Ga naar inhoud

andere voeding,teurling?


camila27

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil graag een andere goede voeding zoeken voor mijn konijnen, maar weet niet goed welke ik moet nemen. Op dit moment voer ik ss maar dit is echt te duur voor me geworden.

Ik wil wel het beste voor me konijnen maar waar doe ik nu goed aan?

Nu kwam ik teurling tegen. De konijnen sport/fok korrel. Voor 25 kilo betaal ik dan 13 euro. Maar nu is mijn vraag is dit verstandig? En goede voeding?

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf vind ik dat niet echt geweldige voeding. Ik raad je aan om Hope Farms Super Trio te proberen, dat heeft ook een mooie samenstelling en kost ongeveer 15 euro per 15 kg. Is duurder dan Teurlings, maar wel veel goedkoper dan SS.

Daar sluit ik me bij aan ;)

Ik voer zelf ook HFST en ben er erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn ze het helaas niet allemaal mee eens hier, ik ben dan ook op zoek naar een alternatief want ik heb er in korte tijd al te veel gehad die het of helemaal niet willen eten of heel moeilijk er op over gaan of die het de ene dag wel willen en de andere niet. (Konijnen waar verder medisch gezien helemaal niks mis mee is.) Maar de andere helft van de konijnen eet het super goed, dus zeker het proberen waard hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IVoor zover ik weet heeft het al dan niet beter zijn van voer niet alleen te maken met de samenstelling van het voer (bv veel granen of niet, gemengd of niet), maar ook (voornamelijk) met de resultaten van de analyses die op dierenvoeders gebeuren.

Zo heb ik bijvoorbeeld begrepen dat het percentage ruwe vezels zo hoog mogelijk moet liggen voor de darmpjes (ik heb een konijntje met moeilijke darmpjes dus ik geef fibafirst met 30% vezels). Het calciumgehalte moet zich juist verhouden met het fosforgehalte (?) en de dosissen moeten zo laag mogelijk liggen om blaasgruis te vermijden. Het vet percentage mag niet hoger zijn dan 3% en liefst zo laag mogelijk, en zo zijn er vast nog punten waarop gelet moet worden waar ik even niet op kom.

Ik let zelf voornamelijk op vezels, calcium en vet. Die 3 dingen bekijk ik persoonlijk namelijk als de belangrijkste.

Op alle bovenstaande punten scoort het vermelde voer (hope farms super trio) nogal goed, en verder is het ook betaalbaar in vergelijking met bijvoorbeeld fibafirst en sience selective van supreme.

Kan iemand alsjeblieft even bevestigen met concrete cijfers? Die weet ik namelijk niet vanbuiten voor hfst, en het andere voeder ken ik niet.

En ow ja: soms heeft het ook te maken met het al dan niet aanwezig zijn van antibiotica in voer, dat gebeurd namelijk nog wel eens bij voer voor fokkers, en is op lange termijn niet aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontzettend bedankt voor je reactie.

Hier heb ik inderdaad iets aan.

Ik vind het zelf erg belangrijk dat ik toch wel goede voeding geef.

Nu ik deze informatie weet kan ik ook zelf wat etiketten bij elkaar leggen en zo voor mezelf de zo best mogelijke kiezen.

Mochten er nog toevoegingen zijn, zijn deze van harte welkom.

Bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .