Ga naar inhoud

Abrikoos?


Nynke

Aanbevolen berichten

Ja, dat had ik dus ook gelezen. Vervolgens lees ik dus op de zak konijnenvoer dat er abrikoos in zit. Vandaar dus mijn vraag. Het is niet het goedkoopste voer, dus dan mag je toch wel verwachten dat je kwaliteit hebt, dacht ik?

btw, zijn de namen in het rood de namen van jou konijntjes?

Grappig, als we een mannetjeskonijn hadden uitgezocht had hij Brammetje geheten. Zou het een vrouwtjeskonijn zijn (wat het dus ook is geworden) zou het Saartje worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit voer gegeven waar gedroogde prei in zat, mogen nijnen helemaal niet hebben. Dit was nochtans voer van Russell Rabbit, rode zakken, en dit was met 'dried leek', en ze deden het er prima op, heb het ook jàren gegeven.

Ik denk dat het risico van gedroogde abrikoos wel meevalt, eerlijk gezegd. Ik weet dat nijnen eigenlijk geen steenvruchten mogen hebben, en pruimen bv (gezien wat ze met mensendarmen doen) zou ik niét geven, maar abrikoos lijkt me toch wel onschuldig. Heb het altijd vreemd gevonden, dat konijnen geen steenvruchten mogen. Misschien is het eerder dat ze de steen niet mogen, net zoals ze appelpitten niét mogen maar ze wél appel mogen eten? :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zei Solfide in het topic over paprika:

"Vruchten in de categorie abrikoos, amandel, kers en appel, smaken zeer bitter, door ede giftige stof vrij die naar amandelen ruikt: blauwzuur. Deze stof tast de cellen in levende wezens. Het eten van een glas vol appelpitten kan al dodelijk zijn. Eet daarom nooit teveel klokhuizen."

Dus het zal waarschijnlijk iets met blauwzuur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .