hee wat goed dat er wat beweging in komt! En dan ook nog zelf een blaadje gegeten ook, zo willen we het zien lieve kleine Stamper!

Volgens het schema van je man zou je nog geen 6 uur slapen? 't Is in totaal maar 6 uur maar eer je weer terug in bed ligt na het opstaan en weer diep slaapt...Als je dan overdag maar slaapt.

Ik hoop dat Stamper steeds een beetje meer gaat bewegen en er niks aan overhoudt. Toch raar zo'n algehele verlamming van het ene moment op het andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag 2 uurtjes overdag geslapen. Maar goed, op de bank rusten vind ik ook rust krijgen. ;)

Hij heeft vanavond op de lepel zitten bijten. Dus ik heb het dwangvoer over het randje van de lepel geschoven en hij at het op!

Het enige waar ik nu wel heel bezorgd over ben is dat hij echt aan de zwarte poep zit, redelijk dun en het was een behoorlijk hoop in die twee uur! En het stinkt ook.

Ik heb nu hooithee gemaakt, maar wat is wijsheid? Extra te drinken geven of juist niet? Ik wil geen herhaling van Luna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mm ik denk dat als hij zelf zo van het lepeltje kan eten en erin kan bijten hij ook wel water op kan likken?

Dus gewoon hooithee neerzetten voor als hij dorst krijgt maar niet met een spuitje toedienen?

En wel eng die zwarte dunne poep, misschien door de medicatie?

Edit: Oh ja drinken niet in een flesje doen dat lijkt me te moeilijk maar in een bakje maar daar zal jij beter inzicht in hebben dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het al heel eng om een bakje neer te zetten als ik erbij ben, want ik kan niet de hele tijd op hem letten helaas. Zou ik hem niet kunnen leren uit een rietje te drinken? Of is dat weer eng ivm plastic? Het is nl niet zo dat hij kruipt, hij ligt nog vrij stil maar zie zo af en toe wel wat bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat hij aardig wat vocht binnen krijgt. Je kan hem natuurlijk wat drinken voor houden en kijken of hij wat wil. Van hooi worden de keuteltjes altijd licht van kleur. Nu eet hjj natuurlijk helemaal geen hooi, dus dat het donkerder is verbaasd me niet. Maar dat het ook dun is en stinkt is niet goed. Misschien kan je morgen toch even de DA bellen voor advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man verklaarde me voor gek en vindt het een belachelijk idee. Hij wil nog wel graag drinken uit een spuitje. Van de lepel wilde hij niet. Ik heb hooithee gemaakt en dat gaat er wel weer in.

En dwangvoer is denk ik verleden tijd, want Stampertje mist zijn oude SS voer. Gisteren hield hij zo'n brokje vast dat we hem niet meer los kregen, dat deed hij net ook met het aanbieden. We maken ze nat zodat ze zachter worden en hij heeft er heerlijk van zitten smikkelen. De recovery draaide hij meteen z'n kop voor weg.

We hebben wederom een klein stapje vooruit. Ik heb m op schoot gehouden met voeden en al die tijd zat hij met z'n voorste deel van het lichaam mooi rechtop, het achterste deel ging helaas nog wel opzij en kreeg ik ook niet echt goed. Maar er ging warempel 1 oor omhoog en hij volgde met z'n kopje het theelepeltje! Na het voeden werd hij weer moe en waren de krachten weer weg, dus hij ligt nu weer ingepakt in zijn doosje. Maar met deze kleine babysteps ben ik al heel erg blij! Wat ons wel opvalt is dat de linkerkant van z'n bekkie veel beter is dan de rechterkant. Het tongetje komt voornamelijk aan de linkerkant naar buiten. Mijn man vroeg bezorgd of hij geen hersenbloeding had gehad maar ik zei dat de dierenarts dat dan vast gezien moest hebben en dat het denk ik een verlammingsverschijnsel is.

Wat betreft de diarree: kan het niet een verzameling van blinde darm keutels zijn geweest in dunne poep vorm? Hij had net helemaal niks. Stinken blinde darm keutels? Die zijn wel donkerder en die kleur heeft het ook. Ik houd het in de gaten hoor.

O ja, ik kreeg net weer kusjes van m, wat ben ik daar blij mee!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man verklaarde me voor gek en vindt het een belachelijk idee. Hij wil nog wel graag drinken uit een spuitje. Van de lepel wilde hij niet. Ik heb hooithee gemaakt en dat gaat er wel weer in.

En dwangvoer is denk ik verleden tijd, want Stampertje mist zijn oude SS voer. Gisteren hield hij zo'n brokje vast dat we hem niet meer los kregen, dat deed hij net ook met het aanbieden. We maken ze nat zodat ze zachter worden en hij heeft er heerlijk van zitten smikkelen. De recovery draaide hij meteen z'n kop voor weg.

We hebben wederom een klein stapje vooruit. Ik heb m op schoot gehouden met voeden en al die tijd zat hij met z'n voorste deel van het lichaam mooi rechtop, het achterste deel ging helaas nog wel opzij en kreeg ik ook niet echt goed. Maar er ging warempel 1 oor omhoog en hij volgde met z'n kopje het theelepeltje! Na het voeden werd hij weer moe en waren de krachten weer weg, dus hij ligt nu weer ingepakt in zijn doosje. Maar met deze kleine babysteps ben ik al heel erg blij! Wat ons wel opvalt is dat de linkerkant van z'n bekkie veel beter is dan de rechterkant. Het tongetje komt voornamelijk aan de linkerkant naar buiten. Mijn man vroeg bezorgd of hij geen hersenbloeding had gehad maar ik zei dat de dierenarts dat dan vast gezien moest hebben en dat het denk ik een verlammingsverschijnsel is.

Wat betreft de diarree: kan het niet een verzameling van blinde darm keutels zijn geweest in dunne poep vorm? Hij had net helemaal niks. Stinken blinde darm keutels? Die zijn wel donkerder en die kleur heeft het ook. Ik houd het in de gaten hoor.

O ja, ik kreeg net weer kusjes van m, wat ben ik daar blij mee!!!!

Omdat je konijntje nog zo jong is, toch wel ernstig ziek is en zijn broertje met dunne poep overleden is, zou ik toch even kijken of je je dierenarts nog kunt bereiken om te vragen of het bdk's in vloeibare vorm kunnen zijn. Het zou mij niet lekker zitten..

Dat je aangeeft dat de ene kant wel wil en de andere kant niet, deed mij inderdaad ook aan een hersenbloeding denken, maar volgens mij kan het ook nogsteeds EC zijn. Bovendien lijkt het mij wel vreemd als hij op die leeftijd een hersenbloeding zou krijgen.. Maar aan de andere kant.. een hersenbloeding kan wel heel plotseling optreden en een verlamming veroorzaken..

Helaas blijft het vanaf deze kant van de pc gissen. Wellicht kan je dierenarts hier antwoord op geven.

Hopelijk lees ik morgen weer heel veel goede berichten. Zet hem op Stamper! Stamp je vrouwtje wakker ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwtje slaapt vannacht bij Stamper, dan kan baasje doorslapen vannacht. Die heeft nl flink de griep te pakken en werd steeds wakker van mijn wekker. Het is niet zo dat 1 kant verlamd is hoor, alleen dat tongetje. En zijn rechteroor ging omhoog. Zijn bekje hangt ook niet scheef en ik zag vandaag beide voorpootjes bewegen. Alleen de poep verontrust me een beetje, maar ze zijn niet meer te bereiken rond deze tijd. Ik ga het vannacht heel goed in de gaten houden en desnoods morgen weer richting dierenarts indien nodig.

Maar we zien wel degelijk een verbetering. Gelukkig maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja joh ik zou vannacht ook niet meer moeilijk gaan doen met dierenartsen, dat zal heus niet op een paar uur komen, en wat dan nog, wat wil je eraan doen als het hetzelfde is want toen met Luna was er ook niks uitgekomen.

Het lijkt me ook allemaal zo gek niet hoor, wat krijgt dat beestje nou helemaal binnen wat hij normaal ook binnen krijgt. 1 Brokje SS. Nou toch niet gek dat die darmen van streek zijn met al die gekke dingen als dwangvoer en medicijnen. Je kan wel maar beter de dierenarts vragen maar ik vraag het me af hoor, of er een onderliggende darmziekte is. Natuurlijk is het wel iets waar je heel erg mee op moet passen want geen een konijn kan tegen allemaal onbekende dingen maar denk eerder dat daar de oorzaak in ligt en dus moet ie maar snel weer normaal gaan eten.

Ik weet niet of het bij konijnen ook zo werkt als bij mensen dat dan helften verlamd zijn bij een hersenbloeding, konijnenhersenen zullen wat anders in elkaar steken neem ik aan. Ik weet wel idd van een konijn dat een hersenvliesontsteking heeft gehad waar de ene helft van verlamd is gebleven, alleen de linkse kant geloof ik (of was het nou de rechterkant?).

Maar goed ik weet niet of de dierenarts zo kan zeggen of het een hersenbloeding is geweest.

Maar hoe dan ook super dat hij zijn voorkant weer een beetje kan gebruiken! Morgen de achterkant en dan lekker eten en zo gaat het helemaal goedkomen als dat zo doorzet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts heeft hem in de handen gehouden en gezien dat hij helemaal verlamd was, dus ik mag toch aannemen dat hij ook dit soort dingen uitsluit?

Zijn ontlasting is vorige week nog helemaal nagekeken en er was helemaal niks in te vinden. Ik gok eigenlijk nog steeds op EC, omdat hij vorige week door de dierenarts is nagekeken, een thermometer in z'n kont heeft gekregen, zijn balletjes zijn geprobeerd op te sporen en ook nog eens 2x 20 minuten in de auto. Stress dus. Tel daar een schrikmoment van een kat bij op.

Maar we doen ons best en ik zie wel hoe het morgen loopt. ;)

Nou, nog snel even kijken of hij nog verschoond moet worden en wat wil drinken en dan ga ik slapen (op de bank).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts heeft hem in de handen gehouden en gezien dat hij helemaal verlamd was, dus ik mag toch aannemen dat hij ook dit soort dingen uitsluit?

Volgens mij was het bij Jasmijn van Iris zo dat ze door medicijngebruik erachter probeerde te komen wat Jasmijn had.

Dus medicatie tegen ontsteking: Helpt niet = geen ontstekingen in het hoofdje

Medicatie tegen EC= Helpt dat dan is het EC, Helpt dat niet dan kan het ook een hersenbloeding zijn geweest.

Maar dat weet ik zo niet zeker meer hoor.

Maar daaruit leidde ik wel af dat je het zo aan de buitenkant niet kon zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tegen een bacteriele infectie en EC medicijnen gekregen. Hij wilde het risico niet lopen dat Stampertje de verkeerde behandeling kreeg en daardoor verder achterop zou lopen.

Ik heb weer een update: Ik heb Stamper er net uitgehaald en hij had 1 dunnig keuteltje. Geen plasje, verder niets. Ik heb hem neergelegd op een hoofdkussen en even gekeken of er verbetering was. En ja: alle 4 de pootjes heeft hij nu bewogen!

Verder wil hij erg graag SS brokjes eten, dus die heb ik flink geweekt en met veel geduld kom je er wel (we zijn in totaal nu bijna 3 kwartier verder dus ik heb een half uurtje over het voeren gedaan). Tussendoor ook hooithee aangeboden en ook electrolyten een klein beetje. Want dat vindt hij toch lekkerder en hij zit toch soms erg lang te kauwen. Vooral toen ik hem een stukje knaagtandje aanbood, zijn lievelingsgroen van dit moment, net of het toch behoorlijk moeilijk wegslikken was. Hij heeft een half blad basilicum op en daarna heb ik hooithee aangeboden. Hij had heel erg dorst en bleef maar vragen. En zijn kopje steekt dan heel erg ver uit. Ik heb geprobeerd iets neer te leggen in z'n verblijfje zodat hij zelf kan drinken, maar dat wilde niet, ik heb niet iets dat zo klein is dat het erin past.

Dus straks om 6 uur voer ik hem weer op schoot en gaan we kijken. Ik zie wel degelijk verbetering, het was eergistermorgen 1 hoopje verlamde ellende en hij voelt toch wat steviger aan heb ik het idee. Wel valt hij naar opzij, dus de steuntjes blijven, zodat hij goed zit ingepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ongelofelijk knap hoe goed jij voor stampertje zorgt, ook al is dat vast helemaal niet zo makkelijk en vanzelfsprekend. Chapeau!

Verder zit ik hier natuurlijk helemaal mee te juichen bij alle kleine stapjes die stampertje vooruit gaat. Ik hoop dat je hem binnen een paar weken trots weer helemaal de oude kunt noemen, en dat je dit strenge regime hopelijk snel kunt gaan afbouwen, want dit is natuurlijk ook heel erg belastend voor jou.

Komaan stampertje, you can do it!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten jullie nu eens kijken, vers van de pers:

P1010052.jpg

P1010053.jpg

P1010054.jpg

Ik heb net de schaal weggezet en meneer was heel boos, want er lagen nog restjes met brokjes op. Maar hij krijgt over 3 uurtjes weer nieuwe, dusssss. ;)

O ja, wij hebben hoofdkussens op de bank (oude) en nou heeft hij baasjes kussen onder geplast. Vandaag maar ff een nieuwe halen bij de Action. :$ My bad, sorry. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .