Ga naar inhoud

Vals konijn?


Laptopmuis

Aanbevolen berichten

Hey

Waar ik nu stage loop hebben ze een nieuw konijn. Een franse hangoor dame.

Ze komt van een konijnenopvang. Het park had al twee konijnen. Een kleine kleurdwerg dame en een witte franse hangoor. Die zijn erg lief en zijn ook lief voor elkaar.

Nu is er dus de franse hangoor dame bijgekomen, een blauwe. Helaas is het echt een vals dier.

In het hok slaat ze met haar poten, stormt ze op je af en kun je haar echt niet aaien. Enige wat ze doet is je bijten.. en hard ook.

We dachten dus.. die heeft hoknijd. Maar nee. Buiten de kooi is ze precies hetzelfde, nu een week later ook. Ze bijt, valt je schoenen en benen aan als je bij haar in de buurt komt en ze is gewoon echt agressief.

Ze heeft alle ruimte, zo'n 50 m2 die ze deelt met kleine mini schaapjes, cavia's en dus nog twee konijnen. Alles zitten gescheiden, maar de konijnen springen over de omheiningen heen en kunnen dus 'overal' behalve in hun eigen weide van 50 m2 hebben ze dus nog meer ruimte. Hebben een mooi grasveld en kunnen graven zoveel ze willen.

Paradijsje dus.

Hoe kan het dan dat ze zo doet? Ze heeft vriendjes, aangezien het goed gaat tussen de drie. Alle ruimte, fijne leefruimte, genoeg afleiding, ...

Als ze zo blijft doen moet ze helaas weg. Want het is nou eenmaal een kinderboerderij waar de kinderen dus de dieren mogen aaien.. Konijnen kunnen zich terugtrekken natuurlijk, maar het valt de kinderen gewoon aan (deze week al twee kinderen bloedend naar buiten gekomen).

Nu zit ze dus in het hok opgesloten met een klein rennetje eraan vast. Maar zelf moeten we haar ook met handschoenen voeren.. wat natuurlijk geen goede reclame is.

Is ze gewoon echt vals... of ligt het ergens aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten haar nu 's avonds met handschoenen aan in het hok zetten, ze bijt zelfs door die handschoenen heen.

Maar.. ze moeten toch ook al zo zijn geweest in de opvang... dat kan toch niet anders? Hoknijd is niet zo erg, daar kan je rekening mee houden. Maar je schoenen en benen aanvallen.. kindjes aanvallen... dat is toch een beetje té.

Maandag gaan ze sowieso eens bellen met de opvang of ze ook al zo was... en wat zij voor tips hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahw wat sneu. Valse konijnen bestaan niet... Ik denk dat het met dr verleden te maken heeft. Hormonen kunnen op hol slaan maar dan nog zal ze niet zulk gedrag gaan vertonen, of ze moet met de andere konijnen ook vechten.. Ik denk niet dat ze geschikt is voor kinderen en een kinderboerderij.. Als ik toch eens de ruimte had.. hihi..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dat toch ook wel eens met Tinkers? (paarden) Soms zit er eentje tussen die een soort kronkel in z'n kop heeft, die rammen je echt de stal uit dan. Heel vreemd....

Man en bij mensen....soms zit er zo 1 tje tussen waarvan je denkt :" Die is echt niet goed bij zijn hoofd."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zitten nu allemaal in Haren :)

Maar wat sneu eigenlijk voor het konijn, heeft ze een droomplekje gevonden en kan ze er niet van genieten.

Is er geen mogelijkheid om een stukje af te zetten voor haar waar ze gewoon lekker konijn kan zijn samen met een maatje en er niemand bij kan komen?

Al zou ik haar ook eerst na laten kijken of ze geen pijn heeft ofzo, misschien heeft het arme beest heel veel ellende meegemaakt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg altijd; Een konijn wordt niet vals geboren maar vals gemaakt.

Wie weet wat het beestje mee heeft gemaakt waardoor het zo is?!

Ik denk dat je met heeeeeeeel veel tijd en geduld en liefde het er misschien uit kan krijgen!

Maar ik weet niet of dat werkt op een kinderboerderij,

Het beestje heeft (denk ik) geen vertrouwen meer in mensen, wat ook aangeeft dat ze waarschijnlijk geen prettig leven achter de rug heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een dierenpark met een kinderboerderij erin.

Als ze enkel hoknijd had maakte het niet zoveel uit, maar omdat ze ons ook echt aanvalt buiten het hok gaat dat dus helaas niet werken.

Waarschijnlijk gaat ze dus terug naar de opvang... misschien hebben die nog een andere groter konijn voor erbij.

Jammer maar helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Duidelijk niet geschikt voor een kinderboerderij.

Ik heb op dit moment ook een konijn die niet geschikt was voor de kinderboerderij, heeft een hekel aan kinderen.

Ik heb haar met rust gelaten, nu komt ze zelf wel naar je toe voor een aai, maar met kinderen heeft ze nog steeds niets.

Een konijn vergeeft het de mens snel, maar niet op een drukke kinderboerderij.

En wie weet is het wel aangeboren, maar kan je nu nog niets van zeggen.

Ik zou zeggen, terug naar de opvang of iemand vinden die geduld met haar heeft.

Succes!

Beatrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad je kan zeggenn : een konijn wordt niet vals geboren.

Maar jammer genoeg kan het wel in de bloedlijn ingekruist zijn.

Het pittige karakter zet verder in die bloedlijn en de meeste kwekers gaan dan de beslissing nemen om niet meer verder te gaan met deze lijn maar andere vinden dat juist goed.

Waarom zal je denken ? Omdat deze op het matje van de keurmeester onder de stress zo prachtig gaan zitten. Grrr je wordt er soms echt niet goed van.

Veel Belgische hazen worden op die manier gekweekt. Moet je bij keuring met lederen handschoenen uit de hokken halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .